Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ogółne problemy z autkiem


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów:)

jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. ;)

od dwóch dni jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem meganki,zawsze chciałem mieć te autko i udało mi się kupić je za moje ostatnie grosze ;) jednak mam złe przeczucia ze ktoś mi wcisnął szrota :cry: wiec mam pare pytań odnośnie tego autka aby rozwiać moje wątpliwości.

A więc zacznę od tego: autko jest z instalacja lpg. koleś mi wciskał ze auto nie jest powypadkowe(i niby tak wygląda) ale mój niepokój wzbudziła świecąca się ciągle kontrolka z poduszki (chyba,taka pomarańczowa z ludkiem i poduszką),drogą mojej dedukcji doszłem do wniosku ze coś jest nie tak,czy idzie jakoś sprawdzić czy poduszka jest czy jej niema? czytałem na forum o problemie z tą kontrolką wiec nie wiem czy to jest coś z elektryka czy nie. do tego dochodzi wskaźnik paliwa (benzyny) wskazywał on ciągle pół baku,gdy dziś jeździłem trochę na benzynie to zapaliła się lampka z rezerwy a wskaźnik dalej wskazuje pół baku,nie wiem co to może być? do tego kontrolka tem.oleju,jak zerkałem na wskaźnik to było tak,po chwili jazdy się podniósł na trochę mniej jak 3/4 skali potem opadł a potem się znów podniósł,do tego tam jest jakieś podświetlenie zaraz obok tego wskaźnika które działa chyba jak chce raz się całe świeci raz do pół a przeważnie się nieświęci ;) kolejna rzecz to taka ze albo mam schizy albo jakieś omany ale tylna wycieraczka czasami się sama włancza i sobie śmiga,ciekawe hehe:D. Kolejna sprawa to taka ze auto zdechło mi przy ruszaniu i był problem z odpaleniem czy na benzynie czy gazie. koleś gadał że to immobilizer i że trzeba wyłączyć i pobawić się kluczykiem(zamknąć otworzyć aż czerwona kontrolka zgaśnie i odczekać parę minut to odpali normalnie,jakoś udało mi się go uruchomić ale to był problem. problem pojawia sie z jazda czasami na benzynie i gazie(bez różnicy) auto przerywa przy dodawaniu gazu,na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno (na benzynie na luzie jak stałem w miejscu i obserwowałem wskaźnik obrotów to on se sam skakał do góry powoli aż zatrzymał się na 15 i tam letko drżał,na gazie tak trochę mniej i podobnie),ja mu gaz a on zgasł;). z forum wyczytałem ze to może być: a)silniczek krokowy b)parownik z gazu c)problem z przekaźnikami? lub..nie wiem co :-/ do tego przy letkim dodaniu gazu jak stałem w miejscu odnosiłem wrażenie że auto kopciło za bardzo(nie wiem jakiego koloru był dym ale chyba biały) i było czuć jakby spalonym olejem(jak jeździłem na komarku to tak przeważnie spaliny śmierdziały benzyna z olejem) a wiec czyżby uszczelka pod głowic do wymiany albo coś innego? i ogólnie słabiutko na gazie(wyczytałem na forum ze to może być zawalony parownik i że można go przeczyścić i wymienić membranki i powinno być lepiej). kurcze, mam te autko dwa dni ale już siwieje z tych nerwów :-( dziś rano mam zamiar się wybrać na diagnostyka aby dokładnie autko zbadać,wszystko,łącznie z pomiarem ciśnienia w cylindrach(może zużyte pierścionki albo same cylindry?) i myślę czy zrobić jakąś diagnostykę tego komputera,nigdy nie miałem auta z kompem a wiec może tam również są jakieś błędy bądź to mi powie co siedzi w tym autku:(. Wszystkim którym się udało przeczytać te wypociny do końca i udzielić mi jakiś rad z góry dziękuje i mam nadzieje ze jestem tylko przewrażliwiony :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego aby sprawdzic poduszke musisz odlaczyc akumulator i w kierownicy od strony zegarow sa dwie sruby odkrecisz je i bedziesz widzial poduszke, czujnik airbag masz pod plastikowa oslona tunelu srodkowego kolo lewarka zmiany biegow.

 

Co do wskaznika to w megane zawsze trzeba brac na niego poprawke, pewnie masz zawieszony plywak.

 

Tylna wycieraczka sprawdz czy jest dobrze dokrecona jezeli nie to na dziurach opada do jakiegos momentu i sie uruchamia (miałem taki przypadek)

 

Kolego co do silnika troche tego jest lepiej niech zajmie sie tym mechanik. Albo rozwiaż umowe skoro masz ja dwa dni masz takie prawo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samo to że auto ma instalacje gazową to już szrot.

Jeżeli masz poduszki w siedzeniach sprawdź kostki jak się trzymają bo może coś nie łączy ale nie liczył bym na cud.

Ciśnienie oleju chyba jest zmienne od obrotów no ale mogę się mylić i tutaj się nie wypowiem ale przyjmijmy że to zachowanie było by ok.

To że gaśnie oświetlenie to wyciągaj licznik i pozmieniaj żaróweczki. Dociśnij kostki i popraw osadzenie żarówek w oprawkach.

Ciągle połowa zbiornika. Ale masz fajnie. Tyle świata bym zjeździł. Tylko jak będziesz naprawiał oświetlenie deski to wyciągnij żarówkę od rezerwy i możesz jeździć ;) A tak poważnie to jak odłączysz liczniki i podłączysz znów to zobaczysz czy wskaźnik spadnie. Jeżeli tak to szukaj przyczyny w zwieszonym pływaku w zbiorniku. Ot taka częsta przyczyna jak się ma instalację gazową.

To że zgasło to wymaga podejścia mechanicznego ale na początek po kupnie zmień przynajmniej świece, filtr powietrza, możesz też pomyśleć o filtrze paliwa, przewody zapłonowe ciekawe w jakim stanie no i tradycyjnie o rozrządzie nie ma co mówić.

Co do wycieraczki to jest temat obecnie na forum o występowaniu zwarcia i podświetlania się przy tym kontrolki przeciwmgielnych i tam Sergiu proponował: sprawdzenie włącznika, oczyszczenie kostek, zmianę jakiegoś modułu, sprawdzenie kostki w słupku.

Diagnostykę tylko nie podłączaj do komputera bo nie ma potrzeby to można było zrobić przed zakupem.

To tak na pocieszenie, jak komprecha wyjdzie oki to jeszcze coś poradzisz z tym autem.

Ja miałem gorzej. Dzień po kupnie padła mi pompa wtryskowa w mojej poprzedniej meg ale potem auto jeździło z tym że zanim naprawione zostało mineło chyba ze dwa miesiące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę, że bez mechanika się nie obejdzie, żeby przejżał auto z góry do dołu. Wtedy będzie wiadomo co i jak. Szkoda, że nie pomyślałeś o tym przed kupnem, bo może nie byłoby tych kłopotów, albo obniżka ceny w zależności co by wyszło na sprawdzeniu. U mnie na przeglądzie wyszło np. troche do wymiany części, które się zużywają, ale wymusiłem na sprzedającym obniżkę ceny o wymianę tych części. Możesz też, w zależności co wyjdzie u mechanika, rozwiązanie umowy, tak jak wspomina kolega - masz do tego prawo.

Biały dym z rury może świadczyć o uszczelce pod głowicą (płyn chłodniczy). Najprościej to sprawdzić odkręcając korek od zbiornika płynu (olej na nakrętce), lub odkręcając korek od oleju (rozcieńczony świadczy o tym, że dostał się do oleju płyn chłodniczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

peprin, jakby nie patrzeć dużo czytałeś na forum, a nic nie sprawdziłeś z tego co wyczytałeś? Przecież nikt tego za Ciebie nie zrobi. Opcja szukaj i do dzieła, praktycznie wszystkie opisane przez Ciebie problemy są opisane na forum.

jak komprecha wyjdzie oki to jeszcze coś poradzisz z tym autem

Dokładnie tak. Reszta to głównie elektryka/elementy, które wymagają dopieszczenia małym kosztem, jeżeli robisz to sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiam!

Miałem podobne problemy z elektryką jak peprin ale poczytałe troche i część rozwiałem.

Kontrolka poduszki - pobawiłem się wtyczką pod fotelem i już świeci tylko po przekręceniu zapłonu i zaraz gaśnie.

Wskaznik paliwa - po wyciągnięciu pompy z pływakiem i ustawieniu jak trzeba pokazuje ok (naprawiłem przy okazji kontrolkę rezerwy).

To "podświetlenie" to ilość oleju w silniku. Przez pioerwsze 30sek. wskażnik temp. pokazuje stan oleju.

Wycieraczka z tyłu - wyczyściłem kostkę w tylnej klapie i już włącza się sama tylko wtedy gdy mam włączone przednie wycieraczki i zapięty wsteczny bieg (jade do tyłu).

Silnik - bez diagnostyki ciężko trafić na odległość

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieraczka z tyłu - wyczyściłem kostkę w tylnej klapie i już włącza się sama tylko wtedy gdy mam włączone przednie wycieraczki i zapięty wsteczny bieg (jade do tyłu).

 

Miałem podobne objawy ale u mnie było troche inaczej a mianowicie jak otwierałem drzwi centralnym to po naciśnięciu przycisku w kluczyku uruchamiała sie tylnia wycieraczka, problem rozwiązany. Przyczyną takiego cyrku była oderwana masa która leci przy lewym progu (pod plastikami)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mi też się już udało rozwiązać problemy z elektryką i poza ciągle świecącą się kontrolką poduszki powietrznej(nie wiem czy jej po prostu niema,czy to jakaś awaria kontrolki) to wszystko działa w miarę dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!