Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

megane II czy laguna II dylemat


adamotoja

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich i sorry jeśli nie ten dział <ok>

pytanie na tym forum może w połowie dotyczące leguny karygodne :( ale rozważam zakup meganki II kombi (żona jeździ meganką I pkII kombi i jesteśmy bardzo zadowoleni) albo laguny II kombi, oczywiście w benzynie

proszę o radę i opinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odzew, dodam tylko że megi żonki nie sprzedajemy, zmieniam moje auto - to do 4rt ;-)

dobra, sprawę miejsca w środku i silników ewentualnie mamy rozstrzygniętą, zresztą nie oczekuję demona prędkości (2 dzieciaczków w środku) więc nawet 1,6 w lagunie nie byłby zły ale pewnie też ma awaryjne KZFR bo to ten sam silnik, bardziej martwią mnie awaryjne skrzynie w lagunie, a co z porównaniem obu aut pod względem mechaniki i ustarkowości oraz kosztów utrzymania? który jest bardziej niezawodny?

np. oba mają usterkowy zapłon ana kartę, laguna ma awaryjną skrzynię itp

-proszę o więcej <ok>

dodam, że oba BARDZO mi się podobają i mój osąd jest coraz mniej obiektywny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosztów utrzymania?

jesteś full bogaty i będziesz miał drugi samochód na zachciankę ;-) .

Albo potrzebujesz bo... i ma być oszczędny- Laguna "dwa razy więcej pali" :-/ .

Zakładam, że jakiś świeży rocznik nie niżej 2006, to i cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drugie auto w realiach 2 dzieci i pracy w 2 różnych miastach to wierzcie mi mus a nie zachcianka ale to tak na marginesie...

meganka żony jest nasza kolejną juz renatą (poprzednio jeździła żabą) i nie podzielam opinii o autach na F, autko sprawuje się super i stąd pomysł na nowszą meganke lub lagunę

niestety ze względu na budżet roczniki raczej około 2002-3...

silnik 1,6 jest ok (poza KZFR jak miałem przyjemność na tym forum poczytać), myśle że jego odpowiednikiem pod względem osiągów w lagunie jest właśnie 1,8 i to spalanie mieści się jak sądzę w okolicach 9-10l a nie dwa razy takie jak w megance, po pozytywnych doświadczeniach z meganką nie wykluczam lpg.

pozostaje jednak kwestia ogólnej niezawodności, tu jednak laguna poniżej 2005 r nie ma zbyt dobrej opinii... ale wiecie jak to z opiniami - najczęściej piszą niezadowoleni a dokładaja ci, których kolega kolegi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jednak laguna poniżej 2005 r nie ma zbyt dobrej opinii
dokładnie... <ok>

Ja mam lagunkę 2002 1.9dCi i jakos nie narzekam.Te mity o awaryjności :roll: Wszystko zależy od tego jaki egzemplarz kupisz,jak poprzednik nie dbał to niestety i megi jest awaryjne ;-) Nie spiesz, sie na pewno cos ciekawego znajdziesz.Nie wolno tylko przy zakupie kierować się emocjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ze względu na budżet roczniki raczej około 2002-3...

No to odpowiedz masz gotową <ok> Jesli bierzesz pod uwagę te roczniki na polu walki pozostaje TYLKO Megane II. Laguna II z roczników 2001-2003 jest baaaardzo awaryjna i naprawdę nie ma sensu pchac sie w ten wynalazek.

Jeśli już Laguna to albo I ph II z 2000 r. albo II ale po lifcie czyli min. 2005 r.

Waldku, to że ty masz taką Lagune i jest o.k. to dobrze. Masz szczęście i tyle :( Trafienie bezawaryjnej laguny II z lat 2001-2003 to jak granie w totka - owszem są ludzie którzy wygrywają ale ilu ich jest ??

Ogólnie te auta z tych roczników są bardzo awaryjne o czym świadczą chociazby ich ceny na rynku aut używanych (Laguna II to hyba najtańszy i najciężej zbywalny przedstawiciel aut klasy średniej w swoim roczniku). Owszem trafiaja się perełki (jak wszędzie) ale czekać na perełkę 6-10 miesięcy?? Po co skoro można kupić Megane II :)

Jesli chodzi o spalanie to oczywiscie wszystko zalezy od kierowcy i jego stylu jazdy. Moja Laguna I ph II komi z 1.8 16V pod maską paliła mi w mieście 10-11 l i bylo to normalne spalanie tego silnika. Także Laguna II będzie ci paliła właśnie tyle (tym bardziej że auto jest troche cięższe a silnik jest dokładnie ten sam z ta różnicą ze dołżono mu zmienne fazy rozrządu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Co do spalania w 2.0T to powiedział bym że jest to oszczędne auto jak na swoją moc i klasę

mam taki samochód to szybka trasa 9litrów max

normalna do 130km/h 7,5-8 l

miasto 10,5-11 max

więc nie wiem czy to dużo jak na taką frajdę z jazdy i komfort jaki daje laguna 2.0T :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!