Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gdzie zamontować antenę


MarkB

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...

Dziwię się, że około 90% (z zaobserwowanych przeze mnie radiowców) nie ma poprawnie zamontowanej anteny na środku dachu auta, co gorsze, zauważyłem, (po kilku wypowiedziach znajomych i nie tylko), że to chyba jakiś wstyd, "wieśniactwo" za przeproszeniem, ujma, mieć antenę CB na środku dachu, a nie na krawędzi...

 

To tak apropo tematu, mam nadzieję, że tylko u mnie takie rzeczy się dzieją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co gorsze, zauważyłem, (po kilku wypowiedziach znajomych i nie tylko), że to chyba jakiś wstyd, "wieśniactwo" za przeproszeniem, ujma, mieć antenę CB na środku dachu, a nie na krawędzi...

 

Myślę że to nie chodzi o to czy to "wiocha" czy nie, tylko raczej "wygoda" jeżeli można tak to nazwać. Ja osobiście mam magnesówkę i stawiam na krawędzi dachu, po pierwsze bo tak mi wygodnie jeżeli muszę schować, po drugie jak stoi na środku (oczywiście mówię o magnesie) to kabel który idzie przez tylne drzwi lub klapę bagażnika (zazwyczaj) nieco pozostawia ślady na lakierze leżąc na połowie dachu. Tak więc stawiając ją na krawędzi można przy domykaniu drzwi (klapy) nieco go podnieść i jest OK, natomiast żeby się dowiedzieć jak tam "dróżka" na .... nie muszę mieć super parametrów. Podsumowując, jak jest dobre radio a przede wszystkimi antena i gdzie będzie stała to chyba nie jest tak bardzo istotne bo i tak usłyszymy prowadząc nasłuch "19-stki". Taka jest tylko moja opinia na ten temat. Pozdrawiam wszystkich i życzę jak najmniej "mandacików".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brudijr, mniej więcej tak, chociaż można jeszcze ciutek do przodu przesunąć, ale nie chce mi się jeździć na nowe strojenie.

pawelolsztyn, świetnie wygląda tak zainstalowana antenka, profesjonalna robota, a i odbiór na pewno wzorowy.

Ł_y_s_y, zapewne masz rację, niestety nie jestem w stanie stwierdzić, (może ktoś z forum już to sprawdzał), jak bardzo zmienia się odbiór / nadawanie w przypadku tej samej anteny, instalowanej w różnych miejscach auta, bo suche wartości strat dB z powyższego obrazka niestety mało mówią.

post-17306-1282843852_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

NoName, chyba przesadzasz. Anteny pracują w innych pasmach i raczej mają mało wspólnego ze sobą. Przykładem bardzo bliskiej odległości jest Sirio TRIFLEX

( http://www.ceneo.pl/1844497 ) gdzie mamy 3 anteny na jednym bacie, CB+RADIO+GSM. Poza tym, że ma ograniczony zasięg do kilku kilometrów ze względu na krótki promiennik, to zbiera bardzo pozytywne opinie od użytkowników. Nie stwierdza się zakłóceń w odbiorze radia, a ze względu na długość zbiera także mniej śmieci na CB, co pozwala bardziej rozkręcić SQL. Stroi się też w okolicach 1,0 i nie trzeba jej chować bo wygląda jak oryginalna radiowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo miał rację. Może występować efekt że w momencie naciśnięcia PTT w CB i jednoczesnego odsluchu normalnego radia może na chwile zaniknąć odbiór.

Ma to miejsce wtedy jak antena nie jest zestrojona czyli ma za wysoki SWR

Używasz większej mocy wyjściowej z radia.

Jednak poprawna instalacja nie powinna mieć wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
jak jest dobre radio a przede wszystkimi antena i gdzie będzie stała to chyba nie jest tak bardzo istotne bo i tak usłyszymy prowadząc nasłuch "19-stki".

W dniu wczorajszym postanowiłem przetestować jednak na własnym sprzęcie i aucie skutki przeniesienia anteny ze środka dachu na jego lewą tylną krawędź. Niestety antena nie była strojona pod to ustawienie stąd takie, a nie inne wyniki czyli: dużo gorszy zasięg, o wiele więcej trzeszczących nadawców, (ja wg. testu byłem słyszalny nadal dobrze). Po przeniesieniu anteny na środek dachu (w tym miejscu była zestrojona), o wiele większy zasięg, czysty i wyraźny odbiór. Testowałem te ustawienia długo i namiętnie przez co po części można było wyeliminować nadawców z po prostu słabym sprzętem. Antena powróciła na środek dachu. Różnice za bardzo "widoczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego, zrobiłeś kawał niepotrzebnej roboty. Po pierwsze rzeczą oczywistą jest ,że środek dachu jest najlepszym miejscem, po drugie - test niedostrojonej anteny do nowego miejsca nie ma najmniejszego sensu bo jeżeli SWR się zmienił to zawsze będzie gorzej - i tylko tego dowiodłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!