Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Fluence za i przeciw


erni7777

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się Fluence z benzyną 2.0 - jeśli ktoś zastanawia się nad 1.6, a może dołożyć te 5K niech się zastanowi (ja bym się nie zastanawiał), moim zdaniem warto bo i większy komfort w przyspieszaniu i przede wszystkim 6 biegów = ciszej na wyższych prędkościach. Z 1.6 daje się żyć w mieście, ale na trasę w tym samochodzie jest zbyt mułowaty i głośny powyżej 120km/h.

 

Dane wg strony Renault:

moc 140 KM

0-100km/h - 9,9 sek.

Vmax - 200 km/h

Spalanie poza miastem - 6,1

miasto - 10,9

mieszany - 7,9

 

Na stronie Renault silnik 1.6 opisują teraz jako EURO 5 a chyba było EURO 4 - czyżby zmodyfikowana wersja? czy pomyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich co myślicie o tym aby założyć gaz do fluenca? mój ojciec ma od niedawna model 1,6, przejechał niecałe 5tys km ja mu doradzam aby założył mam bardzo dobre doświadczenia z gazem w mojej megi zrobiłem prawie 100 tys na gazie i wszystko działa jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na autostradzie z Gdańska rozwinąłem prędkość 195km wedle wskazań GPS - na liczniku było 200 :-) - producent podaje max na 185. 170 na tempomacie jechałem prawie całą autostradę - fajnie się jechało ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nexus, To co piszesz to dla mnie nowość.

Zawsze byłem zdania, że mocniejszy silnik jest potrzebny do częstego ruszania, przyśpieszania - czyli jazda w mieście. Na trasie i tak jeździ się mniej więcej z podobną prędkością, poza wyprzedzaniem. A różnica w prędkości maksymalnej (20-30 km/h przy różnych silnikach) i tak nie ma większego znaczenia przy porównaniach, bo i tak bardzo rzadko jeździ się z maksymalną prędkością po naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dla mnie jest odwrotnie, po co Ci w Warszawie moc? Żeby wystartować ze świateł i czekać na następnych aż wszyscy Cię spokojnie dogonią? Żeby pas zmienić to mocy wystarczy. A na trasie właśnie przy wyprzedzaniu moc jest potrzebna, wyprzedza się bezpieczniej bo szybciej osiągniesz wymaganą prędkość i szybciej zakończysz wyprzedzanie. Ale nawet nie tyle o moc mi chodzi ale o obroty - 6-ty bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o obroty, to zgadzam się z Nexusem - 6-ty bieg jest w trasie zbawieniem. 130 km/h to jest prędkość akceptowalna dla 1.6 (ze względu na hałas silnika przy 3,5 k rpm). Do jazdy po mieście 1.6 w zupełności wystarcza, zwłaszcza jak się jedzie samemu, to miło pomyka. W trasie też daję radę, trzeba czasem tylko dać więcej niż 3,5k rpm, co objawia się już hałasem w kabinie. Mój samochód 90% czasu spędza w mieście, więc specjalnie nie narzekam. Jak ktoś więcej jeździ "po trasie", to tylko 2.0 :-)

Ja nie oczekuję od samochodu za 60k by był wyciszony jak passat czy laguna za 20-30k więcej (porównywalne wyposażenie). W końcu o to chodzi, by klient z czasem "dojrzał" do wyższego modelu ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a może i Panie) mam pytanko co do spalania. Odnotowuję w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5. Trasa miasto wychodzi mi 9,2.. trochę to dużo.. mój poprzedni (Megane 1.6 kombi) robił o dwa litry mniej. Czytam, że macie spalanie po 6, z groszami.. i trochę jestem w szoku.

 

Dobijam już do 4 tysięcy. Nie odnotowałem póki co żadnych usterek, skrzypień, pukań.. Za to zaczyna mnie poważnie wkurzać cięgno od regulacji siedzenia (to pod siedzeniem)..

 

PS - byłem w salonie dowiedzieć się ile kosztuje domontowanie czujników parkowania na przód... no i.. nie ma takie możliwości.. nie da się domontować czujników tak by współgrały z systemem.. :-) dziwne!

 

Pozdrawiam i życzę taniej benzyny.

SZaco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5.

W takich samych warunkach mój obecnie spala max.9,5.

Dobijam już do 4 tysięcy.

Ja też.

póki co żadnych skrzypień, pukań.

W moim na razie tez cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za jest wiele... pewnie wystawie się na zlinczowanie :-) ale to moja subiektywna ocena...

 

przeciw jeden - i to moja subiektywna ocena - po spotkaniu kilku sztuk na drogach - nie podoba mi się to auto i się cieszę że go nie kupiłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nikt nikogo nie zmusza do posiadania jedynie słusznego modelu. Każdy wybiera co mu bardziej odpowiada 8-)

Ja sam mało co nie kupiłem kombi. Z zewnątrz jest ładniejsze od Fluence, ale za to środek ma od niego brzydszy (ponura szarość). A że głównie samochód ogląda się od środka, to nie muszę chyba dalej wyjaśniać, skąd taki a nie inny wybór :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane grandtour w wersji privilege, czyli w wersji takiej jak Twoje fluence, jest dostępne także w tonacji beżowej. W tej wersji kolorystycznej auto wygląda naprawdę szałowo (i z zewnątrz i wewnątrz). Inna sprawa, to czy do auta rodzinnego warto brać jasne wnętrze. Ja nie wziąłem z czysto praktycznych powodów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (a może i Panie) mam pytanko co do spalania. Odnotowuję w mieście ponad 11 (Warszawa, klima) dochodzi czasem do 11,5. Trasa miasto wychodzi mi 9,2.. trochę to dużo..

 

U mnie jest podobnie, ale winą obarczam swój styl jazdy :-) oraz stanie w korkach. Gdy jeżdżę z żoną i dzieckiem (zgodnie z przepisami, za miastem max 100km/h) spalanie mam 6-6,5. Rekord to 5,6 ale testowy docinek około 50km jechałem 70km/h bo był duży ruch na "jedynce" i szybciej się nie dało w kawalkadzie TIRów. Mieszany wychodzi ostatnio 8,8l. BTW jestem wściekły że za 5k więcej jest silnik 2.0 - co za pech :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane grandtour w wersji privilege, czyli w wersji takiej jak Twoje fluence, jest dostępne także w tonacji beżowej.

Za to różnica w cenie dla tej wersji między Megane Grandtour a Fluence jest znaczna. Stąd wybór Fluence. Jakbym miał te 70k do wydania, to bym celował w demonstracyjną Lagunę III Privilege z 2.0 benzyną (widziałem takie okazje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!