Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

długo kręci rozrusznik po postoju ok. 0,5 go


hirek219

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie

mam podobny problem ja opisany przez hirek219. myślę że to może być spowodowane brakiem lub słabą masą silnika. U mnie problem jest tego typu że mam do pracy jakie 4km wiec po odpaleniu rano silnik odpala od razu. Po przejechaniu do pracy, stoi 6 - 8h. Nie ruszane auto przez te godzinki. Po wsiadaniu i odpaleniu auta kreci jakieś 4-6 sek., ale odpala. Zauważyłem ostatnio że podczas odpalania jak wcisne pedał gazu to odpala szybciej. Podobno czujnik temp. też odpowiada za to ale jak go odłączę to po odpaleniu od razu załącza się wentylator. Wiec musi być wtyczka załączona do czujnika. Pozdrawiam

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie wygląda na czujnik temperatury silnika lub jego zaśniedziałe łącza. Przeglądnij świece, cewki i ich gniazda (czy czyste, nie zalane olejem). Warto też zobaczyć co zrobił Pitervan przy dużo mniejszym przebiegu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam dzisiaj zauważyłem że mój czujknik temp. cieczy po odpięciu wtyczki mam w niej 2 przewody a trzeci pin jest zaklejony. Też macie tak czy macie 3 kabelki we wtyczce do tego czujnika. A jeśli 3 to gdzie jest mój ten trzeci.

lapka2.gif

Ludzie :!:
Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:
Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. :!:
Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!:
Trochę szacunku dla czytających.

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL i 5.7  - mireczek01

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeci jest to włącznik bimetaliczny wentylatora.

Są również czujniki dwupinowe, i może ktoś na takiego wymienił.. Zgodnie z Twoim opisem tak nie powinno być.

Dla  rozwiązania dwupinowego   włącznik przegrzewania się układu chłodzącego jest  zamontowany w chłodnicy.

Zobacz ile przewodów dochodzi do kostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kostki idą tylko dwa przewody. A czujnik jest wkręcony i prawdopodobnie jest trzy pinowy. Mój czujnik firmy Magneti Marelli. A więc musieł być już wcześniej wymieniony (Bo mój znajomy ma taka samą megane ii i ma zamontowany ORG RENAULT). Czy ktoś mógłby mi potwierdzić jaki powinien być czujnik w moim aucie. Nr VIN VF1LM0J0H32920381. Bo jak pytałem przez allegro podając nr vin podobno są 3 czujniki do mojego modelu. Megane II 1.6 83kW 2004r Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL i 5.7  - mireczek01

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych 4 pinowych czujników jest inna wtyczka niż do tych 3 pinowych. A raczej nie jest możliwe  zamontować czujnik 4 pinowy do wtyczki o 3 pinach. To raczej nie możliwe, chyba że wtyczki są takie same. Ale z tego co widziałem na aukcji to 4 pinowe czujniki są z zapinka a mój jest wkręcany z boku silnika. Ale to pewnie wiecie gdzie się go montuje. Skoro mam wtyczkę z trzema pinami (jeden zaślepiony) to gdzoe może być jeszcze jeden czujnik temp cieczy. Który powinien dawac sygnal do ECU lub na licznik. Gdzie może być zamontowany jeszcze jeden czujnik w tym aucie.

Edytowane przez clive120
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wersję z plastikową obudową termostatu, ten czujnik w wersji ze spinką jest montowany w obudowie termostatu. Drugi jest wkręcony w chłodnicę.

Kurcze, zawsze mam wrażenie, że francuzi montują auta z tego co akurat mają na stanie magazynu. :-) 

Pisałem, o tym czteropinowym, bo sprawdzając po Twoim vin, właśnie taki wychodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobilem test po dluzszym postoju. Jak zawsze mialem problem z odpaleniem po przejechaniu kilku km i lekko rozgrzanym silniku po kilku godzonach stania to dzisiaj mnie auto zaskoczyło. Podczas odpalenia (tj. Sprzeglo i start) jak tylko lekko zakrecil wcisnalem jeszcze raz przycisk START. Silnik zakrecił. Dosłownie po 1 sek. Auto zgasiłem. Później jeszcze raz START i sprzęgło to odpalio od kopa. A zawsze miałem problemy z odpaleniem po długim staniu pojazdu. W czym jest problem. Jakieś propozycje.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!