Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

za dychę sprawdza Ci luzy na SKP. Nie chodzi tu o pójście na łatwiznę, ale jak znajdziesz więcej luzów to możesz je od razu zniwelować nie rozkręcając auta po raz drugi. Co więcej, może być kilka zużytych elementów na raz, luzy moga się nakładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym taśmowym odpowiadaniu i zabawie w archeologa coś chyba nie tak ze zrozumieniem. Przeczytaj chociaż temat.

 

PS

Nie prościej było napisać PW do któregoś z modów z prośbą o zamieszczenie ogłoszenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem temat i widziałem, że autor znalazł rozwiązanie, a odnosiłem się do pytania zadanego przez kolegę, który podłączył się do tematu ze swoim pytaniem.

 

Meganecoupe02, tak dla ścisłości, to wymiana wymiana zużytych elementów na nowe powoduje wyeliminowanie luzów, a nie zniwelowanie. Czepiłem się tylko tego słowa "zniwelować", bo mogłoby ono komuś zasugerować, że można w jakiś cudowny sposób zmniejszyć luz np. na końcówce drążka kierowniczego przez dokręcenie czegoś, co nijak ma się do rzeczywistości. No off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) Ja zrozumiałem dokładnie to o co chodziło meganecoupe02, no ale cóż, jak się nagle po 4-ch latach wpada na forum i usiłuje "nadrobić" stracony czas to tak to właśnie wygląda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledzy za rozważania nad problemem. Zlokalizowałem, że luzy są na końcówce drążka kierowniczego. Teraz kolejne pytanie. Chcę wymienić tylko ten jeden (z uwagi na oszczedności). Czy wszystkie drążki (wszystkich producentów) są identyczne (mają te same wymiary)? Czym kierować się przy wyborze (nie ceną)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki różnią się oczywiście w wersji na lewą i prawą stronę, ale dodatkowo dochodzi różnica między producentami przekładni (TRW i SMI) i były tam wykorzystywane inne końcówki i drążki.

Różnica polega na tym, że w końcówce jednego producenta końcówka jest kontrowana dodatkową nakrętką na drążku, a u drugiego producenta końcówka jest kontrowana dodatkową śrubą, która jest wkręcona prostopadle względem osi drążka. Rzuć okiem co masz u siebie dla pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam ponownie. To jednak nie końcówka drążka kierowniczego a sworzeń wahacza. Odrzałowałem te 20zł i pojechałem na stację kontroli. Teraz mam pewność.

 

Dodano: 05 maj 2013 - 19:29

Witam ponownie. Sworzeń wahacza wymieniłem, zniknęły stuki ale ten luz, o którym pisałem na początku tematu nadal jest. Trzymając koło w poziomie i szarpiąc nim na boki wyczuwam nadal lekki luz. Teraz moje podejrzenie pada na końcówki drążków kierowniczych. Jak ocenić, że to właśnie te element mają luzy?

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No teraz to już jestem pewien, że to końcówka drążka kierowniczego. Sprawdziłem to szarpiąc kołem siedząc w kanale. Teraz moje pytanie. Czy ten luz na drążku powoduje lekkie (ale ciągłe) drgania kierownicy podczas jazdy? Czy jazda z tą usterką (luzem na drążku) jest dopuszczalna jeszcze przez jakiś czas? Za podpowiedzi z gory dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!