Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Benzyna w dieslu


matt91

Recommended Posts

Witam.

wczoraj do scenica II 2003r 1.5 dci zatankowałem ok 15 litrów benzyny verva 98 i kiedy poczułem że leje benzyne do tankowałem verva ON ok 45litrów.

przejechałem ok 30km i nic sie nie działo.

czy to bedzie miało jakis wpływ w dalszej eksploatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Teoretycznie powinny paść wtryskiwacze. Mogą inne rzeczy ze względu na brak smarowania. Ja bym nie jeździł na takiej mieszance. Napisz czy sie coś stało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez proponuje nie jeździć na takiej miesznace. Auto na lawetę, paliwo wypompować, cały układ przepłukać, filtr paliwa wymienić. Po takiej pomyłce nie powinieneś wogóle odpalać auta, tylko od razu dzwonić po lawetę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się dziwię, że odważyłeś się jechać. Koszty napraw będą dużo większe niż gdybyś auta nie odpalił. Jakbyś został na stacji wystarczyłoby spuścić paliwo. A tak to cały układ paliwowo - wtryskowy do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

matt91, a ja miałem podobny przypadek około 1,5 roku temu. Wlałem około 5-6 litrów etylinki zanim się zorientowałem. Dolałem do pełna ON i jak dotąd problemów z układem paliwowym nie było. :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale sam przyznasz, że jest róznica między 5-6 litrów, co stanowi pewnie jakieś niecałe 10% baku, a 15 litrami, które stanowią ok. 25%. moim zdaniem nie powinien jeździć autem, tylko laweta i do warsztatu. Dalsza jazda może skutkować totalną destrukcją wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slowik8609, to jasne, że jest różnica, matematyka jest jedna. Ja tylko opisałem moją przygodę. A z drugiej strony matt91, przejechał 30 km i od 10.07 się nie odezwał... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelp2008, ja tez zatankowałem przed 3 laty około 20l litrów Pb Vervy.Auto po przejechaniu ok 20km przeszło w tryb awaryjny.Dociągąłem się jakieś 10km do serwisu.Spuszczanie paliwa,tankowanie do pełna(żadnego czyszczenia układu paliwowego) i w drogę.Nic się z wtryskami nie stało...może po prostu mialem szczęście :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Wczoraj wróciłem z urlopu. Od tamtej pory kiedy nalałem benzyny <piwko> zrobiłem jakieś 600-700km i silniczek chodzi dobrze.

ale trzeba zauważyć ze auto nie było jakoś specjalnie katowane.

pierwsze 100km nie jeździłem powyżej setki i starałem się utrzymywać jak najniższe obroty silnika.

gdy wskaźnik stanu baku spadł o 2 kreski w dół do tankowałem go jeszcze raz do pełna i tak chyba ze 3 razy.

tak szczerze mówiąc samochód był zrywniejszy i mocniejszy :-P

za to niestety się szybko grzał... Innych objawów nie zaobserwowałem,

także w moim przypadku do tej pory nic się nie stało dzięki Bogu :oops:

 

w razie ewentualnych, niepokojących objawów będę informował na bieżąco :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich

Mam problem, dzisiaj, przez pomyłkę, :-) (po raz pierwszy mi sie to zdarzyło) wlałem ok litr benzyny zamiast ON, w baku, przed tankowaniem, zostało z 15 litrów,później jak sie pokapowałem, dolałem jeszcze ze 30 litrów ropy, i pojechałem do garażu ( ze 1,5 km) samochód normalnie chodził, na kompie wyszło że spalił 0,1 litra...Co dalej robić? zlać paliwo? Czy zalać do pełna? panikować czy jeździć dalej? jakies sugestie, doswiadczenia? Powiem wam że troszkę szkoda mi wylewać teggo paliwa co zalałem, bo znów cały bak zalać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!