Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie ( za duże) w Megane 3 GT 1.5 dci ,


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

To mnie kacper69 nie pocieszyles :-)

Pozostaje wiec pewnie pozbycie sie FAP i jakis program - moze bedzie lepiej. No coz... "ekologia".

 

P.S. smiac mi sie chce jak czytam w folderze - spalanie w trasie 4.0 (przy 90km/h sie nie da dojsc do takiej wartosci), spalanie w miescie 5.0 :-)

 

Jeszcze profilaktycznie wymienie filtr powietrza, ale w cuda nie wierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, mam ten sam samochód tylko w wersji bez FAP (106 PS) i przyznam szczerze ze wartości spalania które podałeś są powalające. Np. jadąc z Wawy do K-ce Gierkówka z tempomatem ustawionym na 100 km/h komputer pokazywał mi 4,3/4,4 co mniej więcej pokryło się przy dystrybutorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz, średnie na trasie - Mierzone od wylotu w Jankach do ul. Rozdzieńskiego przy IKei w K-ce tak jak napisałem wyżej. Po wjeździe do miasta i paru km skoczyło od razu na 4,7 (w momencie kiedy się zatrzymałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przejechalem juz w sumie tym samochodem z 7kkm.

Bylem w miedzyczasie na wgraniu nowego softu - troche sie poprawilo, ale bardzo nieznacznie.

Po miescie teraz w zime(warszawa, korki) mam spalanie w okolicach 7.5-8litrow

Na trasie ma humory - raz potrafi na drodze szybkiego ruchu palic 6l/100km przy 120km/h a za drugim razem 7 z duzym hakiem (ta sama trasa Wwa-Radom)...

 

Stracilem cierpliowsc i szukam warsztatu w celu usuniecia FAP. Niestety tam gdzie sa zaufani ludzie rozkladaja rece na widok sterownika... wiec to jeszcze chwile potrwa.

Dam znac jakie zmiany bede po calym procesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, jak patrzę w katalogu to wersje z FAP mają tak samo niskie spalanie, albo chyba nawet niższe, jak wersje bez FAP'a. Dlatego nie wiem czy wywalenie FAP'a coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

To moze jakis inny pomysl czemu mam tak wysokie spalanie w porownaniu z wersja 105KM (bez FAP)?

 

Nie cytuj całego posta, jeśli odpowiadasz bezpośrednio pod nim. Używaj polskich znaków diaktrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, nie ma opcji aby silnik z FAPem palił tyle samo. Podczas wypalania cząstek stałych wykorzystywane jest paliwo, więc musi go ubywać. Jeżeli wypalanie nie jest zbyt częste to różnica nie powinna być wielka. Co do spalania to trzeba jeszcze pamiętać, że mamy obecnie zimę co już samo w sobie powoduje większe spalanie. Silnik dłużej nagrzewa się, a gdy silnik jest niedogrzany spalanie będzie nieco większe.

Jest wiele czynników wpływających na spalanie.

 

kacper69, ile waży obecny samochód a ile poprzedni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ver_batim, no nie wiem czy masz rację. Oglądałem folder i tam w wersji z FAP było mniejsze spalanie. A nawet jeśli trzeba go wypalić to są to tak niewielkie ilości paliwa i to raz na kilkaset lub kilka tyś km że nikt nie jest tego w stanie wychwycić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, miałem już wcześniej dwa samochody z FAP, więc to nie jest tak, że nie wiem, czym to się je.

206SW 1.6 hdi 110KM z FAP(ciut lżejszy) i 407 1.6 hdi 110KM z FAP (sporo cięższy)

Jeździłem nimi te same trasy co teraz i w różnych warunkach pogodowych (mówimy o około 4 latach użytkowania i jakichś 150kkm).

W 206 śr. spalanie miałem na poziomie 5.5-6l/100km, a w 407 6-6.5.

 

Patrząc w katalog Renault:

 

ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA CO2 wg Dyrektywy Europejskiej nr 93/116 (w l/100 km i g/km)

Pojemność zbiornika (l) 60

Emisja CO2 (g/km)114

Cykl miejski (l/100 km) 5,1

Cykl pozamiejski (l/100 km) 4,0

Cykl mieszany (l/100 km) 4,4

 

Zawsze zakładam zakłamanie o jakieś 1-1,5 względem katalogów (szczególnie własnie zima). Ale 1. nie robię krótkich tras 2. U mnie to są zwyzki 2-3 litra!

 

Więc albo Renault "zwalił" FAP, albo już rozkładam ręce.

 

P.S. pytanie za piwo: jaki komputer jest tym silniku (firma/model)?

P.S.2. A drugie piwo: czy w tym silniku FAP jest suchy czy mokry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ziachu, w Peugeotach jest inna konstrukcja FAPów. Tam spalanie cząstek stałych wspomaga specjalny płyn (mocznik), który trzeba uzupełniać co jakiś czas. W obecnych Renault stosowany jest FAP, który wypalany jest jedynie przez dodatkowy wtrysk paliwa (czyli tzw. suchy). Ważna jest również trasa jaką się pokonuje. Piszesz, że nie robisz krótkich dystansów, ale czy jeździsz głównie po mieście czy w trasie. W mieście FAP znacznie szybciej się zapycha i jego wypalanie jest znacznie częstsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!