Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)


jacs_1979

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie , po prawie dwóch miesiącach poszukiwań znalazłem silnik F9Q 812 .Muszę

przyznać ,że chwilami traciłem nadzieję że uda mi sie go zdobyć.Za kompletny silnik wraz z turbiną zapłaciłem 4000 zł plus robota fachmana 800zł całość naprawy zamknęła się kwota 5 tys.Na razie silnik pracuje bez zarzutu - kamień spadł mi z serca. Przy okazji dowiedziałem się ,że najsłabszą stroną tych silników są panewki . ;-) Pozdrawiam i dziękuję za okazana pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panie i Panowie, informacja z serwisu dotycząca zacierania panewek. Winowajcą częściowo jest pompa oleju, częściowo sami użytkownicy. Po uruchomieniu auta nie należy od razu ruszać, należy odczekać chwilę żeby pompa zdążyła rozprowadzić olej po całym silniku. 4 panewka jest najdalej od pompy i jest najbardziej poszkodowana bo zanim olej do niej dopłynie, to użytkownik już mknie po polskich drogach z uśmiechem na twarzy. Podobno osoby, które trochę dłużej czekają po starcie nie narzekają na "słynne turbiny w 1.9" i na wspomniane panewki.

Moim zdaniem to ma sens :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  meganecoupe02 napisał(a):
Winowajcą częściowo jest pompa oleju
przecież pisze o tym od dawna na forum :mrgreen: Nikt nie sprawdza ciśnienia oleju...wymiana turbiny i w droge a za dwa mce zonk...Mało ludzi wie,że pompa oleju to serce silnika.Jest odpowiedzialna za całe smarowanie...silnika i turbiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

To co pisze troszke wyżej meganecoupe02 brzmi dość mądrze.

Ja zawsze czekam nim ruszę, zimą odpalam skrobię szybki i dopiero jadę. Jak pocisnę to nim zgaszę zawsze chwilę dam mojej megi poklekotać na wolnych obrotach. Więc pytanie czemu spotkała mnie przygoda z regeneracją turbo. Pewnie dlatego że nie wiem jak jaździł poprzedni kierowca (zrobił 140tyś. km) ja dorzuciłem do tego 22tyś. km. Jeżeli ktoś jest ciekaw jaki problemik mam po regeneracji to zapraszam tutaj:

 

http://megane.com.pl/megane-ii-phii-proble...-vt21423,30.htm

 

Nie będę tego przeklejał bo znowu dostanę karę <piwko> .

 

Pociesza mnie tylko to że przy okazji awarii turbo nie zeżarło mi silnika, ale jak powiedział gość od turbiny awaria była bardziej po stronie powietrza a nie oleju. Według niego przez filtr powietrza do turbo dostał się śmieć uderzył w wirnik i "wybił go" niszcząc wyważenie, reszta załatwiła się sama. Ciekawe tylko czy tak było czy to wersja dla kogoś kto się nie zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  TBPJ napisał(a):
Według niego przez filtr powietrza do turbo dostał się śmieć uderzył w wirnik i "wybił go" niszcząc wyważenie, reszta załatwiła się sama.

Mój brat miał taki przypadek w Maździe przy przebiegu ok 60tys km. Turbo gwizdało jak odrzutowiec, później wciągnęło olej i koniec imprezy, turbo poszło do regeneracji, cały układ wyczyszczony i auto znowu jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Poczytałem i widzę ze parę Renatek na forum już się zatarło powiedzcie panowie i panie przy jakich przebiegach zdechły wam autka bo ja mam 210 tys i trochę się przerazilem czytając wasze posty :-| a ostatnio zauważyłem jeszcze ze olej gdzieś spierdziela :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Trocki napisał(a):
słychać jak się włącza :) ładnie gwiżdże

Nie masz prawa jej słyszeć jedynie masz czuć jak ciągnie . Jeśli słychać wyraźny gwizd to już się turbina kończy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Tomik 1970 napisał(a):
Nie masz prawa jej słyszeć jedynie masz czuć jak ciągnie . Jeśli słychać wyraźny gwizd to już się turbina kończy ;-)

U mnie gwiżdże odkąd mam auto, czyli jakieś 25 tyś km. Oczywiście nie jest to jakiś strasznie głośny gwizd tylko taki, że słychać go jak nie gra radio i nie ma otwartych szyb w samochodzie. Ton staje się wyższy wraz z wciskaniem pedału gazu. Jak nie przyśpieszam lub przyśpieszam bardzo powoli nie słuchać wcale turbiny. Pytałem o ten gwizd kolegę mechanika i powiedział, że to normalne że słuchać jak turbina działa. Powiedział też, że jak przestanie gwizdać to mogę zacząć się martwić.

Jeśli gwizd oznacza koniec turbiny to u mnie jakoś ten koniec długo trwa. Obym tego nie napisał w złej minucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Spotkało i mnie zatarcie silnika 1.9dCi w Megance z 2003. W sprawach motoryzacji jestem zupełnie zielony i dokładnie nie jestem w stanie opisać mojej sytuacji, ale moge potwierdzić że również od ok 2 tygodni przed owym incydentem zacząłem słyszeć lekkie gwizdanie/świszczenie, skorelowane z dodawaniem gazu. Przebieg auta 220 tys.

Mechanik któremu powierzyłem auto powiedział, że będą "szlifować" wał korbowy, przyczyna również związana z panewkami, twierdzi że naprawa będzie oscylować w kosztach 1500zł, patrząc po kwotach tutaj przedstawionych obawiam się fuszerki (?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!