Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kilka problemów z 1.6 16V


robert-g

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Ostatnim czasem stałem sie wspolwlascielem reni z 2001r. Wczesniej przez rok jezdziła tym autem moja dziewczyna a jeszcze wczesniej został zakupiony jako sprowadzony z niemiec.

Oto kilka drażniących usterek które rzuciły mi się na początek.

1. Falujące obroty i od czasu do czasu potrafi zgasnąć na zimnym a nawet w trakcie jazdy przy wrzucaniu kolejnego biegu z tego co wyczytalem na waszym forum moze to byc silnik krokowy

2. Duże spalanie przy naprawde ekonomicznej jezdzie i bez przekraczania 90km/h nie potrafie zejsc ponizej 8,5 l w miescie a w trasie rekord to 7,7l

3. Jak rozpedze auto do 100km i wyrzuce na luz na komputerze spalanie chwilowe pokazuje ok. 1,4l i rosnie nawet do 3l ciagle lecac na luzie, w ogole mam wrazenie ze strasznie duzo pali na biegu jałowym nawet przy rozgrzanym silniku...

4. Problem z szybą od strony pasazera da się ją otworzyć ale nie da jej sie zamknąc, natomiast od strony kierowcy moge ja otwierac i zamykac bez problemu

4. No i wreszcie jak wlacze nawiew cos piszczy od strony pasazera...

5. Jest strasznie głośne przy wiekszych predkościach

No i teraz troche historii jakiej znam o tym aucie:

Auto po zakupie w lecie w zimie zaczelo się dławić trafiło do mechanika ktory stwierdzil ze silnik byl myty i cos nie do konca wysuszony, cos zrobili no i niby sie nie dławi już. Później trafiło do mechanika z piszczacym nawiewiem, skasował 100zl za naprawe pokretla od nawiewu i niby tego piszczenia ale po 2 dniach piszczenie wrócilo, auto wrocilo z reklamacja, pieniedzy oczywiscie nie oddal stwierdzil tylko ze to powazniejszy problem, tak wiec naprawa pokretla od nawiewiu wyniosla 100zl. :/

Teraz auto trafilo w moje rece i chciałbym je doprowadzic do stanu używalności. Więc prosze o jakies sugestie co moze byc przyczyna tych usterek, aby nie dac zbyt mocno zarobic mechanikom i cudotworcom...

 

P.s Dodam jeszcze ze auto nie ma instalacji LPG od nowosci jezdzi na PB <ok>

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

w instrukcji pisze ze pokazuje przy predkosci ok 30-45km/h a wiec na biegu jalowym przy rozpedzie powinien pokazywac. Zreszta ktorejs nocy bylem zmuszony przenocowac w autku i jako ze temperatura spadala do ok 4stopni kilkakrotnie odpalilem auto w celu nagrzania go na 5-10 min i jakies straszne ilosci paliwa poszly :/

 

lapka2.gif

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Ponadto na forum obowiązuje pisownia z polskimi literami, wróć do przeczytania REGULAMINU, którego znajomość potwierdziłeś podczas rejestracji. <ok>- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AD1) czujnik temperatury, silniczek krokowy, przepustnica do sprawdzenia.

AD2) pojeździj, jak masz możliwość, z prędkościami 110-120 km/h - zdziwisz się ;-)

AD3) powinien pokazywać 0.0 ale zastanawiam się czy aby na postoju na ludzie nie pokazuje zużycia w l/h (godz.) tak przynajmniej jest w fordzie. To doświadczeń nie mam bo nie posiadam komputera w scenicu :-/

ad4) problem z przełącznikiem szyb po stronie pasażera, może wystarczy poczyścić styki, możne trzeba go wymienić, O ile się nie mylę, to oprócz drzwi kierowcy (szyba kierowcy) przełączniki są identyczne, spróbuj przełożyć.

ad5) piszczy wentylator nawiewu, który masz za schowkiem, dostęp po wyjęciu wygłuszenia pod schowkiem. Być może wystarczy przesmarować ośkę i łożyska.

 

Dokładnie co, jaki i gdzie znajdziesz na forum wiele w/w problemów jest dokładnie wyjaśnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przełącznika to chyba właśnie nie, bo czasem można otworzyć i zamykać do woli ale już bardzo rzadko się to zdarza a jak dotknę przycisku od strony kierowcy to automatycznie działające zamykanie przestaje działać więc to coś bardziej złożonego niż przycisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert-g, masz rację pokazuje jakieś tam wartości (u mnie schodzi do 1 l/100km a poźniej zaczyna rosnąć), Zastanawiam się tylko czy te wartości mają jakikolwiek związek z rzeczywistością, a spalanie na wolnych obrotach możesz chyba sprawdzić w trybie testowym zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wyłączonym zapłonie wciśnij przycisk od komputera i trzymając wciśnięty włącz zapłon i odpal auto. Zegary wejdą w tryb testowy, z tego co pamiętam to jest tam opcja spalania na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

robert-g, co do nawiewu to bardzo prosta sprawa, od strony nóg pasażera zdejmujesz materiał, potem masz 3 śruby od wentylatora dmuchawy, wyjmujesz, czyścisz odrobina smaru na swożniu obrotowymi będzie Ci jeszcze służył bez piszczenia, w tym miejscu zbiera sie wilgoć i to jest problem..

 

poweidz mi jeszcze jedno, czy u Ciebie na silniku jest linka od gazu czy masz sterowanie elektroniczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Jak rozpedze auto do 100km i wyrzuce na luz na komputerze spalanie chwilowe pokazuje ok. 1,4l i rosnie nawet do 3l ciagle lecac na luzie, w ogole mam wrazenie ze strasznie duzo pali na biegu jałowym nawet przy rozgrzanym silniku...

Wyrzucanie na luz w czasie jazdy nie ma jak widzisz większego sensu. Powinieneś puścić gaz i hamować silnikiem wtedy musi pokazywać zero. Dodatkowo, wspomagając hamowanie silnikiem wydłużysz życie hamulców.

 

A to co pokazuje, tzn. ok 1 l/100 ma jakiś sens bo komp przelicza prędkość samochodu i zużycie paliwa na biegu jałowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!