Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane GT tce 180


glee

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...

Witam serdecznie.

Zastanawiam sie nad zwiększeniem mocy w rmc tce 180. Interesuje mnie wzrost przyspieszenia z seryjnych 7,8 sekund do ok 7,2. Nie chce jakos strasznie żyłować silnika i zazwyczaj nie katuje go. Czasami mam fantazje ruszyć szybciej i tyle.

Czy uważacie że ten silnik ma możliwość bezpiecznego podniesienia mocy do ok 195km? I czy taki wzrost dałby wspomniany wyżej przyrost przyspieszenia?

Ostatnia kwestia: czy ktoś w aucie z tym silnikiem zdobią tuning? Bardzo chciał bym poznać opinie kogoś z takim doświadczeniem.

I czy był to box czy chip ?

Pozdrawiam i z góry dzięki za Wasze opinie.

 

Dodano: 16 lut 2013 - 14:24

Cześć,

robił ktoś z was chip-tuning TCE 180?

zastanawiam się mocno nad chipem, ale chętnie poznam też opinię kogoś, kto założył BOX-a. interesuje mnie głównie bezawaryjność oraz wzrost przyspieszenia - bo jak na 2 litry z turbo i 300 Nm to 7,8 wydaje się kiepskim wynikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez przesady :) to jest tylko bardzo skromnie uturbiona 2-litrówka. 2-litrowe i niezniszczalne silniki Hondy to 150KM. 300nM to byle mocniejszy klekot ma większy power.

To skromnie uturbiona jednostka z zapewne małą turbinką :) A ty byś chciał osiągów wersji 220-250KM Mitsubishi :)

Maksowanie turbo-benzyn to nie często gęsto bardzo efektywne, skuteczne i nie pogarszające warunków pracy silnika a także nie zwiekszejące spalania! maksowanie klekotów.

 

co nie znaczy, że nie możesz swojej jednostki trochę zmaksować :P to tak poza tematem trochę bo nie posiadam takiej jednostki ani wiedzy jak ją optymalnie zmaksować...

Edytowane przez zaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiec tak: jaszpol do tej pory nie robił remap tce 180. Maja doświadczenie z tce 1.2 ale nie z 2.0. Ja z kolei nie chciałem boxa.

Zostałem uprzedzony ze sterownik jest bardzo podobny o ile nie identyczny z tym w rs 250.

Natomiast przez pierwsza godzinę odczyt sterownika nie powiodl sie - okazało sie ze powodem był za ciepły silnik. Po ostudzeniu w koncu odczyt sterownika sie powiodl i program został wysłany do vtechu (jaszpol z nimi robi chipy)

Po 3 godzinach vtech przysłał nowy program. Podobno wzorowany na tym dla silnika 1.4 tce.

Kolejny krok - hamownia przed zmiana - potem remap - i znowu hamownia. Plus dostrajanie programu pod moj silnik - kolejne 2 h. Efekt na silniku : 205 km i 355 Nm. Chciałem bez nadmiernego zylowania.

Efekt czuć podczas jazdy znacznie. Szczególnie na 3 do 5 biegu. Samo przyspieszenie nie wzrosło za bardzo - głownie przez to ze skrzynia biegów nie pozwoli na dojście do 100 na 2 biegu. Wcześniej odetnie przyspieszenie.

Ale 3- 5 bieg - bajka. Autko jest znacznie znacznie szybsze.

Cena - 2500.

Mysle ze przyspieszenie od 0 do 100 wzrosło. Nie mierzylem co prawda wiec trudno mi napisać o ile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli współpracują z V-tech to dziwi mnie że na stronie V-tech dla 1.4 Tce jest box tylko w cenniku. Podobno są straszne problemy z chipowaniem naszego silnika a tu ty piszesz ze mają doświadczenie z 1.4... hmmm

Edytowane przez Flacha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie poinformowali że problemem jest nie sam chip ale odczyt sterownika. i faktycznie był z nim problem, wynikający z temperatury silnika. kilka razy był błąd odczytu i dopiero po iluś tam próbach się udało. poinformowali mnie że jak odczyt się uda to już sam chip problemem nie jest. silnik 2.0 (znowu informacja z jaszpolu) to taka swego rodzaju hybryda - do silnika 2.0 dodali turbo podobne do tego w 1.4 tce, oraz pewne elementy z rs 250. a ponieważ chipowali juz kilka rs 250 i mówili że także 1.4 to w zasadzie byli pewni że zrobienie programu do tce 180 będzie wykonalne o ile odczyt się powiedzie. cóż, ja moge po tych kilku dniach napisać że silnik działa normalnie. bardzo zalezalo mi na bezpieczeństwie, aż ich zanudzałem gadaniem że to jest najważniejsze i aby nie robili nic na siłę. czas pokaze. ale jestem dobrej mysli.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez Andrzej79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!