Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadek mocy silnika


Ari72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Jestem na tym forum gdyż dopadła mnie przypadłość słabego - mułowatego silnika Scenic 1.9 DTi rok 1998. Wygląda to tak. Silnik kręci max do 2500 obr i pomimo pedału gazu w podłodze nic więcej. Nie wiem ile w czasie jazdy albowiem nie uruchomiłem jeszcze prędkościomierza. Ale max wykręciłem ok. 2500 może 3000 i nic a pedał był w podłodze. Wymieniłem filtr powietrza i nic. Po lekturze odłączyłem przepływomierz i nic. Do pompiarza na sprawdzenie układu paliwowego jestem umówiony dopiero na środę w przyszłym tygodniu. Chciałem jeszcze sprawdzić z odłączeniem wtyczki od zaworu EGR, tylko gdzie to draństwo się znajduje i co ma na celu zamknięcie tego. Dodam, że w chwili obecnej kontrolka awarii elektrycznej - elektronicznej się nie zapala w czasie jazdy. U mnie w komorze silnikowej jest coś takiego http://www.google.pl/imgr...1t:429,r:10,s:0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02 wielkie dzięki za plik, bardzo interesująca lektura. Może masz coś więcej na temat silnika DTi i silnika DT. Mam jeszcze jednego scenika z silnikiem DT i nie mogą sobie poradzić z jego pracą. Pracuje równomiernie tylko,że raz praca jego jest tak głośnia, że słychać ją na końcu ulicy a po chwili normalna i znowu hałasuje. Rozrząd, zapłon, pompa, wtryski ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zt.szyk.60, niestety to wszystko co mam na temat diesla z meganek/sceniców I.

Marzy mi się taki dokument z opisem dCi, ale niestety nie znalazłem :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02-dzięki jeszcze raz.

Odłączyłem dziś ten piekielny zawór EGR i autko odżyło :)

Daję więc sobie spokój z resztą :)

W każdym razie renia sie odetkała, jedzie żwawiej, przestały zapalać się świece w czasie jazdy. Znów reaguje na pedał gazu-turbina kręci od 2500 obrotów.

Poza subiektywną ocena-widzę to na chwilowym zużyciu paliwa-znów może uzyskać 25l/100, a z podłączonym zaworem max 18-19.

Podziękować :)

8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnike.th.jpg

 

Na czerwono zaznaczyłem mniej więcej gdzie powinien być EGR. W Twoim silniku jest równolegle do tej srebrnej rury którą widać na pierwszym planie.

Przepływka jest na grubej czarnej rurze za filtrem powietrza - przynajmniej powinna tam być.

Waste gate nie wiem gdzie jest. Na pewno nie jest to west gate :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie po dłuższej przerwie. Opisywałem mój problem z autem. Po diagnozie u mechanika wykazało ze wszytko jest niby ok, ale mój wspaniały mechanik podejrzewał wtryski, podmienił wtryski i auto zaczęło rwać jak nie wiem. Zamówił nowe końcówki wtryskiwaczy i po założeniu moja megi stała się rakietą!!! Nie żaden EGR,przepływomierz czy turbina tylko wtryski! Z autka nie chce się wysiadać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak wtryski lały to powinien więcej palić, kopcić itp. Nic nie pisałeś o tym, poza brakiem mocy.

 

Autko wcale nie kopciło, paliło średnio 5-5,5 l / 100km. Także żadnych oznak, że walnięte wtryski.

 

Wymiana samych końcówek wyniosła mnie 1200zł. Trochę kaski, ale opłaca się zainwestować, bo autko jest teraz jak ogień w stodole :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko wcale nie kopciło, paliło średnio 5-5,5 l / 100km. Także żadnych oznak, że walnięte wtryski.

Specyficzny przypadek. Kopcenie jest oznaką padającej turbiny/lejących wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy nadszedł mój czas z tzw. brakiem mocy, otóż można było deptać i auto nie jechało. Na 5 biegu 110 km/h max. W sumie mogę stwierdzić, że nie reaguje na gaz.

 

Zacząłem kopać na forum, padło najpierw na przepływomierz, odpiąłem i przejechałem się. Auto odzyskało dawny wigor (no ok mamy sprawcę zamieszania), następnie podpiąłem wtyczkę i zamulenie powróciło. No to kolejny raz macha w górę, wtyczka wypięta i scenic lata jaj miło :mrgreen:

 

Teraz pytanie, czyścić przepływkę czy kupić nową? Z tego co czytałem jak nowa to oryginał a to już koszty więc zostaje używka, jakieś rady co do zakupu?

 

Jak długo mogę jeździć z odpięta wtyczką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!