Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty na biegu jałowym 1.9 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem użytkownikiem Renault Megane II 1.9 dCi z 2003R. Zauważyłem, że od pewnego czasu podczas gdy wrzucam luz przed np zatrzymaniem się gdy najczęściej gdy silnik jest jeszcze nierozgrzany (choć to nie regóła) obroty spadają na ok 750 zaczyna lekko telepać autem i po krótkiej chwili obroty wracją do normy na ok 800- 900. Wcześniej tych objawów nie było na 100%. Co może być przyczyną?

Proszę o pomoc i z góry dziękuje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Miałem tak samo, tzn, np tuż pod światłami auto jedzie/toczy się powoli, chcę je zatrzymać, wciskam hamulec, a silnikiem zaczyna trzęś. Długo nie wiedziałem co to, bo hamulce poza tym bardzo dobrze działały. 2 dni temu miałem czyszczone tylne zaciski i wymieniany płyn hamulcowy.

Jeszcze mało jeździłem (bo auto zabiera piękniejsza połowa), ale wydaje mi się, że problem się skończył.

Obstawiam lekkie zapowietrzenie ukł. hamulcowego i/lub stary płyn hamulcowy.

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżę trochę temat, ponieważ problem jest nadal obojętne czy silnik zimny czy ciepły gdy wrzucam luz obroty czasami spadają na ok 600-700 i po chwili wracają pod 1000.

 

Do krzysztof_lew - dzięki ale to na bank nie to, u mnie faluja obroty na biegu jalowym, ostatnio wymieniłem wszystkie filtry i olej ale problem pozostał nadal.

 

Zastanawiam się czy to czasem nie silniczek krokowy/przepustnica - tylko no właśnie czy w Megi II 1.9 dCi jest silniczek krokowy? Przy okazji wymiany oleju zobaczylem że silnik poci się olejem na łączeniach tej metalowej rury dochodzącej właśnie do przepustnicy. Nie wiem czy tak powinno być bo w tym miejscu to chyba powietrze do turbiny leci?! Ale nie stwierdziłem też żeby autko brało olej.

 

Wracając do obrotów prosze kogoś o odp, czy w meg II 1.9 dci jest silniczek krokowy, czy tylko przeczyścić przepustnicę.

 

P.S. Aha i prosze o pomoc w wyjaśnieniu gdzie jest jakaś wtyczka na przeplywce i co to? <ok>

 

Dziękuje za wczeniejsze odp.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od obudowy filtra powietrza ( nie mylić z filtrem PP) idzie taka rura do silnika i na tej rurze jest zamocowany przepływomierz - dokładnie tej samej średnicy co rura - łatwo znaleźć wtyczkę.

Czyli tak - idzie rura - przepływka - dalej rura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze nie doszedłem problemu, odpięcie wtyczki przy przepływce nic niestety nie dało, stawiam teraz na tą "przepustnice" na dolocie powietrza. Jak się do niej dobiorę to zdam relację czy przeczyszczenie pomogło.

 

Jeżeli ktoś wie czy w 1.9dci jest silniczek krokowy to proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli rozumiem że nie ma w dieslach czegoś takiego:)

Gdzieś jeszcze wyczytałem, że przyczyna może być tez pompa wtryskowa.

Aha czy nie popsuje czegoś odłączając tej "przepustnicy" bo ona jest sterowana przez komputer i nie chciałbym tego rozregulować?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będe dzisiaj sprawdzał to u siebie.

 

pichorz, nie rób sobie zmartwień i nie zastanawiaj się co może być przyczyną tego, pompa - to strasznie droga rzecz. Dlatego sprawdź te hamulce, płyn stary, zapowietrzone może, ja zacznę u siebie od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!