Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mam dosyć Renault...


arka3

Rekomendowane odpowiedzi

Uwielbiam takie tematy. Co do wypowiedzi rav85 to powiem, że AudiA3 2006 znajomego już dwa razy holowałem do serwisu, raz jechał na lawecie. Zreszta nie wiem o co chodzi ale w Opolu w serwisie VW na naprawę czeka się około 2 tygodni, parking aut serwisowanych upchany po brzegi. Kolego arka3 cena auta pewnie była kusząca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena to nie tajemnica. W marcu 2009 zapłaciłem 23900zł za Grandtour 1.6 w wersji lux Privilege. Ten rocznik w zeszłym roku można było już kupić za 18 tys.

Cena z ogłoszenia była 24500zł.

Szukając samochodu z góry odrzucałem wszelkie "okazje" cenowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak kwestia użytkowania - moja od nowości z PL salonu - 152 kkm :

- łożyska mc phersonów raz na gwarancji drugi raz samemu ale zmienione przy 70 kkm na inny model i teraz spokój,

- 2 razy czyszczenie zatartego mechanizmu wycieraczek (samemu),

- EGR przy 142 kkm (ale to chyba raczej eksploatacja),

- obecnie do sprawdzenia klamka drzwi kierowcy (słabo wraca i ma luz).

 

Zanajomy kupił 2 mc przede mną i 1,6 16V i było cac przez 4 lat do czasu jak jego syn zrobił prawojazdy ...

 

arka 3, może twoim przed zakupem też jeździł czyjś syn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja megii ma 78kkm i do tej pory jedyne co wymieniłem nadprogramowo to świece żarowe za 200 zł komplet z robocizną. Współczuje rozczarowanym kolegom i życzę takich egzemplarzy jak mój. Nota bene wielu z moich znajomych jeżdżących fordami i vw też mówi że trafiło na "nie ten egzemplarz" - ciekawe czemu <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś z tymi autami kupionymi i jeżdżonymi w Polsce jest... Zawsze jak wsiąde do takiego pojazdu to robi on wrażenie rozklekotanego i zużytego. Natomiast jak jadę "złomem z zachodu" to przeważnie jest cicho, wnętrze jest zadbane i autko generalnie robi dobre wrażenie.

Meganke kupiłem świeżo sprowadzoną - była ładna, zadbana, wszystko na swoim miejscu żadnych chinskich alarmów i innych tego typu badziewi.

Golfa kupiłem już zarejestrowanego, ale jeździł tylko pół roku po PL - wrażenie takie same jak w przypadku Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo u mnie, Scenic, Coupeta - bezproblemowe jak na razie, a "problemy" które wystąpiły to pomijalne pierdoły i zwykła eksploatacja.

Golfa kupiłem już zarejestrowanego

Nie przyznawaj się <czerwona> ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hymm a może należy poruszyć też aspekt tego kto jeździ samochodem. Poprzedni właściciel mógł robić przeglądy i wszystkie naprawy na czas ale co z tego? jeśli ujeżdżał samochód jak "łysą kobyłę"

Renault wymaga zupełnie innego traktowania niż Ople czy VW , sam to odczułem przy przesiadaniu się z Opla do Renówki. (oczywiście to aluzja do poprzedniego własciciela , nie obecnego) <czerwona>

A druga strona medalu to po prostu pech i trafiony złośliwy model...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim MI PI wymieniłem przez 3 lata i jakieś 35 tys. km takie rzeczy jak:

-prawe tylne łożysko,

-przewody zapłonowe,

-termostat,

-poduszka silnika,

-uszczelka na skrzyni + 1 litr oleju do skrzyni,

-prawy przeciwmgielny.

-wymiana tłumika końcowego,

-wymiana hamulce przód – tarcze / klocki,

-prawe przednie łożysko,

-drążki kierownicze,

-lewa gałka + łożysko Macphersona,

-czujnik map-sensor,

-pompka spryskiwacza,

-końcówki drążków,

-łożyska przód,

-silniczek krokowy,

-łożysko Macphersona prawe,

-lewy drążek kierowniczy,

-bezpiecznik pompy paliwa

 

+ parę dupereli (nie liczę wymiany płynów, filtrów itp). Czy to dużo czy mało? Połowa napraw związana jest z fatalnym stanem dróg w Polsce i moim braku umiejętności ich omijania (albo się po prostu nie da). Druga połowa związana było tylko i wyłącznie z zaniedbaniami poprzedniego właściciela (zerwana poduszka, wyciek oleju ze skrzyni itp.). Ale moja Megi to już leciwa 14 latka.

 

[ Dodano: 2010-03-13, 14:15 ]

ale co z tego? jeśli ujeżdżał samochód jak "łysą kobyłę"

 

Tu się zgodzę, każdy z nas ma kolegę który swoje autko katuje do granic możliwości. Np. mój kolega ma almerę 2.0 diesel, kręci ją jak rajdową benzynę i w każdy zakręt wchodzi z poślizgiem (left foot breaking) - jego najmniejsza bolączka to zniszczona pół oś i drążki. Od kogoś takiego na pewno samochodu byśmy nie kupili nawet jakby to autko miało 50 tyś. km przebiegu!

Dodam tylko, że ten sam kolega zarżnął kangura, benzyna z przebiegiem 40 tyś. kręcąc go do odcięcia non stop, ot ułańska fantazja fanboya wyścigów samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w złośliwe modele osobiście raczej nie wierzę. Samochody krajowe faktycznie spotyka cięższy żywot ze względu na tragiczny stan dróg i niską kulturę kierujących. Moim zdaniem nic dodać nic ująć... Smutne, ale prawdziwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na spokojnie po "ochłonięciu" na karb naszych dróg można wziąć całe zawieszenie czyli sprężyny, łożyska i maglownicę która podobno pada już w 3-4 letnich golfach.

Niestety dróg nie można winić za padnięty wentylator nawiewu którego wspaniali konstruktorzy Renault ukryli w ten sposób że trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą i kokpit... Pęknięcie zamka (obudowy) to raczej wina marnego plastiku. Dwukrotna awaria KZFR zakrawa na kpinę. To nie jest tania część i jej wymiana pociąga za sobą spore koszty.

W zeszłym roku wymieniałem je opierając się wyłącznie na oryginalnych częściach Renault.

Wytrzymało równo 21kkm, tyle że tym razem grzechot jest gdy odpalam ciepły silnik po około 1 godzinnym postoju, na zimnym silniku jest na razie prawidłowo.

Samochód był i jest do tej pory regularnie serwisowany. Zrezygnowałem z obsługi ASO po lekturze faktur poprzedniej właścicielki , teraz serwisuję w warsztacie specjalizującym się w serwisie samochodów francuskich. Można powiedzieć że jedyną większą zmianą w serwisie Megi jest przejście z oleju typu Full Tech na Elf Evolution przy jednoczesnej zmianie częstotliwości wymiany oleju na 15 tysięcy z 20kkm

Ogólnie biorąc przy porównaniu aktualnej megany z samochodami francuskimi które ja i najbliższa rodzina przez ostatnie 10 lat użytkowaliśmy, Megane II wypada bardzo blado.

Moja druga połowa proponuje już że następne autko dla mnie ma być do 2000 roku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!