sartek Napisano 20 Maja 2010 Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 Witam wszystkich! Nie znalazłem na forum konkretnych rozważań w podobnym temacie, więc pozwalam sobie otworzyć nowy wątek. Najpierw opis problemu w skrócie: zacinają się zaworki zwrotne paliwa. Gdy tylko zaparkuję przodem pod górę, auto nie odpala bez podpompowania paliwa ręką. A teraz potencjalne rozwiązania: 1. Wymiana na nową gumowej gruszki z zaworkami: dostępna tylko w komplecie z przewodami i tylko oryginał. Cena: 370 zł. Wymiana poza ASO co najmniej 100 zł. 2. Używana gruszka z Allegro. Kupiłem taką za 50 zł, ale wszyscy mechanicy mówią mi, że jej wymiana jest niemożliwa, bo jest zgrzewana z przewodami na ciepło. 3. Zakup i wstawienie dodatkowego zaworka zwrotnego, na przykład takiego: http://allegro.pl/item1032465643_zaworki_z...e_srednice.html. Powiem szczerze, że ta opcja jest najbardziej interesująca, ale część mechaników twierdzi, że mogę w ten sposób zarżnąć pompę paliwa. I teraz moje pytanie: Czy ktoś próbował rozwiązania nr 3? Może ktoś wie, czy przy dodatkowym zaworku zwrotnym obawy o pompę paliwa rzeczywiście są uzasadnione? A gdyby ktoś wiedział, jaką średnicę takiego zaworka ewentualnie kupić, to już w ogóle byłoby super ;). Z góry dzięki za wszelką pomoc! Pozdrawiam, [ Dodano: 2010-08-19, 16:43 ] Ok, to teraz podzielę się wrażeniami. Początkowo zdecydowałem się na wstawienie nowego zaworka. Koszt 30 zł (zaworek + wstawienie), problem nie został rozwiązany. Auto dalej nie chciało odpalać po pozostawieniu go zaparkowanego pod górkę. Pewnego dnia sytuacja się powtórzyła i auto nie odpaliło już w ogóle, nawet po podpompowaniu paliwa. Wtedy zdecydowałem się na wymianę całości przewodów paliwowych od baku aż do silnika i przewodów zwrotnych (koszt niemal tysiąc złotych). Wszystko było ładnie i pięknie, ale dzisiaj, czyli po jakimś miesiącu od naprawy, problem powrócił. Czy ktoś ma jakieś pomysły, gdzie szukać przyczyny dalej? Z góry dzięki za wszystkie pomysły ;) Pozdrawiam, Problem w końcu udało się rozwiązać, więc napiszę dla potomnych co i jak - może kiedyś się komuś przyda. Przyczyną wszystkich kłopotów był przetarty wężyk zwrotny paliwa (ten karbowany). Po jego wymianie wszystkie problemy z odpalaniem ustały. Szkoda tylko, że tyle trwało i kosztowało lokalizowanie tej usterki, ale... ważne, że jeździ ;) Pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.