Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800)


jacs_1979

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ci klima nie działa to sprzęgło kompresora jest rozłączone. Może ładowanie jest za słabe na wolnych i nie ma mocy żeby sprzęgło spiąć. Nie ma jakieś tabeli prawidłowych ciśnień oleju przy konkretnych obrotach ? W aktualnym numerze jakiejś gazety motoryzacyjnej piszą o awaryjnośći diesli i przy 1.9 dci wspominali o wymianie przewodu zasilającego turbinę w olej bo się zatyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam wszystkich.

Skoro tak już piszecie o tym problemie, to ja podzielę się z wami moimi doświadczeniami w tej materii.

Wszystko zaczęło się trzy tygodnie temu od tego, że miałem kupca na swojego sceniczka :D. Przyjechał z mechanikiem, wszystko ładnie pięknie, ale ... mechanik stwierdził, że za bardzo drga deska i wydaje mu się, że jeden z wtrysków nie działa i powoduje to drganie silnika. Pojechali, nie kupili, a ja zostałem z problemem wtrysku. Na drugi dzień pojechałem do kumpla, podpiął się z kompem i nic nie znalazł. Padło na poduszkę silnika. Dostałem nową poduszkę, sam ją sobie wymieniłem, drgania ucichły ale... po odpaleniu i dodaniu gazu usłyszałem delikatny świst, który rósł wraz z dodawaniem gazu ( zbieg okoliczności). I znowu kumpel i jego komp. Diagnoza taka, że turbinka powoli zaczyna dogorywać. Tak więc spokojnie sobie jeździłem, a w międzyczasie zaznajamiałem się na naszym forum z tematem turba. Przejechałem może z 500 km i nagle na 10 km przed domem nagły spadek mocy, na każdym biegu jechał coraz wolniej. pojawił się biały dym za moim sceniczkiem. Gdy dojeżdżałem do mechaniora za mną było tak, że świata bożego nie było widać. Na drugi dzień turbo było już wyjęte i czekało na kuriera, żeby zabrać go do regeneracji. W międzyczasie mój magik zdjął miskę olejową, bo uszczelka puszczała olej. Po jej zdjęciu okazało się, że puszcza uszczelnienie wału od strony sprzęgła. Chwila rozmowy i szybka decyzja .. wydzieramy silnik ( łatwiej wyjąć silnik ze skrzynią niż samą skrzynię). Ja zająłem się czyszczeniem miski, a mechanik wymianą uszczelnienia, przy okazji pooglądałem sobie sprzęgło i jest ok. W misce przy płukaniu znalazłem trochę "złota" ??? tulejka z turbiny, czy panewki?. Nie było na co czekać rozkręcamy korbowody. Okazało się , że na 3 i 4 baniaku panewki mają dość głebokie rysy. Na szczęście na wale weż rys, ...wymiana panewek obowiązkowa. Ale mechanik stwierdził, że skoro już mamy go tak na wierzchu to możnaby zajrzeć na drugą stronę czy pod rozrządem uszczelnienie nie cieknie. Zdejmujemy osłonę, a tam pasek tak luźny, że tylko cud uratował mnie przed jego przeskoczeniem ( przejechałem na nim 65 tys)... do wymiany. Przy okazji okazało się, że pompa wody też już przepuszcza... do wymiany. Uszczelnienie też puszczało ... do wymiany. Zajżałem też do nieszczęsnego zaworu podciśnienia, i oczywiście membrany już nie było, tylko sprężynka :D ... do wymiany. To jednak nie wszystko, chciałem jeszcze wyczyścić EGR-a, nie jest to jednak takie proste, bo jest wprasowany w kolektor i sttasznie ciężko go wyjąć... jakoś się udało. Przyjechało turbo:) wszystko żłożone silnik włożony całkiem nieźle zaskoczył, ale.. jest też błąd EGR ( po co kazałem się go czepiać? ). Zamówiłem zaślepkę i zobaczę co się stanie ( może uda mi się zaoszczędzić parę setek..). Jak ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem ( o ile będę znał odpowiedź :P ) Reasumując SCENICZKA PRĘDKO NIE SPRZEDAM :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam go od 2008 i zrobiłem 65 kkm

Nowe informacje.

Przy wymianie turba i demontażu skrzyni okazalo się, że jest trochę niski stan oleju w skrzyni. Nie mieliśmy go pod ręką, a była sobota wieczór, mechanik powiedział, że dolejemy przy okazji. I tak się stało na początku tygodnia kupiłem olej i pojechałem do mechanika. Po zdjęciu osłony okazało się, że znów leje olejem spod uszczelki miski. Byla osadzona na nowej uszczelce i dodatkowo na silikonie. Okazało się, że spod korka wlewu oleju wali dymem i olejem ( przedmuchy). I tu moje pytanie, czy walnięte jest turbo, czy może pierścienie przepuszczają, czy może odma, ale turbo po regeneracji, odma wymieniona na inną używkę, ale była czyszczona, a może jeszcze coś innego??? pomocy !!! bo ręce opadają

Edytowane przez witboy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich. Moze ktos pomoze? Po regeneraci tyrbiny w moim scenicu 19.dci przejechalem 150km i turbo padlo. Zawiozlem ja na gwarancji i powiedzieli ze mam wielki problem z silnikiem ze nie ma cisnienia oleju i zatarlo turbine. CO MOZE BYC PRZYCZYNA? Dodam ze panewki pierscienie itd.wymienione na nowe. Na cieplym silniku jest spadek cisnienia oleju na zimnym wszystko jest ok.

 

[lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj mechanik zasugerowal ze to albo pompa oleju albo panewka na wale i ze w oleju sa jakies opilki metalu. Nie jestem znawca wrecz jestem totalnym laikiem.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pompa oleju nie dawała odpowiedniego ciśnienia, było słabe smarowanie, padło turbo, później panewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli są opiłki, to trzeba szybko wymieniać panewki, bo lada moment się skończą.

Do zatarcia turbiny najczęściej dochodzi ze względu na niedrożny wąż olejowy przy turbinie, warto go zdemontować i wyczyścić/wymienić.

Jeżeli jest faktycznie tak jak piszesz, to do przebiegu auta możesz dopisać ze 100 tyś km :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. A wiec moj mechanik stwierdzil ze obrocilo panewke na wale i ze blok jest do wymiany :-( moze mi ktos powiedziec w przyblizeniu jaki to jest koszt takiego bloku? Jestem juz zalamany tymi naprawami, nie wieze juz temu mechanikowi.

 

Dodano: 21 paź 2016 - 11:06

Aha i jeszcze powiedzial ze nie wiadomo czy wal nie bedzie do wymiany :-(

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał na pewno. Po zatarciu panewki czop korbowy często nie nadaje się do szlifu. Ale może wystarczy wymienić same panewki.

Blok niekoniecznie do wymiany. Zależy, czy nastąpiło zatarcie tłoka w cylindrze, lub jak niesmarowane pierścienie tłokowe porysowały gładź cylindra.

Jeśli blok dobry wał z kompletem panewek kupisz na Allegro. Do tego pompa oleju, jej napęd koniecznie i przewody olejowe turbiny.

Edytowane przez lombardi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem problem z panewką, przez którą tłok dobił wtryskiwacz. Po wymianach wszystkie co się dało za 8 tysięcy przestałem lubić zaufanego mechanika(16 lat u niego serwisowałem różne samochody) i gdybym wiedział co mnie czeka to po prostu zezłomowałbym samochód. Co do pompy oleju, warto po zamontowaniu nowej sprawdzić ciśnienie oleju, niektóre nowe są skopane.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!