Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6e wymiana uszczelki pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam problem. Ostatnio gdy otworzyłem maske silnika zauważyłem dosyć spory nalot oleju zmieszanego z brudem w okolicach fitra oleju. Również gdy odstawie samochód na podjazd, po kilku godzinach widać pod nim jedną lub dwie krople oleju. Mechanik twierdzi, że do wymiany jest uszczelka głowicy, ale czytając wypowiedzi na forum, nie jestem pewien, czy mam mu w 100% wierzyć. Ubywa mi również płyn chłodniczy. Jak sprawdzić, czy to na pewno jest wina walniętej uszczelki?

 

Wstawiam foto felernej sprawy. :roll:

 

olejts.jpg

 

Pozdrawiam <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oko ciężko cokolwiek powiedzieć, ponieważ może lecieć spod pokrywy zaworów (co by było najtańsze) Jednak wszystko można zobaczyć przy rozbiórce. Wstaw do mechanika, odkręci kilka osłon i wszystko się okaże.

Ponieważ masz taki sam silnik jak ja powiem Ci jak to u mnie było. Miałem ten sam wyciek co u Ciebie. Lało się po głowicy a pod autem wisiały krople oleju. Jeździłem tak chyba z rok zostawiając wszędzie plamy oleju. W końcu postanowiłem zrobić z tym porządek. Pojechałem do mechanika. Diagnoza - Uszczelka.

 

A teraz pewnie to co najbardziej Cię interesuje: Koszty..

 

Ponieważ podczas robienia uszczelki zwalany jest pasek rozrządu to zdecydowałem się na całościowy remont a mianowicie:

 

Kompletny rozrząd z pompą wody

Uszczelka pod głowicą Goetz

Olej, filtr

Nowy płyn chłodniczy

Uszczelniacz wału,

Uszczelniacz wałka rozrządy

uszczelniacze zaworów

uszczelka po kolektor,

Uszczelka pod dekiel zaworów

Planowanie głowicy

Szlifowanie niektórych gniazd zaworów

Komplet nowych śrub mocujących głowicę

 

Za wszystko z robocizną zapłaciłem 1100zł

I jeśli robić uszczelkę to tylko z wymianą uszczelniaczy i całego rozrządu bo potem może być druga robota po 10 kkm

A teraz jak na razie mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyczerpującą wypowiedź <ok>

 

U mnie wygląda to następująco:

 

Kompletny rozrząd z pompą wody - byl wymieniany 30tys km temu. planuje wymienic pasek i samą rolke

Uszczelka pod głowicą - kupiona ale firmy ERLING

Olej, filtr - kupione

Nowy płyn chłodniczy - kupione

Uszczelniacz wału - akurat o tej uszczelce mechanik mi nie wspominał, ale skoro lepiej wymienić, to również ją kupie

Uszczelniacz wałka rozrządu - erling

uszczelniacze zaworów - mechanik mówił, że uszczelek zaworów nie bedzie ruszał skoro z tym nie ma problemów.

uszczelka po kolektor - erling

Uszczelka pod dekiel zaworów - erling

Planowanie głowicy - stówka

Szlifowanie niektórych gniazd zaworów - niby nie trzeba... ;/

Komplet nowych śrub mocujących głowicę - erling

 

Robocizna - 300 zł.. nie wiem czy to dużo, czy mało. Mam nadzieje, że tysiąc wystarczy :-)

Chciałem jeszcze wymienic pasek wieloklinowy (od alternatora). Jednak pod klapą widze dwa paski. Od czego jest ten drugi?

 

pracuje w Inter Carsie, także z częściami nie ma problemu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usczeliki goetze i elring są akurat właściwe,gorzej jakbyście kupili jakiś no name za 40 zł,co do rozrządu,oczywiście rolka i pasek styknie .Za planowanie głowicy,troszkę dużo chcą,no ale co region to inne ceny .Jeden pasek jest od alternatora ,drugi od napędu pompy wspomagania ,sprężarki klimatyzacji,przy kupnie paska lepiej zobaczyć ile rowków ma ,bo co rocznik to różnie bywało ,sam kiedyś miałem problem z doborem .Do alternatora pasek 3 PK 715

tu temat z tymi paskami : http://megane.com.pl/megane-i-phi-wymiana-...sek+alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zawory nie wyregulowane silnik będzie klekotał,choć w megane to typowe...ponadto trzeba sprawdzić czy na wszystkich cylindrach jest iskra,bo może silnik chodzi akurat tylko na 3 cylindry :roll:

mój chodzi tak :

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze.. tylko, żebym nie musial pakować więcej pieniędzy w to auto niż przewiduje <ok>. Jak odpale i chodzi sobie na wolnych obrotach to ewidentnie slychac jak klekocze, ale silnik chodzi równo, elegancko;/ Myślalem, że może to przez tą felerną uszczelke.. Na rozgrzanym silniku klekot zamienia sie w stuki w górnej częsci silnika ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!