Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z silnikiem turbina chyba sie koncz


biggg

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy turbinka do wymiany ( tak miałem w moim dizelku )

Odkręcić jeden z przewodów plastikowych dochodzących do intercollera i sprawdzić czy jest w nim olej albo drugi sposób ,prosisz kolegę by podkręcił obroty do 2000 tyś ty stoisz przed maską i ściskasz delikatnie gumowy łącznik tych że przewodów przy wyjściu z turbiny a kolega dodaje gazu -jeśli kompresja rozepchnie ten łącznik mimo Twojego ściskania to jest ok ale jeśli poczujesz coś w stylu dmuchnięcia z odkurzacza to czeka Cię wymiana turbinki ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik 1970, nawet na nowej turbinie jest olej w przewodach, a co do ściskania przewodów, to moje stare turbo z połamanym łopatkami i wyruchane jak stara torba ładnie ładowało do 1,4 bara oczywiście nie w pełnym zakresie obrotów ale łądowało tyle..., najlepiej odkręcić węża co doprowadza powietrze od filtra do turbiny, i wymacać czy są luzy, promieniowe mogą być minimalne tak około 0,5mm , osiowe nie mogą być żadne...

popatrzeć lub wymacać czy łopatki są całe, i czy nie obcierają o muszle.

jak jest wszystko ok to turbo jest ok.

a jeżeli dalej gwizda to może być uszkodzony wirnik od strony gorącej, więc zaglądnąć od tamtej strony i będzie wszystko jasne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.5 turbina jest dużo bardziej słyszalna niż w 1.9, u mnie dość wyraźnie słychać jak się rozkręca koło 2000. Myślę że to normalne, kolega ma scenica też 1.5 i u niego jest to samo. Wcześniej miałem 1.9 dTi, tam silnik działał tak głośno ze zagłuszał turbinę, dopiero jak mocno dmuchała koło 3500 to jej dźwięk się przebijał, no ale dCi są cichutkie, więc dla kogoś kto miał wcześniej wolnossącą benzynę może to być na początku coś dziwnego. No i jak już ktoś wspomniał to 100 000 km, o ile prawdziwy, to nie jest przebieg na wymianę turbo. Ja mam prawie 180 000 i turbinka jak na razie dobrze się sprawuje. Właśnie najprostszą metodą jest sprawdzenie luzów na wirniku. Mechanikom nie ma co tak ślepo wierzyć, każdy chce teraz zarobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie uważacie, że 1000 orb/min to troche mało jak na moment uruchomienia turba? W sceniku mi sie uruchamia jak jest 2200 a w modusie 1800.

Silniki mam w obydwu autach takie same - jeden 105 km drugi 85 km i w ani jednym nie słychać żadnych świstów turba. wg mnie to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghostman, turbina kręci się cały czas podczas pracy silnika, tylko efektywnie zaczyna działać od wspomnianych przez Ciebie obrotów 1800, 2200 - zależne od auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Podłączę się do tematu. Mam bardzo podobną sytuację - 105 KM z 2006 r. 73000 przebiegu - gwizd zaczyna się przy ok 1400 obr i słychać go na biegach od 1 do 4, przy wyższych zanika, albo po prostu go nie słyszę. Po puszczeniu pedału gazu powoli się ścisza razem ze spadajacymi obrotami, ale wystarczy lekko nacisnąć pedał i znowu gwiżdże. Wcześniej miałem Focusa 1.8 TDCi i tam zaczynała gwizdać dopiero po 2200 obr. W Megance podczas jazdy po mieście z prędkością rzędu 50 km słychać turbinę niemal cały czas. Nie mam zielonego pojęcia czy tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słychać od 1400 bo te silniki mają turbinę ze zmienną geometrią łopatek wirnika i już przy tak małej prędkości obrotowej silnika zaczyna się kręcić na tyle szybko że jest słyszalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Jestem posiadaczem Grand Scenica z X 2004 przebieg 140 tys. Samochód jest krajowy kupiony od bardzo dobrego znajomego, nie bity i z prawdziwym przebiegiem. Chciałbym sie wypowiedzieć nt. odgłosów turbosprężarki. Czytam opinie fachowców którzy twierdzą, że gwizdanie turbiny jest objawem jej dobrej kondycji. Chyba jednak nie, na przykładzie mojego samochodu mogę powiedzieć, że nigdy od nowości żadnego świstu, gwizdu turbiny nie było słychać auto nie bierze ani kropli oleju i zapierdziela jak mały parowozik.. Natomiast wszyscy moi znajomi i nie tylko, którzy zaczęli słyszeć dziwne odgłosy dochodzące z turbosprężarki, w większości przypadków prędzej czy póżniej musieli ją regenerować lub wymieniać, więc z interpretacją normalności swistu turbosprężarki byłbym bardziej ostrożny.

 

Pozdrawiam

 

P.s.

I mam prośbę, żebyście napisali jak dbacie o turbinę w Waszych autach, tzn jak długo ją studzicie, w zależności od czasu jazdy itp. i inne uwagi na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I mam prośbę, żebyście napisali jak dbacie o turbinę w Waszych autach, tzn jak długo ją studzicie, w zależności od czasu jazdy itp. i inne uwagi na ten temat.

http://megane.com.pl/know-how-czyli-poradn...Cdzi%E6+dieslem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!