Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie ( za duże) w Megane 3 GT 1.5 dci ,


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

ver_batim, przy pierwszej okazji masz piwo za ten suchy FAP <szukaj>

 

Po mieście spalanie, to mnie jeszcze tak strasznie nie denerwuje. Rozumiem potrzeby FAPowskie.

Ale trasa CK(Kielce) - LDZ (Łódź) w sobotę rano (pusta) - tempomat 120km/h (na autostradzie oczywiście <ok> ) i spalanie średnie 7.5l/100km to wg mnie dużo za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, duże spalanie jak na trasę. Mój 1.4 przy podobnej prędkości pali praktycznie tyle samo. A przecież mój silnik ma ledwie trochę ponad 1 000 km przejechane, więc ciągle jest jeszcze na dotarciu i teoretycznie palić powinien nieco więcej. Większe spalanie można jeszcze zrzucić na temperaturę. Ten silnik jest niewielki, długo się nagrzewa i utrzymanie temperatury jest trudniejsze. Straty cieplne są większe niż w starych dieslach. Tutaj poszukiwałbym także przyczyn większego spalania, bo silnik musi zużyć więcej paliwa do wytworzenia potrzebnego ciepła. Wiem, że tego nie powinno się robić w nowych samochodach, ale możesz spróbować przysłonić chłodnicę np. styropianem i wtedy sprawdzić spalanie w trasie. Chociaż bezpieczniej jest poczekać na cieplejsze dni (wiosna/lato) i wtedy sprawdzić czy spalanie spadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym nagrzewaniem się zgodzę, przy obecnych temperaturach zdecydowanie dłuższej się grzeje, i dużo łatwiej traci temperaturę przy otwarciu ogrzewania...

ziachu: spalania 7,5 litra na trasie jaką opisałeś to naprawdę bardzo dużo. mi przy tych mrozach teraz i większym udziale 'miasta' w kilometrach wyszło 5,4 (oczywiście komputer wskazywał więcej, 5,9).

Właśnie - liczysz sam spalanie czy patrzysz na wskazania komputera? fakt faktem nawet na kompie nie doszedłem do 7,5 litra, ale realnie wyjdzie to na pewno mniej...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze tankuję do pełna i wskazania komputera w miarę się pokrywają z rzeczywistością.

Różnice 1l przy całym baku uważam za pomijalną.

 

soko, no właśnie wiem, że ten samochód powinien tyle palić <szukaj>

Tyle, że Ty masz bez FAP, a ja z FAP. Dalej czekam na wrażenia od innej osoby z tym silnikiem <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc tak:

 

Przejechałem 180 tys (od nowości) Megane II Grandtour z 1.5 dCi 82 km. W mieście przy ciężkiej nodze, korki - Warswzawa zawsze jest 6.3 i nie mniej nie więcej :P

W trasie 90-100 km/h np Wwa - Poznań 3,5 - 4 l/100km Rekord 3.1 ale było pusto a średnia 96 km/h :P Ale do tego samochodu ciężko inny porównywać.

 

Teraz jeżdżę Megane III 1.5 dCi 105 km i na tej samej trasie 5,5 - 6 l/100km i nie chce zejść niżej. W mieście 8 niewyjęte. Więc nierozumiem jak ten sam silnik może na trasie palić o 2 l więcej. Przecież jak się rozpędzisz i jedziesz te 90 to te 2o km więcej niż w megane II nie robi żadnej różnicy. Wg mnie ten nieszczęsny FAP jest za to odpowiedzialny, nie widzę innej możliwości.

 

P.S. Co to za dbałość o środowisko, skoro na 1000 km spalam 20 l ON więcej?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karasek, tu nie chodzi o środowisko tylko okasę. Lobby ekologów napędza gospodarkę wymyślając coraz to nowe gałęzie gospodarki - tj. produkcja FAPów. Przez te bzdury ekologów auta są coraz bardziej obciążane zbędnymi FAPami, EGRami itp. Ma się co psuć i interes się kręci. Z puntu widzenia techniki te wynalazki wręcz przeszkadzają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ktoś znał kogoś, kto zna kogoś, kto jest w stanie usunąć FAP w Warszawie i okolicach w rozsądnej cenie razem z delikatnym "grzebnięciem" (<2kpln) przy sterowniku Siemens SID305 to proszę o info :P

 

Większość firm które oferują takie usługi po informacji na temat sterownika rozkłada ręce (a wiem, że się da! -> http://www.ecusafe.com/html/available_modules.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. ja mam przejechane 14 tys w tym większość krótkich tras w lecie samochód palił 4,4 a teraz zima 4,8 - 5,0 przy prędkości 90 km/h co więcej komputer pokazuje praktycznie idealnie zużyte paliwo np. komp. pokazał ze samochód spalił 40 l a podczas tankowania weszło 40,5 l ropy. jak dla mnie za dokładność samochód ma duży plus :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Moja strzała jeszcze przed ostatecznym dotarciem. Spalanie jak w stopce. Szału nie ma ale też widzę, że inni mają gorsze wyniki. 1.5 dci 66KW czyli bez FAPa i jeździ 70% po Warszawie (centrum<->Służew) w szczycie. Pierwszy poważny test szykuje się za miesiąc bo Berlin będzie grany. Zobaczymy jak spalanie. Mocniejsza wersja 1.5 pewni spożywałaby trochę mniej (szczególnie w trasie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Podpinam się pod temat. Od kilku tygodni jestem posiadaczem MIII 1,5 dci FAP. Pokonałem do tej pory kilkaset km, lecz niestety miałem już z nią trochę problemów. Pewnego dnia na trasie na załączonym tempomacie włączył się tryb awaryjny + kontrolki sprawdź wtrysk i wydech. Okazało się, że chodziło o uszkodzony (a raczej nieudolnie naprawiony przez poprzedniego właściciela) przewód powietrza do turbiny - po prostu częściowo pękł.

 

Samochód naprawiony, chciałoby się powiedzieć, że wszystko ok, natomiast mam problem ze spalaniem. Może nie jestem przekonany na 100% czy spalanie było ok od momentu kupna do awarii (ale na 80% tak), ale teraz to jakiś obłęd. Miasto (normalna jazda + trochę korków) spalanie średnie 11 litrów!, trasa, gdy się auto uspokoi na równym w okolicach 100-110 km/h potrafi pokazać chwilowe 5,5l. Mieszanka 30% miasto, trasa 70% (do 120km/h) - średnie w okolicach 7,7-8,0l. Dodam, że nie żyłuję silnika, a biegi zmieniam w okolicach 2tyś obrotów. Chwilowe spalanie na poziomie 22 litrów przy podjeździe pod górę to nie problem. Coś jest walniętego ale nie wiem co...egr? Gdyby ktoś miał jakiś pomysł... wiem, że raczej bez wizyty u mechanika się nie obejdzie, ale dobrze samemu się zaznajomić z tematem.

 

 

--------------------------------

 

Dopiszę co nieco - dziś podpięty pod komp., pokazuje wszystko ok, egr też, turbo ok i nie traci mocy. Mechanik mówi, że może przepływomierz...no ale jeśli nie? termostat? sam już nie wiem... tą metodą można po chwili zbankrutować....

Edytowane przez sawio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sawio, jeżeli komp nic nie pokazał to przepływomierz raczej ok. Jeżdże z walniętym przepływomierzem już długo a spalanie na komp. mam 6,1. Spalanie jakie podajesz wychodi z Twoich obliczeń czy z komp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bania Spalanie z komputera...wydaje mi się że prawdziwe, bo "rezerwa" zapaliła się o jakieś 40% szybciej niż normalnie...ba wręcz mnie zaskoczyła. Jutro tankuję do max i zobaczę co wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!