Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

długo kręci rozrusznik po postoju ok. 0,5 go


hirek219

Recommended Posts

Witam!

Od miesiąca czasu uruchamiając rano zimny silnik odpala bez problemów ale po przejechaniu kilkunastu kilometrów i postoju przez kilka minut /silnik zagrzany/ również odpala bez problemów. Natomiast po dłuższym postoju ok. 0,5 godziny i dłużej zbyt długo kręci rozrusznik zanim silnik się uruchomi. Może ktoś miał podobny problem to proszę o odpowiedź.

Byłem w serwisie Renault i sprawdzano wszystko na komputerze - brak jakichkolwiek błędów.

Przeprowadziłem również test po dłuższym postoju uruchamiając trzykrotnie sam zapłon czyli podwyższałem ciśnienie benzyny i wtedy silnik odpalał bez problemów. Jest to dla mnie dziwne, że po nocnym postoju nie muszę pompować benzyny i silnik odpala bez problemów.

W serwisie sugerują wymianę pompy paliwa, którą miałem wymienianą w 2008 roku.

Z góry dziękuję za zainteresowanie się moim problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! mam podobnie, to znaczy z nocy odpala w miarę bez problemu (chociaż początkowo pracuje nierówno, to po kilku kilometrach jest ok) a jak zgaszę rozgrzany i próbuje odpalić po ok 1 godz to zapala za 3, 4 razem. Niepokojące jest też, że po tej godzinie po uruchomieniu przez moment pracuje jak zimny diesel (klekocze). niedawno robiłem rozrząd kpl. i wymieniałem olej. Po majówce wymienię świece i filtr paliwa i dam znać czy się polepszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku po bezproblemowym odpaleniu a następnie po 2 minutach zgaszę silnik to po postoju 0,5 godziny i dłuższym pali bez problemu. Tylko jak silnik jest gorący to po dłuższym postoju dłużej kręci rozrusznik zanim silnik się uruchomi. Czyli ten problem u mnie jest związany z temperaturą silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ponownie wykonano pomiary czujników temperatury i jest ok. Napisz czy u Ciebie po pomiarze czujnika temperatury płynu chłodzącego wynik był dobry czy wyszedł błąd tego czujnika. Wymieniłem świece i nadal jest to samo. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Po wymianie świec u mnie nie wiele się zmieniło. Po konsultacji z mechanikiem nie wymieniłem filtra paliwa (jak proponował "Merkaba") ponieważ gdyby filtr był zanieczyszczony to raczej miało by wpływ na pracę silnika w całym zakresie temperatur a zwłaszcza przy wyższych prędkościach obrotowych. U mnie natomiast chodzi o (podobnie jak u "hirek219") problem z odpaleniem ciepłego silnika po kilku godzinnym postoju. W najbliższym czasie spróbuję posprawdzać czujniki (załączam pdf-a z opisem czujników może ktoś jeszcze nie ma i się przyda). U mnie dodatkowo to utrudnione odpalanie jest połączone z klekotem zaworów (na zimnym silniku tego nie robi), w związku z tym moje pytania czy macie podobnie? Zastanawiam się czy to nie padnięte kzfr? Tak przy okazji mógł by ktoś opisać objawy padniętego kzfr? Dzięki i pozdro!

Czujniki_w_silniku_1_4_i_1_6_16V.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Jak dowiadywałem się w zaprzyjaźnionym serwisie Renault to podczas rozruchu silnika jeśli jest uszkodzone kzfr to jest słyszalny dość głośny gruchot, a u mnie to nie występuje i silnik pracuje stabilnie reaguje na dodawanie gazu i nie traci na mocy. Na zimnym silniku po nocy odpala mi bez problemów- popracuje 2-3 minuty i po wyłączeniu i odczekaniu pół godziny lub dłużej znów odpala bez problemów. Jeśli silnik jest nagrzany to po krótkim postoju ok. 10 min. odpala bez problemów, natomiast po dłuższym postoju powyżej 0,5 godz. i dłuższym odpala po dłuższym kręceniu rozrusznika ok. 4-5 sek. Jak 3 razy pod pompuje paliwo uruchamiając sam zapłon to odpala bez problemów. Może ktoś miał podobne objawy i może mi pomóc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest silnik zimny jest inny stopień sprężania i może mięć problemy np jak są już stare świece. Rozruch wiadomo potrzebna jest iskra a jak już odpali i silnik ma swoje obroty już tego nie odczujesz, dlatego warto sprawdzić świece.

 

Może nie kupować ale wrzucić od kogoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem bo przejechałem na nich ponad 40 tyś. i to nic nie zmieniło przez cały czas jest ten sam problem, że dłużej kręci rozrusznik na ciepłym silniku tak jakby nie było wtrysku benzyny przez te 4-5 sekund. Na zimnym odpala bez problemów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dowiadywałem się w zaprzyjaźnionym serwisie Renault to podczas rozruchu silnika jeśli jest uszkodzone kzfr to jest słyszalny dość głośny gruchot
No to u mnie na 90% padnięte kzfr i od tego muszę zacząć. Dzięki za odpowiedź hirek219!

 

[ Dodano: 2010-06-01, 10:51 ]

Jestem już po wymianie kzfr. Teraz wszystko chodzi jak w zegarku. Jednak przyczyną trudności w odpalaniu nie koniecznie było to koło, bo w trakcie wymiany zauważyliśmy kilka innych drobiazgów które mogły to powodować. Wymienię je bo może komuś się to przydać a są łatwe do usunięcia.

1. Pierwsze i najważniejsze (czytaj najśmieszniejsze :) ) to było to że w servisie renault, w którym na początku przez pomyłkę się znalazłem :) , wlali mi za dużo oleju do silnika czyli ponad górny znaczek na bagnecie. Spowodowało to, że olej przez odmę dostawał się do kolektora ssącego a dalej zalewał przepustnicę.

2. Pęknięta była rura gumowa łącząca filtr powietrza i przepustnicę, przez co kurz osadzał się na oleju który się tam znajdował a w konsekwencji skutecznie zaklejał szczelinę i przez to mogło nie być wolnych obrotów.

3. rozszczelniony był map sensor, jest on uszczelniony 2 oringami, w silniku K4M znajduje się on z lewej strony kolektora ssącego. Nieszczelność może powodować zaciąganie "lewego" powietrza i zakłócanie pracy zwłaszcza przy rozruchu.

4. wymieniłem też uszczelki gumowe kolektora ssącego, były stwardniałe i mogły wpuszczać również lewe powietrze.

U mnie koło zmiennych faz rozrządu hałasowało z powodu niskich obrotów wału korbowego przy rozruchu, dlatego dodatkowo była konieczna wymiana.

Jest też fajna metoda sprawdzenia szczelności układu kolektora ssącego którą zdradził mi mój brat-mechanik, wystarczy po rozruchu zimnego silnika rozpylić w okolicach kolektora (najlepiej tam gdzie znajdują się czujniki i uszczelki) "samostart". Jak obroty silnika wzrosną, będzie to znaczyło że układ jest nieszczelny.

Sprawdzenie tych 4 przyczyn nie jest kłopotliwe a może znacząco poprawić parametry i sprawność silnika. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!