Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem Meganki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ostatnio pojawił się problem w mojej Megance (1.9dci 2006r). Z dnia na dzień samochód przestał odpalać. Przy próbie uruchomienia włącza się wentylator chłodnicy (pracuje na najwyzszych obrotach) i pojawia się na wyswietlaczu "błąd ładowania akumulatora", silnika nie da się uruchomić (rozrusznik wogóle nie kreci). Po wyjęciu karty wentylator nie wyłącza się ale pracuje z mniejszą prędkością jeszcze przez około 30min (nawet po zamknięciu samochodu karta). Niedawno wymieniałem akumulator na nowy, ale sprawdziłem napięcie spoczynkowe - 11.97V. Nie wiem co jest grane, samochód mam od niedawna. Może ktoś mógłby mi pomóc w tym temacie. Z góry dziękuję

 

Akumulator wymieniony miesiac temu na centra futura 72ah. To że teraz jest rozładowany to pewnie wina chodzącego wentylatora.

P.S. Mój mechanik ściągnął speca z Renault, który podłączył komputer do złącza coś pogrzebał i teraz juz chodzi ok. Niestety nie chciał powiedzieć co było przyczyną tego problemu - i to mnie frapuje bo lubię wiedzieć co w trawie piszczy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11.97 napięcia spoczynkowego to bardzo mało. Przy takim napięciu elektronika wariuje. Ostatnio wymieniłem aku na Boscha którego napięcie było 12.10 i poszedł do reklamacji, dostałem inny i w spoczynku 12.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już troszkę akku przewinęło się przez moje autka i powiem ci szczerze, że zimą te tańsze średnio się sprawują, a teraz jako że Megi ma dosyć dużo elektroniki postanowiłem wziąć wyższą półkę baterii, a jezeli chodzi o cenę to też nie tak dużo bo zapłaciłem 440zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem to samo i u mnie mechanik który pracuje w renault bez podpiecia pod kompa to zrobił jakas wiazka przewodów która idzie pod aku sie przepala to znaczy jeden przewodzik ponoc ten typ tak ma wada fabryczna lub moze jakies opary z aku sie dostaja i gnije . objawy zawsze te same <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

ja miałem to samo i u mnie mechanik który pracuje w renault bez podpiecia pod kompa to zrobił jakas wiazka przewodów która idzie pod aku sie przepala to znaczy jeden przewodzik ponoc ten typ tak ma wada fabryczna lub moze jakies opary z aku sie dostaja i gnije . objawy zawsze te same <czerwona>

Witam

Trochę wiekowy temat ale czy mógłbym się dowiedzieć w jakiej wiązce dokładnie ten przewód (a może jeszcze kolor :) )- bo mam to samo od przedwczoraj. Jeśli ktoś wie będę wdzięczny.

 

Edit

 

Sam odpowiem - wiązka przed akumulatorem patrząc od przodu. Przetarł się przewód chyba zasilający komputer. Zlutowane i działa! - póki co :)

Edytowane przez borys225
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam problem z odpaleniem zimnej Meganki:

Jest to Renault megane II 1.6 16V rocznik 2003.

Wkładam kartę do czytnika, wciskam sprzęgło i START/STOP i tylko odpala się zapłon, t.j. zapalają się kontrolki i odblokowuje się kierownica czyli powinno być wszystko OK.

Jednak silnik nie odpala. Dopiero po kilkukrotnym naciśnięciu (czasami kilkadziesiąt) przycisku START/STOP silnik odpala i jest OK.

Przy kolejnym odpalaniu juz nie ma problemu.

I tak jest tylko przy zimnym silniku gdy postoi na dworze. Gdy stoi w garażu odpala bez zarzutu (czasami tylko za drugim razem)

Wcześniej gdy było powyżej zera nie było problemów. meganke tą mam dopiero 2 miesiące.

Czy ktoś już miał taki problem?

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!