meganecoupe02 Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Czy ktoś tego używał? http://allegro.pl/item973157394_turbo_time...uning_nowy.html http://allegro.pl/listing/search.php?categ...ing=turbo+timer Warto coś takiego zakładać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torek Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 to jest chyba jednak bardziej dedykowane do autek bardziej wysilonych, i chyba jednak benzynowych.. bo tam są osiągane większe temperatury, tak mi się wydaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 torek, czy benzyna czy diesel, jedno i drugie musi być z turbo, które wymaga chłodzenia. Silnik nie musi być wysilony, każdego diesla powinno się wystudzić po dłuższej/ostrzejszej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torek Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 oki, ale diesle nawet przy ostrej jeździe osiągają niższe temperatury.. niż benzyniaki przy ostrej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 torek, ale masz na myśli temperaturę silnika czy turbiny? Tak czy siak, trzeba odczekać, żeby turbo ostygło więc ten bajer znajduje zastosowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek_c Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 A o ile spadnie temperatura turbiny powiedzmy przez 5 min? To pic na wodę z tą temperaturą, bardziej chodzi o spadek obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 21 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 bardziej chodzi o spadek obrotów. No tak, bo jak zgasimy silnik to turbina już nie ma podawanego smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gojgien Napisano 21 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2010 Tylko mnie się wydaje, że takie ustrojstwo nie do końca spełnia przepisy. W opisie widnieje, że kierowca może pozostawić zapalony silnik, pozamykać auto i się oddalić. Właśnie to nie za bardzo jest zgodne z przepisami. Nadmieniam jednak, że trzeba to sprawdzić, bo wiem, że gdzieś czytałem o zakazie pozostawiania włączonego silnika bez nadzoru, ale nie do końca pamiętam gdzie. Tam chyba chodziło o wcześniejsze- czasowe, lub zdalne odpalanie silnika, by auto się nagrzało przed jazdą. Sytuacja jednak identyczna, pracujący silnik w zamkniętym, zaparkowanym aucie. turbina już nie ma podawanego smarowania. Ale turbina też nie kręci się w nieskończoność, to nie perpetummobile. Jeśli silnik wyłączysz na jego wolnych obrotach, to turbinie brak napędu. Spalin brak to nie ma jej co napędzać. A jej obroty które jeszcze ma z własnej bezwładności za moment wygasną, gdyż wirnik pompujący powietrze do cylindrów za kilka sekund je napełni, wytwarzając nadciśnienie co spowoduje zatrzymanie turbiny. Na te kilka sekund, powinien wystarczyć ten delikatny "film" olejowy jaki jeszcze na jej osi się znajduje, przez rozładowanie nadciśnienia za pompą oleju. Moim zdaniem zbędny bajer, a idę o zakład że ten "hicior" jest made in china, czyli taki sobie i nadaje się głównie do wiejskiego tuningu VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torek Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 Gojgien.. wierz mi że HKS i Greddy to nie są firmy przeznaczone do wiejskiego tuningu, nawet jeśli są made in china( choć z tego co wiem to są made in japan) tym bardziej nie do szmelcwagenów ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 22 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 gojgien, masz rację, zarówno przy rozgrzewaniu jak i studzeniu silnika auto nie może zostać pozostawione bez opieki. Urządzenie ma swoje plusy i minusy, ale chyba lepiej odczekać chwilę siedząc w aucie i samemu wyłączać. torek, nie wiem czy wiesz, ale większość diesli (Renault, Mazda, Ford, Citroen, Peugeot) korzysta z turbin garreta, który też produkuje turbiny wyczynowe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torek Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 no jasne że wiem :) tak naprawdę 90% aut ma turbiny garreta, co nie zmienia faktu że hks czy greddy są także profesjonalnymi firmami (mimo że ich produkty nie idą na pierwszy montaż..( ze względu na cenę ;-) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gojgien Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 co nie zmienia faktu że hks czy greddy są także profesjonalnymi firmam Co nie zmienia faktu, że przedstawiony w aukcji do której jest link, kosztuje 1/2 lub 1/4 ceny tych co wymieniasz. Jestem przekonany, że nie pochodzi od tych producentów i o tym napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torek Napisano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2010 a, no to to możliwe ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.