Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żółta kontrolka silnika + service


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w samochodzie mojego ojca RM II Grandtour 1.6 kilka razy podczas spokojnej jazdy włączała się żółta kontrolka silnika + service, ostatnio włączyła się na stałe. Samochód został zdiagnozowany urządzeniem Launch X431 i wyszły takie rzeczy:

 

:P DF022 komputer, błąd strefy pamięci immobillisera – Active

:P DF022 komputer, błąd komputera – Active

:-D DF120 obwód lampki OBD, nieznany błąd elektryczny - Memory

;) DF132 ogrzewana przednia szyba, nieznany błąd elektryczny - Active

:) DF134 połączenie panelu przyrządów, nieznany błąd elektryczny – Active

:) DF235 obwód powietrza wlotowego, kontrola w kierownicy – Active

 

Czy ktoś może skomentować te błędy? Podejrzenia mechanika padły na ostatni komunikat – „DF235 obwód powietrza wlotowego”, zalecił wymianę filtra powietrza (był dość brudny). Po wymianie filtra i uruchomieniu samochodu żółta lampka silnika + service cały czas się świeci. Zdjąłem klemę, ale nic to nie dało – podejrzewam, że tak jak wskazuje komunikat „DF120 obwód lampki OBD, nieznany błąd elektryczny – Memory” błąd zapisał się w pamięci i trzeba go skasować jeszcze raz urządzeniem. Nie wiem czy wysyłać ojca specjalnie na skasowanie błędu, czy może spokojnie pojeździć do przeglądu po 60 tys. km, bo lampka się świeci, ale przyczyna powstania błędu została usunięta. Acha, nie ma żadnego komunikatu na kompie + test samego kompa nie wskazuje żadnych błędów. Samochód jeździ jak zwykle normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam takie samo autko i miałem podobny problem. Kontrolka service i kontrolka silnika. W pierwszym etapie zapalła sie kontrolka silnika kiedy np stałem w korku i po pewnym czasie gasła, aż do momentu kiedy zapalił się service i .......wysiadła mi cewka zapłonu :-D Po wymianie cewki kontrolki nadal się paliły. Mechanik stwierdził że trzeba zresetować komputer i ok. U mnie po kilku tankowaniach i resetowaniach przebiegu kontrolki same zgasły. Na forum znajdziesz w jaki sposób zresetować kompa bez wizyty w serwisie. Powodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli istnieje inny sposób na resetowanie komputera pokładowego w Megane II oprócz niżej wymienionych:

 

:) zdjęcie klemy "-",

:-D uruchomienie trybu testowego (przycisk start + przycisk zmiany trybu pracy kompa)

 

to proszę o szybką informację jak to zrobić bez wizyty w serwisie i podłączania do CLIPa (bo mój ojciec się tam dzisiaj wybiera, a chciałbym mu oszczędzić drogi i 100 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co widzę to z tymi defektami to byłeś w ASO u jakiegoś patafona który przepisał co mu komputer napisał a nie zdiagnozował problemu. W kompie jest tak że można sprawdzać błędy pokolei po drodze do błędu i w ten sposób wytypować uszkodzone miejsce. Tak mi się zdaje gdy mojemu elektronikowi zaglądałem przez ramię.

W ASO napiszą Ci to samo. Chyba że przyjedziesz i powiesz że pali się lampka i trzeba naprawić. Wówczas ruszą ale to i portfel.

Ja byłem w ASO (powtarzałem to 100 razy i napiszę kolejny). Aso mi napisało podobne bzdety z kompa. Przyjechałem z kwitkiem do kolesia i on popatrzył się i powiedział że nic nie rozumie z tego. Pomyślałem że jakiś cienias. :-D Ale okazało się potem że facet jest wybitny pod tym względem. Takiego sprzętu do diagnostyki nie ma pewnie najlepsze aso.

Laptop + BT Clip. Problem leżał w bzdurze którą od razu naprawił.

 

 

Co Ci mogę radzić. To ściągnij sobie schematy połącz te wszystkie błędy z konkretnym urządzeniem. Jak dla mnie jest to jakiś moduł w środku w aucie. I potem jedź do dobrego elektronika a nie patałacha naciągacza złodzieja z ASO.

 

Jeszcze mi się coś przypomniało. Czy auto stoi na ulicy nie w garażu? Bo w 2002 -2003 roczniku były jakieś jaja z zalewaniem komputera. A ostatnio pada i pada. :-/

 

[ Dodano: 2007-06-05, 16:18 ]

I jeszcze jedno. Masz ogrzewaną przednią szybę? O co tu chodzi?? Chyba że o nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się okazało, że uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego, czyli normalka. Wyszło to po podłączeniu do CLIPa. Pierwotna diagnoza była wykonana urządzeniem Launch X431 - dość uniwersalnym, stąd diagnoza była taka jak opisałem, czyli bardzo nieprecyzyjna. Samochód jest właśnie naprawiany i będzie OK. Ja wysyłając ojca do warsztatu nie wiedziałem, że nie mają CLIPa tylko takie uniwersalne cudo, co potrafi co prawda skasować błędy ale niewiele ponad to.

 

Miałem rok temu w takim samym RM II Grandtour 1.6 ten sam objaw - też włączyła się żółta kontrolka silnika + service, na szczęście tylko raz i na chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam wszystkich

Odświeżę trochę temat odnośnie kontrolki silnika. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy po odłączeniu wtyczki z elektrozaworu oraz z czujnika położenia wałka rozrządu powinna się zapalić ta kontrolka, dodam że serwis się świeci? Bo podczas zapalenia stacyjki zapala się i gaśnie razem z innymi równocześnie.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!