Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ratujcie chłopaki! Gaśnie gdy już jest ciepł


adamejl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

Mam do cholery problem, autko gaśnie zaraz po odpaleniu gdy silnik już trochę pochodzi, wygląda to tak: gaszę auto chcę odpalić ponownie no i ładnie wskazówka obrotów wychyla się po czym spada do do zera i autko gaśnie. Gdy autko trochę postoi (1 - 2 h) odpala normalnie.

Jakiś czas temu gdy zaczałem zauważac usterke to myslalem ze to cewka, tak się stało ze padly mi w miedzy czasie dwie na raz - wymienilem na 4 nowe BERU.

Świece wymienione, przepustnica czyszczona.

Na początku problem objawiał się tym że autko strasznie powoli wchodziło na odpowienie obroty na biegu jałowym - odpalalem autko wskazówka wychylała się po czym spadało do wartościo ok 300-400 i powoli, stopniowo przesuwała się do 900 obrotów. Teraz od razu spada do zera i Autko gaśnie.

Nie wiem co już może z tym być? Może sypie się przepustnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykluczamy ze to wina gazu.. jezdzilem specjalnie cały tydzien tylko na benzynie i nic się nie zmienia..

ale odpowiadając na twoje pytanie to mam automatyczne przełączanie z tym ze przełącza się wtedy gdy ma stałe obroty (pow. 2000) ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli potrafisz spiąć na krótko tylko w benzynę-> poza sterownikiem...

będzie eliminacja jednego powodu.

Z instalacją ciepły silnik przestawał mi pracować przy awarii elektroniki gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału - ciekawy trop.. da się jakoś sprawdzić czy jest dobry? czy jedynie wymiana na nowy?

 

raffaell2 : Miałeś problemy z tym czujnikiem?

aktualnie mam zrobione jakieś 120tyś.. wiec podobnie do Twojego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi czujnik padał przy 90000 tys. km. Najpierw miałem problemy z zapalaniem samochodu, i też mi zapalał i gasł. Wcześniej byłem na kompie i wykazało że to ten czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy gaśnie Ci tylko na gazie? Czy jak przełączysz żeby chodził tylko na benzynie to też gaśnie?

 

[ Dodano: 2010-03-28, 15:20 ]

A jesli nie masz przełącznika benzyna/gaz to inaczej spytam: czy po odpaleniu i nie wciskaniu gazu czyli w momencie gdy chodzi na benzynie również gaśnie (napisz też jeśli ma miejsce sytuacja, że wskakuje sam na >2000 obrotów).

 

[ Dodano: 2010-03-28, 15:22 ]

jeśli na benzynie też gaśnie to jeszcze jedno pytanie: kiedy ostatni raz wypaliłeś benzynę do ostatniej kropli i zalałeś na nowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto za kazdym razem odpala się na beznyznie - dopiero po chwili jazdy przelącza się na gaz.. autko nie trzyma obrotów tylko w momencie odpalania (praca na benzynie), muszę zaraz po odpaleniu trzymać z 5sek nogę na gazie żeby przytrzymać obroty żeby nie zgasł, za chwilę mogę odpuścić nogę z gazu i jest już ok - obroty są na swoim miejscu.

W czasie jazdy nie ma już problemów z obrotami - niezależnie czy jadę na gazie czy na benzynie

Oboroty przy odpaleniu spadają do wartości około 400 i nie są wstanie zapewnić stabilnej pracy stąd silnik gaśnie - wcześniej silnik dawał jakoś radę pozbierać się z tak niskich obrotów i ustabilizować pracę, teraz niestety już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy nie ma zadnych problemów, bez problemu mogę zrzucić w każdej chwili na luz i oborty się trzymają - problem pojawia się jedynie przy odpalaniu (gdy silnik jest rozgrzany - domyślam się że przy zimnym silniku, pracuję on na ssaniu stąd problemu wtedy nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko przy największych mrozach (nawet przy -27) odpalało od razu! bez jakiegokolwiek zająknięcia! A sam problem pojawił się już przed mrozami!!

 

Odkąd pamiętam raczej nie było takiego momentu, że wypaliłem całą benzynę<ok> zawsze dolewałem do pełna gdy zostawało mi już 1/4 w baku. Czy może to mieć jakieś znaczenie? jeśli tak to jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli problem rozwiązany!!! możesz się przestać martwić, nie będziesz musiał za dużo wydać żeby się go pozbyć! Na 90% ponieważ jeździsz na gazie i dolewasz do 1/4 baku benzyna po prostu sie zestarzała i masz prawdopodobnie wodę w baku - jest to początek problemu z tego co opisujesz, jeśli dalej tak będziesz dolewać to w następną zimę będzie Ci odpalał za 7 razem. Wypal benzynę do ostatniej kropli (przedtem dolej do baku ok. 0,25l denaturatu - nie bój się że Ci uszczelki porozpuszcza, bo zrobisz to 1 i pewnie ostatni raz). Jak już wszystko wypalisz, zalej za 20-30zł benzyny i po problemie. Jeśli to nie pomoże to pozostaje 9% szans, że to czujnik położenia wału korbowego (gdzie się znajduje moge Ci napisać przesłać zdjęcia itd. jeśli pomysł z benzyną nie zadziała). Na 1% to reszta czyli w Twoim przypadku kopułka, rozdzielacz zapłonu, cewka, świece (ale tym bym się nie przejmował). Napisz czy pomogla wymiana benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam aktualnie z 3/4 benzyny w baku więc ile tego denaturatu dolać?

 

Dodam, że po wymianie świec i cewek problem pozostał.

Generalnie to kłopoty zaczęły się we wrześniu gdy testowałem swoją megi na autostradzie sprawdzając osiągi - nie żyłowałem specjalnie auta tylko sprawdzałem ile jest w stanie pojechać.. po tym rajdzie pojawiły się jakieś objawy.. silnik zaczął delikatnie prawie nie odczuwalnie szarpać na luzie co jakiś czas (ten delikatne drżenie/szarpanie pozostało - niezależnie czy chodzi na gazie czy benzynie) , po czym pojawiły się problemy z obrotami - wcześniej wszystko było świetnie.

Także może to jednak ten czujnik położenia wału?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!