Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

nie będę zakładał nowego tematu, choć bardziej pasują inne które niestety są pozamykane przez moderatorów..no ale co tam. Padła turbina w 1,9 dci megane II 2003. Co teraz? Regenerowac? Kupić nową? kupić używaną? Co polecacie? Bo różnie slysze, różnie czytam. W Poznaniu podobno dają rok gwarancji po regeneracji i niby wszystko ladnie pieknie jest. Nowa to koszt podobno 3000zl... a używana? Nigdy nie wiadomo jak ktoś o nią dbał, ile zrobiła km i gwarancji pewnie też nie dawają a na forum czytam by używaną kupić. Co w końcu począć? Auto mam od 2 miesięcy...pech. A mowilem sobie ze nigdy francuza i nigdy diesla...POMOCY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ale sama nowa. A dolicz do tego jeszcze koszt wyjęcia starej i montażu nowej. Do tego musisz wymienić olej ( taka procedura przy wyjęciu turbo). Ja Ci podałem koszt finalny ze wszystkim. Tak to bym wydał 3000 zł za turbo, ze 200 zł za olej i z 600-700 zł za robociznę... A regenerowana turbina się niczym nie różni od nowej. Bo co to znaczy regenerowana - turbo jest otwierane, a całość ze środka jest wymieniana na nową. Zostaje tylko stara obudowa... Jeździ się ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okey rozumiem ale czytalem mnustwo komentarzy by nie brac regenerowanych. Dlaczego? Dlaczego piszą by kupować używane jesli juz jest koniecznosc?

Doradzcie mi koledzy jeszcze jedną rzecz. Pojechałem do mechanika ponieważ auto miewalo dni ze obroty nie przekraczały 2500 obrotów, a przyspieszenie było niczym malucha i to dosłownie. Wykrył usterke i jechał się przejechać, wtedy walneła turbina. Czy powinienem na własny koszt ją wymienic czy koszty powinien ponieść mechanik? Mam dylemat bo to mechanik, który od lat naprawia moje auta (lecz nie jest on dobrym znajomym) a tu taka rzecz. Dałem auto by usunał usterkę a tu walneła turbina w czasie gdy jechał autem. Miał pecha albo cos sknocił. Doradzcie jak powinienem sie zachowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem powinien pokryć cześć kosztów. Miał pecha, fakt, ale pech to pech. Jakby Ci rozbił auto to też miałbyś np. zniżki stracić?

jeśli będzie ok, to powinien przynajmniej połowę kosztów pokryć. Ale to tylko moje zdanie.

Co do przyspieszania, to moze EGR miałeś zapchany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, do DCI 106 KM nowa Borg-Warner za 2400 zł. Regenerować turbiny VGT nie wolno!!! Jeżeli ktoś to robi to świadomie oszukuje klienta. Żaden zakład regeneracji nie jest w stanie ustawić dobrze ciśnień turbiny VGT - dlatego też Garet nie sprzedaje zestawów do regeneracji tych turbin. Wiem, że w Polsce są magicy dla których regeneracja VGT to nic trudnego... ale... efekt może być opłakany. To czy trzeba rozbierać intercooler zależy od rodzaju uszkodzenia turbiny - jeżeli poszedł olej do koła kompresji to tak - wtedy powietrze z olejem idzie do intercooler'a i dalej do kolektora dolotowego. Ale to widać czy auto kopci-spalając olej (na niebiesko). Nawet jeżeli trzeba czyścić to koszt nie jest duży. Do tego olej z filtrem ok. 200 zł.

Także 2100 za regenerowaną turbinę - nawet z usługą - to rozbuj w biały dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale my rozmawiamy o turbinie w 1.9 DCI. Więc nie rozumiem zasadności Twojego posta. Wchodzisz między "wódkę a zakąskę", czytasz niedokładnie posty powyżej i piszesz o czymś, o czym my nie rozmawiamy...

Przeczytaj najpierw dokładnie posty i treść w nich zawartą a potem pouczaj innych.

Owszem, dyskusja się toczy w temacie dotyczącym 1.5, ale dlatego,że wiele problemów jest podobnych i bez sensu zakładać oddzielny wątek. Natomiast w treściach postów wyraźnie jest zaznaczone o jakim silniku mowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, nie wiem czy wchodzę

między "wódkę a zakąskę"
. Jeżeli rozwijasz dyskusję na ten temat to czemu nie robisz tego w "1,9"? Sam wprowadzasz zamęt. Temat wyraźnie dotyczy silników 1,5. Poza tym ja nie pouczam tylko dziele się doświadczeniami. Zrobisz jak chcesz - to nie moja sprawa. Powiem tylko tyle, że trochę turbin i silników rozebrałem i chciałem tylko pomóc tak żeby niektórzy nie nacieli się na "fachowców" bo w efekcie koszty będą większe. Teraz nie pamiętam ale 1,9 Dci 130 PS ma tez turbinę VGT; 120 PS chyba nie - i tutaj można pokusić się o regenerację. Generalnie problem smrowania turbin w 1,9 DCI jest spieprzoną sprawą - dlatego te turbiny tak siadają.

 

No i cena nowej turbiny do 1,9 DCi to też ok 2500zł - cena dotyczy nowej sprężarki w raz z usługą wymiany i oddaniem starej w rozliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na część swojego pytanie odpowiesz sobie sam, jeśli przeczytasz mojego posta.

Na drugą jeśli ponownie przeczytasz posty wyżej. W rocznikach aut, o których rozmawiamy było tylko 1.9 120 KM.

Bardzo dobrze, że masz doświadczenie - na pewno się przyda na forum i wcale go nie neguje.

Jednak w poprzednim poście sam zacząłeś "pić" do mnie agresywnie o czym świadczy początek Twojego posta. Ja całość Twojej wypowiedzi odebrałem tak jakbyś sugerował, że chce innych wpuścić w maliny, a sam przepłaciłem... Nie dziw się więc, że reaguję obronnie.

Co do kosztów - ja nie znalazłem nowej turbiny za 2500 zł do 1.9 dci 120 KM razem z montażem, wymianą oleju itd.

Może w Siedlcach są takie ceny. W większych miastach jest niestety drożej.

 

Proponuję :) i dalsze kontynuowanie tematu bez sprzeczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, oczywiście źle odebrałeś, nie miałem zamiaru "być agresywny". A przestrzegam tylko dlatego, że widziałem wiele przypadków, że ludzie zapłacili za regenerację 80% nowej i bardzo szybko i tak kupowali nową. Jeśli chodzi o koszty to nie da się ukryć, że przepłaciłeś... regenerację takiej turbiny, zakładając, że obudowa i wirniki nie są fizycznie zniszczone robi się na oryginalnych częściach za 700-1000 zł. Cena 2500 zł, jak wyżej napisałem to jest w przypadku gdy oddasz w rozliczeniu starą.

Trzeba też rozgraniczyć dwie rzeczy - twoja turbina jest bez kierownicy powietrza - można ją regenerować, Natomiast jak sprawdziłem w wersjach nowszych 130 PS regeneracja taka, żeby zapewnić taką charakterystykę ciśnień jak producent przewiduje do tego silnika jest niemożliwa. Piszę to dlatego, że ten post dotyczy wszystkich diesli o danej pojemności.

Nowe Dci 1,5 106/110 PS i 2,0 150/170 PS mają oprócz smarowania/chłodzenia olejowego dodatkowo tzw. płaszcz wodny w korpusie sprężarki- w efekcie potrafią posłużyć znacznie dłużej.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!