Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbo-timer


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torek, czy benzyna czy diesel, jedno i drugie musi być z turbo, które wymaga chłodzenia. Silnik nie musi być wysilony, każdego diesla powinno się wystudzić po dłuższej/ostrzejszej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

torek, ale masz na myśli temperaturę silnika czy turbiny? Tak czy siak, trzeba odczekać, żeby turbo ostygło więc ten bajer znajduje zastosowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej chodzi o spadek obrotów.

No tak, bo jak zgasimy silnik to turbina już nie ma podawanego smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko mnie się wydaje, że takie ustrojstwo nie do końca spełnia przepisy. W opisie widnieje, że kierowca może pozostawić zapalony silnik, pozamykać auto i się oddalić. Właśnie to nie za bardzo jest zgodne z przepisami. Nadmieniam jednak, że trzeba to sprawdzić, bo wiem, że gdzieś czytałem o zakazie pozostawiania włączonego silnika bez nadzoru, ale nie do końca pamiętam gdzie.

Tam chyba chodziło o wcześniejsze- czasowe, lub zdalne odpalanie silnika, by auto się nagrzało przed jazdą. Sytuacja jednak identyczna, pracujący silnik w zamkniętym, zaparkowanym aucie.

turbina już nie ma podawanego smarowania.

Ale turbina też nie kręci się w nieskończoność, to nie perpetummobile. Jeśli silnik wyłączysz na jego wolnych obrotach, to turbinie brak napędu. Spalin brak to nie ma jej co napędzać. A jej obroty które jeszcze ma z własnej bezwładności za moment wygasną, gdyż wirnik pompujący powietrze do cylindrów za kilka sekund je napełni, wytwarzając nadciśnienie co spowoduje zatrzymanie turbiny. Na te kilka sekund, powinien wystarczyć ten delikatny "film" olejowy jaki jeszcze na jej osi się znajduje, przez rozładowanie nadciśnienia za pompą oleju.

Moim zdaniem zbędny bajer, a idę o zakład że ten "hicior" jest made in china, czyli taki sobie i nadaje się głównie do wiejskiego tuningu VW. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, masz rację, zarówno przy rozgrzewaniu jak i studzeniu silnika auto nie może zostać pozostawione bez opieki. Urządzenie ma swoje plusy i minusy, ale chyba lepiej odczekać chwilę siedząc w aucie i samemu wyłączać.

 

torek, nie wiem czy wiesz, ale większość diesli (Renault, Mazda, Ford, Citroen, Peugeot) korzysta z turbin garreta, który też produkuje turbiny wyczynowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne że wiem :) tak naprawdę 90% aut ma turbiny garreta, co nie zmienia faktu że hks czy greddy są także profesjonalnymi firmami (mimo że ich produkty nie idą na pierwszy montaż..( ze względu na cenę ;-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co nie zmienia faktu że hks czy greddy są także profesjonalnymi firmam

Co nie zmienia faktu, że przedstawiony w aukcji do której jest link, kosztuje 1/2 lub 1/4 ceny tych co wymieniasz. Jestem przekonany, że nie pochodzi od tych producentów i o tym napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!