Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane GT tce 180


glee

Recommended Posts

Witam Wszystkich...

Po moim clio 1.5dci 86km przyszedł czas na zmiany i kilka dni temu zamówiłem MEGANE GT 180TCE z kilkoma opcjami pakiet xsenon, komfort, radio z audio box... odbiór w sierpniu... ;)

Moje naiwne Pytania.

1. Autko jest postawione na tych przesłodkich 18' jednak boje się że profil 40 to jak na wrocławskie drogi troszkę za mało - widziałem "bąble" i pęknięcia opon na profilu 45 i 50 - choć i tu nie ma reguły wiele zależy od uwagi kierowcy... a prócz tego felgi z clio (oryginalne) nie należały do najmocniejszych kilka razy byłem zmuszony je wyprostować by móc wyważyć koła..

Pytanie - CZY KTOŚ MA DOŚWIADCZENIA Z MEGI II LUB III JAZDY NA 225/40 18'' ? - jeśli tak to jakie wrażenia ? - wiem że będzie relatywnie twardo - choć w salonie dali mi się przejechać ok. 25min Megi RS z zawieszeniem Cup i nawet celowo wjeżdżałem na nierówności/dziury i stwierdzam że jest wystarczający zapas komfortu a auto całkiem nieźle wybiera nierówności - przynajmniej ja nie odczuwałem żadnego dyskomfortu !

2. Przy odbiorze mam dostać konkurencyjną ofertę na opony i felgi zimowe - jednak są wątpliwości czy rozmiar 17'' wejdzie ze względu na nietypowe zaciski i tarcze? Choć ponoć do teraźniejszej Laguny GT można "upchać" 17'' - JAK MYŚLICIE MAM SZANSE W ZIMIE POJEŹDZIĆ NA 17 ? (o 16'' nie mam co marzyc)

3. Silnik TCE - moje marzenie - turbo benzyna z zapasem mocy :0 - słyszałem że zalecenia są takie by do 1tyś km nie przekraczać 3500tyś/obrotów - nim silnik się nie dotrze - PRAWDA CZY BUJDA ?

4 Na karcie Hands Free zauważyłem przycisk do niezależnego otwierania pokrywy bagażnika - czy to znaczy że wzorem passata jest jakiś siłownik co otworzy klapę czy to tylko opcja do odblokowania pokrywy i dalszego ręcznego podnoszenia ?

5. Jak działa karta hands free ? - oprócz braku konieczności wkładania karty celem odpalenia - czy pozwala ona na automatyczne otwieranie drzwi kiedy zbliżam się do auta z kartą w kieszeni czy jednak muszę nacisnąć odpowiedni przycisk ?

 

Dziękuje

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 2010-06-20, 16:20 ]

i jeszcze jedno - jakie paliwo będzie dla tce lepsze 95 98 czy 100? - czy jest różnica w dynamice i spalaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Powinno się przez pierwsze kilometry oszczędzać silnik. ;) Muszą się te wszystkie elementy spasować a ten 1000km szybko przelecie.

4. Otwiera się tylko bagażnik bez jakiegokolwiek podnoszenia i jest to bardziej potrzebne wtedy kiedy kogoś wysyłasz do bagażnika bo jak Ty podejdziesz z kartą i chwycisz za bagażnik to się otworzy.

5. Podchodzisz do auta i wkładasz rękę za klamkę i w tym momencie otwierają się drzwi. Wszystko zanim pociągniesz klamkę. Dodatkowo nie trzeba jej nigdzie potem wkładać czyli w praktyce wrzucasz ją do portfela i o tym nie myślisz. Jeszcze auto zamykasz przyciskiem na klamce bez używania karty. To wszystkie zalety HF.

 

Im więcej oktanów tym lepsze jednak wystarczy lać zwykłe 95 na dobry stacjach i będzie ok. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glee, witaj. Jak odbierzesz możemy zrobic ustawkę we Wrocławiu ;)

 

1. Osobiście jeżdżę po Wrocławiu na profilu 45 i nie narzekam. Prześmigałem całą zimę (również na aluskach) i felgi nadal mam proste. Wbrew pozorom nie jest tak tragicznie - owszem nie wszędzie jeździ się tak komfortowo jak na wyższym profilu ale nie jest źle (trzeba tylko troszkę bardziej uważać).

 

2. 17" wejdą. Do 180 TCE nie chodzą chyba mniejsze niż 16. Z tą "konkurencyjną ofertą na felgi i opony" uważaj. Czasem taniej jest z tej oferty nie skorzystać ;)

 

3. Prawda - wszystko będzie opisane w instrukcji obsługi. Co się tyczy "twojego marzenia" poczekaj na spalanie. Mój rekord zimą to 18l/100km w mieście ;)

 

4 & 5: HF działa tak, że podchodząc do auta i łapiąc za klamkę auto otworzy się. Po odejściu od auta samo się zamknie. Przyciski na karcie zmieniają troszkę to działanie ale o wszystkim dowiesz się przy odbiorze (powinien cię sprzedawca poinstruować)

 

6. Nie mam doświadczeń w tym temacie ale w/g sprzedawcy który sprzedawał mi auto nie ma sensu lać niczego innego niz PB95. Ponoć silnik sam wykrywa rodzaj paliwa i się do niego dostosowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podpytam krajana ; ) - ostatnio wypatruje na ulicy Megi Coupe i jest ich u nas jak na lekarstwo ! ; )

 

1. Kupowałeś od Nawrota czy Jasiaka ?

2. Widzę że masz już 20tyś - w związku z tym byłeś już na przeglądzie ? - jeśli tak to powiedz czy "mały przegląd" to koszt 500-700 zł czy też inaczej ; ) ?

3. Przy dotychczasowej eksploatacji były siakieś niezaplanowane przygody?

 

Co do spalania - jeśli zmieszczę się w 12l litrach to będę zadowolony ; ) - do życia chce podejść mało oszczędnie jako żem singel po przejściach ;) - robię coś mocno dla siebie ;)

 

4. Jakie masz wrażenia z jazdy? - bo ja po krótkim obcowaniu z RS'em czuje że ten typ silnika ze swoją charakterystyką dość harmonijnie rozwija moc - nie ma gwałtownego wbicia w fotel jak przy diesla'ach (tdi na pompowtryskach)... tymniemniej jest niesamowicie MOCNO ciągnąc od 2000 - 6000 tyś obrotów w pełnej mocy ;)

 

Pozdrawiam i do zobaczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane Coupe widziałem jak dotąd 2. Jedną w kolorze 'Cayenne Orange' (tę widziałem już dwa razy) i jedną czarną na (chyba) oławskich blachach. Moja jest również speficzna bo ma łódzką rejestrację ELW ;) Przyznam szczerze, że na tym forum niewiele się dzieje w kwestii spotów ale KRC spotuje dość często (to juz dawno przestały być spoty Clio - przekrój marek i modeli jest ogromny ;) ) więc w razie czego zapraszam do nas (nawet teraz gdy jeszcze nie masz autka).

 

Aco do reszty to:

1. Kupowałem w Łodzi w Jaszpolu

2. Mały przegląd nie jest obowiązkowy. Byłem jedynie wymienić olej (kosz 370zł) i przy okazji pomarudziłem na rzekomo hałasujące zawieszenie więc przy okazji zerknęli czy wszystko jest tam ok ;)

3. W tej chwili jedna najpoważniejsza usterka to problem z prawym ksenonem. Soczewka jest skrętna i już dwa razy (w tym raz w trasie) zablokowała mi się w skrajnie skręconym położeniu (zaświeciła się też kontrolka SERV). Jak na złość odblokowała mi się jak jechałem z tym do serwisu więc sobie odpuściłem. Czekam aż zablokuje mi się po raz kolejny. Poza tym po roku wymieniłem mieszki od dźwigni ręcznego i zmiany biegów (ale to standard - można powiedzieć, że wszyscy na to narzekali).

 

Spalanie realne w mieście to 11-13l.

 

4. Jeździ się fajnie - zwłaszcza w trasy. Silnik jest bardzo elastyczny, przez co nie trzeba co chwila zmieniać biegu (6 bieg mozna wrzucić przy 70 i ciągnąć już na jednym biegu do 220 ;) ) Gdybym miał wybierać, kupił bym ją raz jeszcze. Z ciekawostek - byłem nią ostatnio na torze i mimo "niesportowego" zawieszenia radziła sobie przyzwoicie. Fotki tutaj: http://megane.com.pl/kubal-megane-iii-coupe-vt23740.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ksenony to dobrodziejstwo bo mam dość nieskutecznych i wieczne palących się żarówek - wobec Twoich uwag będę obserwował ich zachowanie - ps. słyszałem że w megane III wymiana żarówek polega na wyjęciu całego reflektora i jest w miarę... łatwa .. hehe

 

z tym meszkiem to dziwna sprawa bo miałem clio III i przez blisko 5 lat jedynie się kurzył - co prawda był niby skórzany ale nie sądzę by tu było inaczej - a może to ta skóra ekologiczna... ;) widziałem w autach koncernu vag podniszczone meszki i łuszczącą się powłokę w okolicach sterownia szybami... nie wygląda to zachęcająco... ; ) ale to drobnostka !

 

Co do toru

 

Czy próbowałeś mierzyć czas 0-100km/h ? (osiągasz setkę na 2gim biegu czy trzeba wrzucić 3? - na Youtube oglądałem filmiki gdzie dobijali na 2ce)

 

i czy byłeś na hamowni bo ponoć ten silnik miewa potężny GIFT ? - nawet do 195KM ale przy tym trzyma katalogowe 300Nm...

 

Mam mieć sportowe zawieszenie żywcem przejęte z RS'a i przyznam że jak opanuje auto będę chciał popróbować się na torze - nie wiem jednak gdzie po takowym pojeździć - masz jakieś typy (Poznań ?) - chyba odpada wrocławska rakietowa... hehe

 

Masz bardzo ładne felgi i chyba będę polował na takowe na zimę ;) - i jakie opony założyłeś na chłody i śnieg (firma model) ? Widzę że zainwestowałeś w pakiet stylizacyjny i przyznam że na czarnym wygląda on ZACNIE : )

 

Mam nadzieje że nie wypytuje zbyt mocno - ale jestem poprostu mocno ciekaw doświadczeń innych ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja obsługi mówi o wykręceniu dwóch śrubek i wysunięciu reflektora do przodu. Osobiście jeszcze tego nie robiłem ale brzmi prosto. Co do meszków - być może to kwestia zimy i dużych mrozów - materiał nie wytrzymał i w kilki załamaniach zrobiły się dziury.

 

Czasu na setkę nie znam ale faktycznie na drugim biegu można pociągnąć do setki. Na hamowni nie byłem ale rozmawiałem o module do tego silnika (z Jaszpolu) - ten sam silnik z Lagunie GT poszedł na (chyba - już nie pamiętam) 220 KM z tym, że właśnie fabryka dała niezły gratis w tym konkretnym modelu. My jeździliśmy po torze w Wyrazowie - jeśli będziesz chętny na kolejne takie imprezy mogę dać ci znać bo pewnie jeszcze się gdzieś na jakiś tor wybierzemy.

 

Felgi są z Laguny a opony na zimę to Pirelli Sotto Zero założone na seryjne 17".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzebie sobie dalej i zauważyłem coś dziwnego z danymi fabrycznymi dot. spalania...

w wersji GT spalanie wzrosło w stosunku do DYNAMIQUE

miasto GT - 10,9 D - 10,2

trasa GT - 5,9 D - 6,1

mieszane GT - 7,7 D - 7,6

Czyżby lekkie modyfikacje w silniku czy życiowa weryfikacja ?

Kubal - masz 17'' ET 47 5X114,3 ?

bo chyba znalazłem Twoje cudeńka

http://www.allegro.pl/item1069650510_17_5x..._2008_2009.html

Pozdrawiam : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To spalanie może faktycznie wynikać ze zmiany felgi...nie zmienia to jednak faktu że ono nadal jest baaardzo optymistyczne lub wręcz nie do uzyskania bez wpadnięcia w ciężką nerwicę.

 

Tak, to te felgi. :-) Pamiętam tę ofertę - kupiłem jednak gdzie indziej, bo było to bliżej Wrocławia i mogłem odebrać je osobiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

miasto GT - 10,9 D - 10,2

trasa GT - 5,9 D - 6,1

mieszane GT - 7,7 D - 7,6

 

Czyżby lekkie modyfikacje w silniku czy życiowa weryfikacja ?

 

Do życiowej weryfikacji to powinni dodać jeszcze po 2.5-3 litry do każdej podanej wartości :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!