Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

nie będę zakładał nowego tematu, choć bardziej pasują inne które niestety są pozamykane przez moderatorów..no ale co tam. Padła turbina w 1,9 dci megane II 2003. Co teraz? Regenerowac? Kupić nową? kupić używaną? Co polecacie? Bo różnie slysze, różnie czytam. W Poznaniu podobno dają rok gwarancji po regeneracji i niby wszystko ladnie pieknie jest. Nowa to koszt podobno 3000zl... a używana? Nigdy nie wiadomo jak ktoś o nią dbał, ile zrobiła km i gwarancji pewnie też nie dawają a na forum czytam by używaną kupić. Co w końcu począć? Auto mam od 2 miesięcy...pech. A mowilem sobie ze nigdy francuza i nigdy diesla...POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale sama nowa. A dolicz do tego jeszcze koszt wyjęcia starej i montażu nowej. Do tego musisz wymienić olej ( taka procedura przy wyjęciu turbo). Ja Ci podałem koszt finalny ze wszystkim. Tak to bym wydał 3000 zł za turbo, ze 200 zł za olej i z 600-700 zł za robociznę... A regenerowana turbina się niczym nie różni od nowej. Bo co to znaczy regenerowana - turbo jest otwierane, a całość ze środka jest wymieniana na nową. Zostaje tylko stara obudowa... Jeździ się ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey rozumiem ale czytalem mnustwo komentarzy by nie brac regenerowanych. Dlaczego? Dlaczego piszą by kupować używane jesli juz jest koniecznosc?

Doradzcie mi koledzy jeszcze jedną rzecz. Pojechałem do mechanika ponieważ auto miewalo dni ze obroty nie przekraczały 2500 obrotów, a przyspieszenie było niczym malucha i to dosłownie. Wykrył usterke i jechał się przejechać, wtedy walneła turbina. Czy powinienem na własny koszt ją wymienic czy koszty powinien ponieść mechanik? Mam dylemat bo to mechanik, który od lat naprawia moje auta (lecz nie jest on dobrym znajomym) a tu taka rzecz. Dałem auto by usunał usterkę a tu walneła turbina w czasie gdy jechał autem. Miał pecha albo cos sknocił. Doradzcie jak powinienem sie zachowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinien pokryć cześć kosztów. Miał pecha, fakt, ale pech to pech. Jakby Ci rozbił auto to też miałbyś np. zniżki stracić?

jeśli będzie ok, to powinien przynajmniej połowę kosztów pokryć. Ale to tylko moje zdanie.

Co do przyspieszania, to moze EGR miałeś zapchany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, do DCI 106 KM nowa Borg-Warner za 2400 zł. Regenerować turbiny VGT nie wolno!!! Jeżeli ktoś to robi to świadomie oszukuje klienta. Żaden zakład regeneracji nie jest w stanie ustawić dobrze ciśnień turbiny VGT - dlatego też Garet nie sprzedaje zestawów do regeneracji tych turbin. Wiem, że w Polsce są magicy dla których regeneracja VGT to nic trudnego... ale... efekt może być opłakany. To czy trzeba rozbierać intercooler zależy od rodzaju uszkodzenia turbiny - jeżeli poszedł olej do koła kompresji to tak - wtedy powietrze z olejem idzie do intercooler'a i dalej do kolektora dolotowego. Ale to widać czy auto kopci-spalając olej (na niebiesko). Nawet jeżeli trzeba czyścić to koszt nie jest duży. Do tego olej z filtrem ok. 200 zł.

Także 2100 za regenerowaną turbinę - nawet z usługą - to rozbuj w biały dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale my rozmawiamy o turbinie w 1.9 DCI. Więc nie rozumiem zasadności Twojego posta. Wchodzisz między "wódkę a zakąskę", czytasz niedokładnie posty powyżej i piszesz o czymś, o czym my nie rozmawiamy...

Przeczytaj najpierw dokładnie posty i treść w nich zawartą a potem pouczaj innych.

Owszem, dyskusja się toczy w temacie dotyczącym 1.5, ale dlatego,że wiele problemów jest podobnych i bez sensu zakładać oddzielny wątek. Natomiast w treściach postów wyraźnie jest zaznaczone o jakim silniku mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, nie wiem czy wchodzę

między "wódkę a zakąskę"
. Jeżeli rozwijasz dyskusję na ten temat to czemu nie robisz tego w "1,9"? Sam wprowadzasz zamęt. Temat wyraźnie dotyczy silników 1,5. Poza tym ja nie pouczam tylko dziele się doświadczeniami. Zrobisz jak chcesz - to nie moja sprawa. Powiem tylko tyle, że trochę turbin i silników rozebrałem i chciałem tylko pomóc tak żeby niektórzy nie nacieli się na "fachowców" bo w efekcie koszty będą większe. Teraz nie pamiętam ale 1,9 Dci 130 PS ma tez turbinę VGT; 120 PS chyba nie - i tutaj można pokusić się o regenerację. Generalnie problem smrowania turbin w 1,9 DCI jest spieprzoną sprawą - dlatego te turbiny tak siadają.

 

No i cena nowej turbiny do 1,9 DCi to też ok 2500zł - cena dotyczy nowej sprężarki w raz z usługą wymiany i oddaniem starej w rozliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na część swojego pytanie odpowiesz sobie sam, jeśli przeczytasz mojego posta.

Na drugą jeśli ponownie przeczytasz posty wyżej. W rocznikach aut, o których rozmawiamy było tylko 1.9 120 KM.

Bardzo dobrze, że masz doświadczenie - na pewno się przyda na forum i wcale go nie neguje.

Jednak w poprzednim poście sam zacząłeś "pić" do mnie agresywnie o czym świadczy początek Twojego posta. Ja całość Twojej wypowiedzi odebrałem tak jakbyś sugerował, że chce innych wpuścić w maliny, a sam przepłaciłem... Nie dziw się więc, że reaguję obronnie.

Co do kosztów - ja nie znalazłem nowej turbiny za 2500 zł do 1.9 dci 120 KM razem z montażem, wymianą oleju itd.

Może w Siedlcach są takie ceny. W większych miastach jest niestety drożej.

 

Proponuję :) i dalsze kontynuowanie tematu bez sprzeczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, oczywiście źle odebrałeś, nie miałem zamiaru "być agresywny". A przestrzegam tylko dlatego, że widziałem wiele przypadków, że ludzie zapłacili za regenerację 80% nowej i bardzo szybko i tak kupowali nową. Jeśli chodzi o koszty to nie da się ukryć, że przepłaciłeś... regenerację takiej turbiny, zakładając, że obudowa i wirniki nie są fizycznie zniszczone robi się na oryginalnych częściach za 700-1000 zł. Cena 2500 zł, jak wyżej napisałem to jest w przypadku gdy oddasz w rozliczeniu starą.

Trzeba też rozgraniczyć dwie rzeczy - twoja turbina jest bez kierownicy powietrza - można ją regenerować, Natomiast jak sprawdziłem w wersjach nowszych 130 PS regeneracja taka, żeby zapewnić taką charakterystykę ciśnień jak producent przewiduje do tego silnika jest niemożliwa. Piszę to dlatego, że ten post dotyczy wszystkich diesli o danej pojemności.

Nowe Dci 1,5 106/110 PS i 2,0 150/170 PS mają oprócz smarowania/chłodzenia olejowego dodatkowo tzw. płaszcz wodny w korpusie sprężarki- w efekcie potrafią posłużyć znacznie dłużej.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!