Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe gniazdo zapalniczki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zbliża się czas wyjazdów więc zakupiłem lodówke turystyczną zasilanaą z gniazda zapalniczki, no i pojawił się problem, mam w autku tylko jedna gniazdo zapalniczki (używam jeszcze palmtopa z nawigacją), wobec tego mam pytanie do użytkowników:

1. czy ktoś montował sobie gdzieś takie dodatkowe gniazdo (może np. w bagażniku jest pociągnięty przewód a tylko nie ma zamontowanego gniazda)

2. skąd najlepiej byłoby pociągnąć instalacje, aby jak najmniej rozkręcać samochód i nie wysadzić bezpieczników

3. a może lepiej dać sobie spokój z dodatkowym gniazdem i kupić sobie rozgałęziacz?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też nad tym się głowię, ale myślę że trzeba pociągnąć przewód od bezpieczników (odzielny) bo w bagażniku niema przewodu żeby był cały czas zasilany.

Jeżeli ktoś coś takiego robił to proszę o podpowiedż czy nie zakłuca CB radia. Bo podłączając do orginalnego gniazda mam zakłucenia. Może w bagażniku nie będzie.

 

[ Dodano: 2007-07-01, 10:12 ]

Ale przy wyłczonym silniku chyba lampka nie zda egzaminu.Może ktoś wie czy ta loduweczka dużo doi prądu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lampki gasną samoistnie tzn ta od bagażnika, ta od oswietlenia wewn. i w schowku. w instrukcji jest ze to trwa 5 minut a gasną tak na wszelki wypadek jakby ktos zapomnial domknac klapy czy drzwi zeby nie rozladowac akumulatora jakby tak mial stac pare dni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rkarolek, osobiście proponuję 2 rozwiązania - praktycznie bardzo podobne do siebie:

1. w gniazdko zapalniczki podłączyć rozgałęziacz i przedłużaczem (schowanym np. pod wykładzina podłogową, w progach lub po prostu przypiętym rzepami do wykładziny aby nie przeszkadzał) podłączyć inne dniazdko w bagażniku,

2. u elektryka lub jak potrafisz sam podłączyć przewód prądowy pod ten sam bezpiecznik jak właściwe gniazdo i przeciagnąć przewód (patrz wyżej) do bagażnika.

Masę znajdziesz wszędzie - światła tylne (postojowe, wsteczne lub oświetlenie bagażnika).

Z tym, że jest jeden problem: po wyjęciu karty odcinasz prąd. Lodówka nie pracuje. Z drugiej strony zabezpieczy to przed rozładowaniem akumulatora. Ma to też wadę-na krótkich postojach albo zostawiasz kartę z włączonym zapłonem (ale nie silnikiem) albo lodówka nie pracuje.

Uważam, że to najlepsze rozwiazanie. Lepsze od szukania "wolnego" bezpiecznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy jest jakiś układ który zasilany jest również po wyjęciu karty, tak aby dało się zasilić lodówke również na krótkich postojach?, czy też jedynie kabelki bezpośrednio do akumulatora przez jakiś bezpiecznik (chociaż to chyba za dużo zachodu jak na lodówke :-D)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. znajdz w bagazniku staly plus. mocno czerwony kabel. (np lampka oswietlenia bagaznika)

2. znajdz w bagazniku stala mase. calkiem czarny kabel, czesto troche grubszy niz reszta. (np w tylnych lampach jest masa)

3. przeciac kabel, dolutowac nowy, zlutowac z reszta oryginalnego LUB sciagnac kawalek izolacji na kablu w "polowie" kabla, dolutowac nowy. zaizolowac np oslonka termokurczliwa.

4. wmontowac nowe gniazdko w jakis plastyk.

5. podpiac nowo dolutowane kable.

 

takie gniazdko bedzie rewelacyjne dla lodoweczki, bo nawet jak sie stanie w trasie na parkingu, lodowka dalej bedzie chlodzic.

 

rkarolek, jak bedziesz chcial to Ci pozniej moge wytlumaczyc prywatnie i pokazac schematy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodówki turystyczne biorą w zależności od typu od 3 do 6 A prądu z reguły ok 4,5A

Po podpięciu kabli do lampek oświetlenia mogą nie wytrzymać bezpieczniki.

Po za tym wyłączenie na parę minut na postoju nic nie szkodzi a szansa na "wydojenie" akumulatora przez zapominalskich spora.

Dlatego moim zdaniem przedłużenie kabli od zapalniczki ma najwięcej sensu.

 

Dodatkowo trzeba pamiętać o właściwym sposobie użytkowania takich lodówek.

Muszą mieć odsłonięte otwory wentylacyjne oraz zapewnioną recyrkulację powietrza. Typowa lodówka schłodzi wnętrze lodówki do temperatury o 22 stopnie niższej niż temp otoczenia. Jak w bagażniku będziesz miał 40 to we wnętrzu lodówki +18.

W takim przypadku należy się zastanowić czy jej włączanie ma sens. Lepiej wrzucić parę zamrożonych wkładów, efekt będzie lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak wrzucisz wklady do elektrycznej, to wszystko dalej zajedzie :-D

 

przy okazji, fakt z zasilaniem przyznaje racje, zapomnialem o poborze. ciagneicie kabli bedzie akurat latwe. w lewym progu idzie cala wiazka, wystarczy isc wzdluz tejze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!