Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dorwał mnie pewien problem mianowicie przy przyspieszaniu przy prędkościach tak gdzieś od 20-60km/h buda całego samochodu niemiłosiernie drga, tak jak bym miał koła w kształcie elipsy... problem występuje tak jak pisałem przy ruszaniu z miejsca, mocnym przyspieszeniu gdzieś do prędkości 50km/h, drgania pojawiają się też przy większych prędkościach np. przy przyśpieszaniu pod górę, drgania są większe gdy w samochodzie jest więcej pasażerów.

Jak jeździłem na zimówkach to było to odczuwalne ale w o wiele mniejszym stopniu, czułem tylko drgania na pedale gazu, teraz po zmianie na letnie gumy (18 cali) i obniżeniu samochodu, problem się nasilił do tego stopnia, że przeszkadza w codziennym użytkowaniu samochodu :-| myślę, że przez to iż opory toczenia się zwiększyły i układ napędowy jest bardziej obciążony.

podejrzewam, że to któraś z poduszek silnika/skrzyni bo nie mam pomysłu co może być jeszcze przyczyną, ale jak sprawdzić poduszki? na oko wyglądają dobrze a wymiana wszytkich po kolei jest trochę kosztowna i bezsensowna. Miał ktoś z was taki problem ? czytałem tutaj na forum o różnorakich drganiach ale w większości występowały one przy większych prędkościach.

 

Opony raczej wykluczam bo tak jak pisałem na zimówkach też się to pojawiało tylko w mniejszym stopniu.

 

silnik jak w temacie 1.9dci, megane II 2003 rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie, ale przy przyspieszaniu od ok. 90 do 120 km/h. Jak jadę sam, to nie czuję nic, ale z całą rodzinką i załadowanym bagażnikiem trochę trzęsie. Wydaje się, że drgania występują w płaszczyźnie poziomej (drga na boki). Problem do dnia dzisiejszego nierozwiązany z powodu braku czasu i kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

slavOK, mam podobne objawy, trzęsie niemiłosiernie przy dynamicznym przyspieszaniu, głównie czuć to na 2i 3 biegu (w zakresie obrotów 1800-2200). Wymiana poduszki silnika (przy rozrządzie) nie pomogła, podobnie jak czyszczenie EGR. Na chwilę obecną obstawiam jeden z wrtyskiwaczy, turbinka nie ssie oleju.

Może komuś kto spotkał się z podobnym problemem autko już nie drży jak galaretka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, byłem u mechaniora i stwierdził, że w tych samochodach lubią wybijać się wewnętrzne przeguby na półosiach wlazł pod samochód i rzeczywiście mam tam jakiś luz na przegubie wewnętrznym długiej półosi, mówił że miał już kilka takich przypadków właśnie w renówkach, objawy są właśnie takie jak piszesz... w każdym razie będę z tym walczył w niedalekiej przyszłości. Sprawdźcie to u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem drgań przerabiałem również na własnej skórze, mechanicy wymyślali mi koła dwumasowe i inne tego typu rzeczy, auto miało małą stłuczkę - więc jak auto jest po "bombie" jak to określił mechanik to już tak będzie bo wiadomo że to auto powypadkowe - śmiechu warte!!!

Sam doszedłem do tego że wszelkie drgania "poprzeczne" przy przyspieszaniu są spowodowane zużytą poduszką skrzyni biegów - tą pod akumulatorem.

Nie dajcie się naciągnąć na koszty!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

W przeciągu 2 tygodni zamierzam się tym zając, dam znać co było.

 

Dodano: 07 kwi 2012 - 11:41

Witam ponownie

 

Z powodów finansowych jak i ogólnego braku czasu, trochę trwało zanim postanowiłem się tym zająć.

Niestety nadal brak jednoznacznej diagnozy.

Mechanik stwierdził, że półoś nie ma bicia, łożysko podporowe jest w porządku brak wyczuwalnych luzów na przegubie wewnętrznym.

Auto podniesione do góry i puszczone na biegu nie ma wibracji. Natomiast nie zaprzecza że podczas jazdy gdy układ przeniesienia napędu jest obciążony, drgania są mocno wyczuwalne.

 

Mechanik obstawia "kończący się" przegub wewnętrzny. Luzy mogą być niewyczuwalne gdy auto jest podniesione natomiast mogą się uwydatniać przy obcoiążeniu układu przekazywania napędu. Być może przegub się zaciera.

Twierdzi, że jakby to był VW Paasat to od razu by w ciemno wymieniał ten przegub. Ale w renówce 100% pewności nie ma. Dziwi go to, że te drgania u mnie ustępują po przekroczeniu 2700 obr/min. Może nie ustępują całkiem ale stają się prawie niewyczuwalne. Ponoć w Passacie jak już się zacznie trząść to się trzęsie niezależnie od obrotów.

 

Niestety jak się dowiedziałem w Megane nie da się kupić tego przegubu jako odrębnego elementu. Pierwszy sklep w którym spytałem zaproponował mi półoś z przegubem za 500zł. Mechanik za wymianę powiedział około 100zł. Razem to trochę sporo. :mrgreen: zwłaszcza, że nie ma pewności czy to jest przyczyna

 

I teraz drodzy forumowicze mam do was pytania:

- jak sądzicie wymienić tą półoś z przegubem, to jest przyczyna?

- czy naprawdę nie da się kupić samego przegubu bez półosi?

- co sądzicie o cenie tej półosi, nie da się taniej?

- jeśli nie da się tego przegubu kupić osobno nowego to może warto poszukać na szrocie całej półosi żeby było taniej?

 

 

Kolega mih00 już wcześniej odpowiedział mi jednoznacznie. Rozumiem, że tobie to pomogło.

Chciałem Cię spytać o opinię teraz w obliczu informacji, które przedstawiłem.

 

Nie chciałbym tego wymieniać jeśli to nie to.

Ale po zastanowieniu się to nie wiem co jeszcze może być przyczyną. Trochę się obawiam, żeby to nie było coś z dwumasem, ale wtedy to chyba powinno się trząść cały czas, nawet podczas przegazowania na luzie (nie mylę się?).

Jeszcze zastanawia mnie czy to może być coś w miejscy gdzie półoś prawa wchodzi do skrzyni?

Czy ktoś opisze mi w kilku zdaniach co tam w środku siedzi oraz czy coś może tam się uszkodisz i dawać takie efekty jakie występują u mnie?

 

Teraz w święta zrobiłem autkiem 300km i obserwowałem te drgania.

Podczas równej jazdy nic nie drży. Przy próbie nagłego przyspieszenia na 4/5 biegu (wyprzedzanie) trzesie jak szalone.

Wstrząsy zaczynają się przy około 1800 obr i kończą w około 2700 obrt.

Gdy kończą się wstrząsy autko ma tak jakby chwilowy zastrzyk mocy.Czuć takie "chwilowe kopnięcie".

Przy wstrząsach auto nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków. (Przysłuchiwałem się w poszukiwaniu szumów jakie dają np: uszkodzone łożyszka ale nic takiego nie słychać.)

Wstrząsy nie zależą od prędkości. Jadąc na 6 nbiegu 130 i wciskając gaz pojawiają się tak samo jak i przy przyspieszaniu od 70km/h na 4 biegu.

Prześledziłem wiele forów i wszędzie piszą, że przy awarii przegubu wewnętrznego występują drgania poprzeczne. Problem w tym że nie mam głowy jakie u mnie są drgania. Ekran fabrycznej navi cały wibruje.

Próbuję sobie jakoś wytłumaczyć czemu te drgania znikają przy wysokich obrotach i może to chodzi o to, że powyżej 2700obr/min zmniejsza się moment obrotowy przenoszony na półoś :mrgreen:

 

Przyprawia mnie to już o ból głowy a żona mówi, że mam manię prześladowczą <_<

 

Pozdrawiam

Edytowane przez matkoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Ja bym nie obstawiał ze to jest wina półoski gdyz jak by byla krzywa mial bys bicie na kierownicy albo walenie bylo by odczwanie w calym okresie przyspieszania.Najlepiej sprawdzic wszystkie poduszki silnika i skrzyni biegow, moim zdaniem gdzies tu lezy przyczyna tych drgan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!