Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III grandtour vs Octavia Combi


Gość killero

Rekomendowane odpowiedzi

VonKisiel, nie wiem czy mi uwierzysz ale ... Octavia II Elegance 1.6 MPI + parę dodatków (lakier perła, alarm, wielofunkcyjna kierownica) kosztowała mnie 65 000 zł. W Skodzie cennik jest sprawą umowną i to mocno. Jesli ktoś umie sie targowac może zdziałać naprawde sporo.

Cena cennikowa mojego auta to 79 000 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VonKisiel, W Skodzie też za tą cenę możesz mieć diesla tylko oczywiście kosztem wersji wyposażenia. Gdybyś wybrał niższą wersje Ambiente w tej cenie miałbyś diesla 1.9 lub 1.6 tylko ja diesla świadomie nie chciałem bo nie lubię klekotów.

Niewątpliwym + Octavii II jest to że niezaleznie od wersji wyposażenia możesz mieć każdy jeden silnik poza 2.0 TFSI który jest tylko dla wersji RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli każdy swoje chwali a to tylko samochód. Gdybym szukał większego to bym kupił octavie a ze szukałem mniejszego kupiłem meganke hatchback. Na moim wyborze zaważyło mniejsze spalanie (bo odrobinę mniejsze auto), cichsze i dynamiczniejsze dCi, wyposażenie, cena i wygląd :) Pomimo kilku drobnych wad bardzo miło i przyjemnie autkiem się przemieszczam.

 

p.s już raz zrobiłem błąd i kupiłem auto gabarytowo podobne do octavii (lagunę) z silnikiem benzynowym 1.6. Dlatego nie dziwi mnie fakt iż NIK sprzedali Ci skodę 1.6 za 65000 w wersji elegance bo to raczej mało pożądany model a takich też trzeba się wyzbyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawel1611, nikt mi nie sprzedał takiej Skody tylko SAM ja sobie zamówiłem i skompletowałem POD SIEBIE :) Auto było specjalnie dla mnie produkowane w fabryce. Tym bardziej że do czarnej perły zazyczyłem sobie jasnobezową tapicerkę wewnątrz auta. Tu ciekawoskta - w Skodzie można wybierać pomiędzy 3 kolorami tapicerki bez jakiejkolwiek dopłaty :) Silnik 1.6 jest baaaardzo popularny w Octavii II i sprzedaje sie bardzo duzo aut z ta jednostką napedową. Zresztą powiem ci że 1.6 16V z Megane II nie za bardzo ma jakiekolwiek szanse z 1.6 MPI z Octavii II i wiem co pisze bo mam na co dzien stycznośc z oboma tymi autami.

Co do twojego wyboru, to nic mi do tego. Co sie komu podoba to kupuje. Ja zdecydowanie wole Octavię II od Renault Megane III. bardziej podoba mi sie wyglad Skody, ma lepsze wyposażenie i lepsza trakcję. Dla mnie Octavia II jest o niebo lepsza od Megane III.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hah no cóż o gustach się nie dyskutuje :) Dla mnie Megi III Grandtour jest najpiękniejsza ;P a octavia taka pospolita ;P Z sylwetki troche do passata nawiązuje, no ale tak jak wcześniej powiedziałem o gustach się nie dyskutuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Octavia II jest o niebo lepsza od Megane III.
dla mnie o niebo lepsze jest od Octavii II BMW(E90) i można tak sobie porównywac do ....póżna ;-) Po co te spory panowie? Jedno jak i drugie autko ma swoje + i -.Z jednym sie zgodzę,w OII jest na pewno lepsza trakcja.Reszta kwestią gustu...o silnikach nie będę dyskutował..jeżdzę klekotami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik, może masz i rację że silniki benzynowe renault do mocnych nie należą...o gustach też nie będę dyskutował....Ale nie ma co się oszukiwać do takiego samochodu jak Octavia silnik 1.6 po prostu nie pasuje. Do golfa może i tak ale nie do Octavii. Ponoć należy unikać najsłabszych silników w danym modelu.

 

Wracając do meritum tematu, proponuję zgłębić temat problemów z silnikami 2.0 TDI, nie wiem jak obecnie ale swego czasu nie miały najlepszej opinii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIK nie chciałbym umniejszać Twoich zdolności negocjacyjnych, ale tak jak w przypadku benzyn to i może cennik Skody jest z gumy to w przypadku dizli mógłbyś sobie negocjować do woli, a oni z ceny dużo by Ci nie zeszli - bo im się panzerwagen TDI i tak sprzeda :) Nie obraź się ale 1,6 benzyna w tak bogatej wersji to pewnie tak często im nie schodzi.

 

Jak ja kupowałem samochód to w porównaniu wyglądało to tak, że stosunek cena/wyposażenie wygrywało Megane. Silnik też (dla mnie subiektywnie 1,9 dci jest o niebo lepsze od 1,9 TDI - dynamika, hałas, kultura pracy) wygrywała Megane, a co do trakcji to za krótko jechałem żeby ją móc wtedyocenić - jedyne więc co mogłem na szybko odczuć to subiektywny komfort i tutaj franca też wygrała. Zasady przeglądów (już o tym pisałem) jak dla mnie dopełniły obrazu.

 

A jeszcze co do tej kiepskiej (w porównaniu do OII) trakcji w Meg - i ok, może i tak jest jak mówisz, lecz po to jest w końcu ESP i teraz w zimę co i raz na siłe próbuje Meg wyprowadzić z równowagi i jakoś mi się nie udaje (nawet trochę za czułe jest jak dla mnie to ESP)

 

Kazdy chwali swoje i jak to mówią jeden lubi rybki drugi lubi pi_ki - ja wybrałem świadomie Megane Ty wybrałeś Octavie i co najlepsze kazdy z nas wybrał najlepiej jak mógł :)

 

trzymaj się,

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma co się oszukiwać do takiego samochodu jak Octavia silnik 1.6

Nie bardzo rozumiem dlaczego ?? Myslę, że po przejechaniu sie O II z tym silnikiem totalnie zmieniłbyś zdanie :)

przecież Octavia to taki "nadmuchany" golf

Z Golfem ma wspólna tylko płytę podłogową. Zresztą poza Ocatavią II tę samą płytę maja Audi A3 (obecnie produkowane) oraz Seat Toledo (ten paskudny). Jakość Skody jest jednak wyższa niż VW.

Ponoć należy unikać najsłabszych silników w danym modelu.

Dklatego nie kupiłem najsłabszego silnika oferowanego do tego modelu jakim jest 1.4 16V , bo z tym silnikiem O II faktycznie nie jedzie.

Tomeko, zdziwiłbyś się jak byś sie dowiedział ile można zejść z ceną na dieslu (zapraszam na forum Octavii tam chłopaki ci to wyjasnią).

Tomeko, ESP nie jest po to żeby rekompensować niedostatki układu zawieszenia, tylko po to żeby wyprowadzić kierowcę z opresji po JEGO błędach. Nie prowadzi się dobrze samochód w którym ESP wsześnie wkracza do akcji i przywołyje go w drastyczny sposób do porządku, tylko ten w którym ESP nie ma prawie nic do roboty !!

Również pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wywody Nika, sa wogole g warte, skoro nawet foldery reklamowe grupy vag, czyli As i motor, twierdza jednoznacznie, ze megane jezdzi poprostu lepiej. testy dynamiczne iso i vda przejezdza z predkosciami focusa i golfa...

Koniec OT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!