Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegrzany silnik 1.9 dci 120 KM


januszekskibi

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem MII phI grandtour z 2004r. z silnikiem diesla 1.9 dci.

Jakiś czas temu zaczął wyświetlać się komunikat "za gorący silnik" (w tłumaczeniu z niemieckiego). Natychmiast zostały sprawdzone płyn chłodniczy jak i olej, wszystko ok.

Następnie sprawdziłem czy termostat otwiera duży obieg - ok. Wskazania wskażnika temperatury w normie.

Postanowiłem pojechać do mechanika na komputer.

Wykasował błędy, wyczyścił EGR. Dalej to samo.

Komunikat + błysk kontrolki STOP, po kilku sekundach komunikat gaśnie i tak do następnego razu.

Proszę o pomoc. Może już ktoś zetknął się z podobnym problemem. Mechanikowi też kończą się pomysły, postanowił jeszcze sprawdzić przepływomierz powietrza.

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się czy Megane nie posiada 2 czujników temperatury. Nie dam teraz za to głowy, ale jeden może odpowiadać tylko za wskazania wyświetlacza, a drugi za informacje dla komputera wtrysku. Być może jeden z nich jest uszkodzony, choć przy zaawansowanej diagnostyce silnika myślę że komputer serwisowy pokazałby błąd niezgodności wskazań czujników (o ile zna dobrze kody Renault).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po wielu bojach okazało się, że sprawcą zamieszania był czujnik temperatury cieczy chłodzącej. W czasie badania komputerem zachowywał się normalnie i nie wywalał błędu ponieważ funkcjonował normalnie i tylko na ułamek sekundy niekiedy dawał złe odczyty, niestety komputer nie rejestrował żadnego błędu.

Po wymianie czujnika temperatury problem zniknął. Przy okazji okazało się, że przepływka jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kopciła raczej słabo i to tylko przy dość wysokich obrotach w okolicach 3 tyś.

W każdy razie problem został załatwiony. Teraz miałem problem z katalizatorem, ale dziś cały dzień walczyłem w kanale i megi śmiga aż miło. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!