Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż CB, antenki


JaYo^

Rekomendowane odpowiedzi

Antenka może być powyżej nawet metra, tylko żeby była składana bo mi do garażu nie wejdzie, a nie widzi mi sie za każdym razem ściągać ją jak będę wjeżdzał. Tak podkładka pod magnes obowiązkowa, szkoda samochodu... Potrzebuje radyjka do codziennego użytku dot. sytuacji na drodzę ponieważ dużo podróżuje tu i tam... Więc co kolego polecasz? Jakie radyjko i jaka atenka pod to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JaYo: ja Ci proponuje najpierw jakies forum o cb-radio poczytać, albo idź do sklepu gdzie takie rzeczy mają i się na tym znają, bo widać że sam nie wiesz czego chcesz.

 

Antena - opcje dwie - albo uchwyt na klape - ale wtedy musisz zrobić w klapie małe aua albo magnes i ściąganie.

 

Nie ma czegoś takiego jak składana antena w sensie jak były kiedyś radiówki że się robi krótsza - możesz - jak już koledzy wspomnieli wybrać sobie antenkę z tzw. motylkiem - i czy będziesz ją miał na magnesie, czy na uchwycie klapowym, przy odpowiednim założeniu położysz ją tak że do garażu autem wjedziesz.

 

Poza tym - garaż garażem - a na parkingu pod marketem czy na wyjeździe pod blokiem u Cioci nie masz zamiaru anteny chować??

 

a propo zasięgu/długości koledzy już napisali to co mi pierwsze na myśl przyszło - pomyśl może sobie nad tą 50 cm anteną jak pisałeś prędzej, załatw dobrą podkładkę, jakąś gumę i w garażu Ci się zmieści a pod blokiem cioci ciach do auta....

na jakiego żę się tak wyrażę grzyba Ci 30 km ?? :roll: Przy obecnych warunkach i obstawieniu kanału 19 z bratem czasem z porządnych anten 1,5 metra mobil do mobila nie jesteśmy w stanie na 30 km dogadać...

 

Nie chcesz kupować w sklepie - nie kupuj - ale zapytaj ich co lepiej zrobić, kup na sieci a później jak nie masz o tym pojęcia jedź poproś o założenie i zestrojenie. Ja w MIII trzymam w schowku między kierowcą a pasażerem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Antenę kup sobie przykładowo Sirio Ml 145, nie jest łamana, ale przed wjazdem do garażu możesz ją po prostu odkręcić i magnes pozostawić na dachu, pod magnes kup bezbarwną naklejkę lub podkładkę magnetyczną.

 

Radio...ja mam presidenta Walkera, ale możesz kupić Unidena 68 i będziesz zadowolony, jak chcesz mniejsze i radio ma być jako antymisiek to kup po prostu Unidena 520, z przesyłką to koszt 250 zł. Radia oczywiście nie mają homologacji, ale kto na to patrzy...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam antenę Sirio Turbo 1000 lub 2000 ale ona już ma 1450mm i do tego dokładasz magnes jeżeli masz taką ochotę.

Do tego radio obowiązkowo z rf gainem. A dlaczego. Bo SQ powoduje przerywanie a RF obniża czułość radia i działa to na zasadzie regularnego wytłumiania a nie nagłego cięcia sygnału.

Ja korzystam w aucie z radia SuperStar 3900 EL ale normalnie jego funkcje są zbędne

Dla mnie najlepsze radio startowe to:

Uniden 520

Yosan Pro 120

Johnny I (jak dla mnie gorszy od 520 bo więcej słyszy)

Alan 109

Jeżeli bez RF gaina to Maxon Cm-10

Ponadto w grę by wchodziły stare konstrukcje ale może wiązać się to z gabarytami.

Radia które zawsze są polecane to Alan 87 ale wersja z dwoma końcówkami mocy. Mają 10W w standardzie na wyjściu w antenę co oczywiście nie wiele daje :mrgreen:

Co do nowych presidentów jestem przeciwnikiem ze względu na zbyt wysoką cenę w stosunku do możliwości radia. Czasem może warto poszukać używanego starszego radia i skorzystać z serwisu.

Cobra w swoich radiach montowała funkcję sound trucker co fajnie się sprawdza na drodze.

Radia którego nie testowałem a fajnie wygląda to sunker IV ale nic o nim nie wiem.

Ponadto fajnie chodzi superstar 120

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepper_pl, Alan 87 którego polecasz nie jest raczej radiem dla początkującego, w takim radyjku pogubi się na 1000%, na to przyjdzie czas jak oblata się w podstawowej 40-stce.

 

Co do radyjek które wymieniłeś:

Z maxonami nie mam dobrych doświadczeń i do mnie te radia nie docierają

Alan 109 - zwykły szumofon już lepiej poszukać używanego Alana 18 czy 28.

Superstar 120 - takie sobie, znajomy kupił ojcu, ale bez "poprawek" działa tak sobie, po dłubnięciu radio nabiera wiatru w żagle.

 

Uniden 520 czy Yosan 120 - polecam na początek tak samo jak Ty.

 

Tak samo polecam anteny z serii Sirio Turbo, jednak to wychodzi już większy koszt ze względu na konieczność dokupienia magnesu i z tego właśnie powodu poleciłem ML'kę. Najlepszym pomysłem byłaby Turbina lub Performer 5000 na uchwyt i po sprawie :mrgreen:

 

Co do presicentów...ja kupiłem swojego używanego, bo nie upadłem na głowę aby kupować nowego, ceny są mocno przesadzone...

 

p.s. jeszcze wpadł mi do głowy Uniden PC-122, jednak jego sam nie słuchałem, opieram się na opinii z forum, radio to jest tam mocno chwalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Słabe filtry. Miałem takiego do naprawy ale nie dałem rady <piwko> nie znalazłem schematu nawet. W tej cenie to nie lepiej maxon cm-10 ? dla mnie to lepsze rozwiązanie chyba że wymacałeś jakiegoś używanego w super cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel, Ja mam już ponad rok YOSAN-a 120 PRO zasilanego z aku przez przekaźnik, który jest włączany przez stacyjkę, tak jak radio. Zero zakłóceń z silnika, wentylatorów czy też ładowarek navi lub telefonów. Nawigacja to też nic rewelacyjnego, bo to MANTA 030.

Jak dla mnie radio rewelacyjne i nawet ten potrójny potencjometr nie jest upierdliwy. wszystko na jednej gałce. Przy mocowaniu radia jakie mam to jest rewelka.

http://img690.imageshack.us/slideshow/webp...3419800x600.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, dzięki za informację.

Szukam małego dobrego radyjka, bo chce je włożyć w miejsce popielniczki.

Johnny II się mieści, więc Yosan powinien się zmieścić bez problemu.

Myślałem o Yosanie Turbo, ale jest za duży i nie wejdzie tam gdzie bym chciał.

RF Gain mi nie jest potrzebny, więc chyba zdecyduje się na JC-2204 ze względu na ASC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pawel ja jednak kupiłem dzisiaj Yosana JC 2204 bo yosana pro 120 nie było na stanie a też bardziej przekonywały mnie dodatkowe filtry i ASQ niż Rf-gain. Jutro będzie wielkie montowanie a w weekend wielkie testowanie więc dam znac co i jak:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misha, napisz proszę czy radyjko jest w multistandardzie, czy pracuje tylko w jednym zakresie.

Różne źródła podają całkowicie odmienne informacje.

Brudijr, Uniden 520 się zmieści, nawet są zdjęcia na forum <piwko>

 

http://megane.com.pl/megane-i-phi-instalac...e-i-vt20978.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!