Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Idzie lato była zima, a klimy już nima


Rekomendowane odpowiedzi

Przecież klima jest cały czas włączonona. nie bardzo rozumiem o co chodzi?! Nikt przeciez jej nie wyłącza na zimę tylko działa non stop - latem ma chłodzić, zimą ma ogrzewać.

No i druga uwaga: dlaczego w książce obslugi samochodu nic nie jest napisane o konieczności przechodzenia na ręczny tryb zimą, a wręcz przeciwnie: "Automatyczny tryb pracy jest zalecanym trybem działania. Należy przywracać automatyczny tryb pracy, gdy tylko jest to mozliwe". Audi i VW nie mają kłopotów z klimatyzacją po zimie. W każdym razie ja nigdy takich nie mialem i o takich nie słyszałem. Pytałem się nawet znajomego który od zawsze jeździł Lexusem (czyli Toyotą) i on również twierdzi, że to jakieś zabobony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież klima jest cały czas włączonona. nie bardzo rozumiem o co chodzi?! Nikt przeciez jej nie wyłącza na zimę tylko działa non stop - latem ma chłodzić, zimą ma ogrzewać.
u mnie też tak to działa i nie miałem nigdy żadnych problemów.
Ma sobie chłodzić samochód zimą przy -20 C na zewnątrz?
teraz to ja nic juz nie rozumiem.Piszesz,że masz włączone na auto i leci w zimie ciepło...tak powinno być.To o co chodzi z tym chłodzeniem przy -20st.C?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jeszcze raz napiszę: Po zimie klima nie chłodzi. Zimą grzeje bo oczywiście nawet jakbym nastawił najniższą temperaturę a na zewnątrz będzie 0 st. C albo mniej to klima będzie tylko grzała. Jak zima się kończy to klima dalej chce tylko grzać. Tak długo, aż nie pojadę do ASO. Nie rozumiem więc rad gdzie ktoś mi każe włączać klimę zimą, skoro piszę wyraźnie że jest włączonoa non stop.

Tak jak twórca wątku napisał, po zimie klima nie działa prawidłowo.

 

Czy teraz wyraziłem się wystarczająco jasno?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz pojęcia - Układ klimatyzacji składa się z dwóch niezależnych układów

Układ ogrzewania (składa się z nagrzewnicy i działa zawsze)

i układ schładzania (składa się ze sprężarki i schładzacza) który komputer włącza w razie potrzeby schłodzenia kabiny

W zimie nie ma potrzeby schładzania kabiny więc sprężarka nie pracuje (w ramach oszczędności sprężarki) i trzeba to zrobić ręcznie "AC".

I tak to działa w Renault - w VW sprężarka pracuje przez cały czas (czy jest potrzebna czy nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Skąd w takim razie rewelacje n/t konieczności przechodzenia na ręczny tryb skoro instrukcja mówi coś zupełnie innego? No i jak niby mam włączyć sprężarkę zimą skoro na zewnątrz jest -20 C?

 

Istnieje jeszcze klimatyzacja tzw. inwerterowa która może zarówno grzać (nie posiadając żadnej grzałki) jak i chłodzić - mam taką w domu, więc widocznie Renault montuje jeszcze te stare.

 

No i jeszcze jedno. Dlaczego w Renault nie ma sygnalizacji nieprawidłowego działania modułu klimatyzacji? Mogę się mylić, ale skoro ECU może wyświetlić komunikaty od silnika, to chyba również może od klimy skoro nią steruje.

 

I na koniec. Mam rozumieć, że skoro dotychczas 3 razy ASO naprawiało po zimie tą klimę mówiąc wyraźnie, że nie wymieniali czynnika chłodzącego tyko resetowali komputer to znaczy, że Renault zwyczajnie kłamało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do minus 8 sprężarka daje się włączyć ręcznie a przez całą zimę nie ma minus 20 wystarczy jak ją włączysz raz na dwa tygodnie.

Robiłem już przy wielu markach samochodów ale u wszystkich jest tak samo klimatyzacja składa się z nagrzewnicy (ciepło z silnika) i ze schładzacza (zimno ze sprężarka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do minus 8 sprężarka daje się włączyć ręcznie
dlatego napisałem,żeby przejść na manualne sterowanie...po to,żeby uruchowmić chociaż na kilka minut sprężarkę.

To,że w trybie auto pali się kontrolka od klimy wcale nie znaczy,że sprężarka działa...nawet latem nie chodzi cały czas.

Dlaczego w Renault nie ma sygnalizacji nieprawidłowego działania modułu klimatyzacji?
w BMW też nie ma ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Przyjmuję na wiarę, że tak jest. Szkoda tylko, że ASO tak ściemnia i muszę się o tym dowiadywać przez forum internetowe, a nie przez serwis/dealera Renault czy instrukcję obsługi.

 

w BMW też nie ma ;)

W BMW jest. Może nie w starych, ale w nowych z szyną CAN BUS jest. Nawet w moim Pasztecie pokazuje która konkretnie żarówka się przepaliła.

 

Wielkie dzięki za porady. Znacie może jakiś warsztat w 3miescie - byle nie ASO - do którego można odstawić auto ze świadomością, że go nie spartolą?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w moim Pasztecie pokazuje która konkretnie żarówka się przepaliła.
w mojej lagunie też...ale jak w zeszłym roku czynnik w klimie wyszedł ;-) to niestety nic mnie o tym nie powiadomiło,mimo tego,że kontrolka od auto się świeciła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Moja żona ma Menagne II/2 kupioną w salonie w 2006 roku i... ma notoryczny problem z klimatyzacją po zimie. Klima jest automatyczna, a problem polega na tym, że na wiosnę do momentu jak nie pojedzie do ASO to klima tylko grzeje. Chłopaki w ASO robili już to 3 razy (teraz będzie 4 raz) i za każdym razem twiedzili że chodziło upgrade softu/reset komputera od klimatyzacji, ale moim zdaniem to zwykła ściema - nie chciało im sie szukać przyczyn przecieku i tylko nabijali klimę czynnikiem chłodzącym. Dodam tylko, że auto jest serwisowane w ASO z absolutnym zachowaniem terminów wszelkich przeglądów i wymianą mat. ekksploatacyjnych.

Czy ktoś miał juz podobne problemy? Nie chce mi się po raz kolejny jechać z tym autem do ASO (ostatnio pobrudzili smarami jasną tapicerkę którą dodatkowe 2 godziny czyścili). Chcę mieć problem z głowy, więc poproszę was o konkretną pomoc albo w znalezieniu przyczyny wiecznego niedomagania klimatyzacji, albo o namiar na dobrego fachowca z okolic 3miasta od klimatyzacji.

Samochód to Megane II faza 2 1.6 16V rok prod. 2006, klimatyzacja automatyczna, przechodził w 2007 roku akcję serwisową Renault odnośnie klimatyzacji, przejechane 72 tys. km, żona robi rocznie siakieś 15-20 tys. czyli stosunkowo mało. Ja jeżdżę od nastu lat VW i Audi zawsze od nowości, a jednym A6 nawet 6 lat i NIGDY nie miałem żadnych problemów z klimatyzacją, a po tym co na forum w tym temacie przeczytałem to wydaje mi się, że coś tutaj jednak zawiniło Renault.

Witam,

Mam ten sam problem, te same objawy i niestety znam, jak na razie, tylko ten sam sposób naprawy tego problemu.

Jedyna różnica pomiędzy opisem, a moim autem to taka, że ja mam 1.5 dCi 101 KM.

Klima szczelna i nabita

Filtr kabinowy wymieniony

AC zimą załączane - błagam nie piszcie mi, że mam nieszczelny układ bo zarówno w Renault jak i innych punktach obsługi klimy jest szczelny.

Przyszła wiosna i upały, a moja klima znów kaput...

Czy ktoś zna rozwiązanie tej zagwozdki?? Błagam pomóżcie bo mam dosyć...jedyny feler Megane, ale strasznie uprzyksza życie.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!