Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

spryskiwacze, a w zasadzie ich brak


Rekomendowane odpowiedzi

witam.

pacjent: megane 1,5dci.

objawy: niedziałające spryskiwacze szyby przedniej i tylnej, jednak nietypowo bo słychać, że pompka pracuje, zarówno przy załączaniu przodu jak i tyłu. sam rozdzielacz przód/tył rozbierałem, gumka przycięta na równo z tulejką, wszystko wydaje się być ok, tulejka śmiga w obydwie strony. przewody drożne (jedyne co mnie zastanawia to mniejsza średnica przewodu od pompki do złącza przy kielichu, w porównaniu z przewodem dalej - czy to normalne, czy możliwe że ktoś już coś zmieniał). dziwne jest, że w samej pompce jakby coś latało, nie wiem czy woda czy jakieś śmieci, coś drobnego. po włączeniu spryskiwacza, nic się nie dzieje, zupełnie brak płynu w przewodach, sitko-gumka przeczyszczona, z resztą przy odłączonych przewodach, z pompki pod wpływem siły ciężkości płyn powoli sączy się z krućców rozdzielacza. czasami po dźwięku pompki słychać, jakby miała jakieś dwa tryby pracy, w jednym kierunku oczywiście. dodam, że auto stało z rok czasu bez płynu do spryskiwaczy, czy wówczas coś w samej pompce mogło się zepsuć, jakaś spuchnięta gumka itp?

diagnoza: no właśnie proszę o poradę, czy to padająca pompka, koszt ewentualnej wymiany nieduży, ale nie chce wydawać 40zł na darmo, jeśli to coś innego. może ktoś miał podobne objawy i sobie z tym poradził

 

z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja mam troche inny problem ze spryskiwaczami chodzi o to ze nie dochodzza mi przewody do nich :evil: niedawno kupilem auto i chce to zrobic. Na tylnia szybe ladnie wszystko dziala a na przod nie bo nie dochodzi przewod po rozebraniu z gory nic szczegolnego nie widac czy wogole jest podlaczony przewod do pompki, wiem ze jeden chowa sie zaraz za zbiorniczkiem od plynu chlodniczego a drugi dalej przy reflektorze a jak sie tam dostac i zdiagnozowac to? pomka jest sprawna bo podaje plyn na tylnia szybe.. <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... a jak się tam dostać i zdiagnozować to? pompka jest sprawna bo podaje płyn na tylną szybę... <czerwona>

 

skoro widzę problem z pompką to odsyłam do mojej przygody opisanej tutaj

http://megane.com.pl/megane-ii-phii-pompa-...ual-vt18464.htm

 

a co do problemu chucherko

to mam obawy ze po takim "nieróbstwie" wewnątrz pompki coś się zepsuło .. można by było ja spróbować zalać płynem i w kuwetce odstawić na jakiś czas może jej to pomoże ale to "może" przez duże M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

WYMIEŃ POMPKĘ TO TYLKO OKOŁO 45ZŁ

 

[ Dodano: 2010-03-31, 23:14 ]

ja mam troche inny problem ze spryskiwaczami chodzi o to ze nie dochodzza mi przewody do nich :evil: niedawno kupilem auto i chce to zrobic. Na tylnia szybe ladnie wszystko dziala a na przod nie bo nie dochodzi przewod po rozebraniu z gory nic szczegolnego nie widac czy wogole jest podlaczony przewod do pompki, wiem ze jeden chowa sie zaraz za zbiorniczkiem od plynu chlodniczego a drugi dalej przy reflektorze a jak sie tam dostac i zdiagnozowac to? pomka jest sprawna bo podaje plyn na tylnia szybe.. <ok>

 

 

TU MASZ LINK JAK DEMONTOWAĆ POMPKĘ http://megane.com.pl/megane-ii-phii-pompa-...ual-vt18464.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam ja mam problem że spryskiwacze wogóle nie działa pompka sprawna sprawdzałem, baaaa zakupiłem nową i dalej nic rzmontowałem zderzak przewody doprowadzające wodę oki. a mimo tego nie działają bezpiecznik sprawdzony, w między czasie przestała działać zapalniczka i radio nie wyłącza się przy wyłączeniu silnika pomóżcie bo furri dostaję

 

Dodano: 06 lut 2013 - 18:32

Już wiem co było nie teges. wszystko działa koszt naprawy 250 zł, ała bolało ale elektryk powiedział że to jakaś kostka nad bezpiecznikami wewnątrz auta przytopiła sie.

Tak wiec reasumując jak spryskiwacze nie działaja, zapalniczka też no i radio się nie wyłącza samoczynie po wyłączeniu zapłonu, a wszystko było sprawne to znaczy kostka nad bezpiecznikami nie pamietam jak to sie nazywa.

Powodzenia

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

ja ostatnio miałem problem ze spriskiwaczami na przednią szybę i tylną (na reflektory ok), po wymontowaniu pompki i skróceniu gumowej tulei spriskiwacze zaczęły działać na przednią szybę,ale przestały działać na reflektory- czy to tylko bezpiecznik? hmm...tego jeszcze niewiem, jutro sprawdzę go, ale w dalszym ciągu nie działają na tylnią szybę z tego co zauważyłem po odłączeniu przewodów i wpuszczeniu sprężonego powietrza, z tyłu przy klapie nic nie dochodzi, i tu moje pytanie czy gdzieś te przewody się mogły zagiąć i czy ktoś wie którędy one biegną?? i czy tył ma jakiś związek ze spriskiwaczami reflektorów???

dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wystarczy zdemontować zdeżak , zdjąć biały i czarny przewód z rozdzielacza( bez demontażu pompki), następnie zdemontować rozdzielacz płynu i rozmontować go na dwie części( białą i czarną). W środku jest baryłka zakończona z obu stron gumkami, trzeba je skrócić o milimetr z obu stron.Składamy wszystko w odwrotnej kolejności,przed założeniem zdeżaka sprawdzamy działanie spryskiwaczy i już. W moim przypadku czas naprawy to 40 min. robiłem to pierwszy raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zdemontować zdeżak

Ale kolega sobie utrudnił pracę. Demontaż pompki to około 10 minut z samochody bez zdejmowania zderzaka. Wystarczy odkręcić wkręty od mocowania nadkola i je delikatnie odgiąć i już mamy pompkę na wierzchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!