Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowe tarcze + klocki + płyn = słabsze hamulc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wczoraj w moim aucie zostały wymienione tarcze i klocki z przodu oraz płyn hamulcowy. Efektem tego są wyczuwalnie słabsze hamulce niż przed remontem gdzie klocków praktycznie już nie było a tarcze miały rant ok 2mm. Od wczoraj przejechałem niewiele, jakieś 50 km ale spodziewałem się, że hamulce będą lepsze. Czy powodem może być, że zalano płyn DOT-3 Orlenu? Hamulce oczywiście zostały odpowietrzone po wymianie płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak, po wymianie hamulców, klocki i tarcze muszą się ułożyć przez jakieś 500km. W tym czasie należy delikatnie się obchodzić z hamulcami. Jeżeli będziesz teraz ostro hamował to klocki się zeszklą i stracą skuteczność i będą do wymiany (ew. przeszlifowania). Jeździj spokojnie, wszystko się ułoży i będzie dobrze.

Płyn chyba powinien być DOT-4, ale to jest informacja do potwierdzenia.

Możesz podać jaki komplet kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podać jaki komplet kupiłeś?

 

Klocki i tarcze są TRW. Nie mogłem się zdecydować a musiałem wymienić bo poprzednie się skończyły. Chcieli jeszcze mi wcisnąć komplet Boscha ale odmówiłem. Czyli wymienić płyn na DOT 4? Na nakrętce od zbiorniczka płynu hamulcowego pisze " DOT 3 or DOT 4 " i tym się zasugerował mechanik zalewając płyn ( nie było mnie przy tym ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DOT 3 or DOT 4

jeżeli tak jest to ok, czekaj na ułożenie się klocków i powinno się poprawić. Teraz czeka Cię delikatna jazda przez jakiś czas :P

 

p.s. Mogę polecić klocki firmy ABS, dość dobrze hamują, cena przystępna i co bardzo ważne przy alufelgach, mało z nich pyłu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma sie wyboru to do DOT4 można dolać DOT3 (te akurat można mieszać) ale im cięższe lub szybsze auto tym płyn powinien mieć lepszą jakość - szczególnie że różnica w cenie nie jest gigantyczna.

Ale tym sie teraz nie przejmuj bo to głównie różnica w temperaturze wrzenia płynu.

Jeżeli wszystko było zrobione dobrze a tarcze i klocki były odtłuszczone to takiego efektu nie powinno być. Jeżeli Heniek po prostu je wymienił to takjak pisze meganecoupe02, po jakimś czasie sie ułożą - samoistnie oczyszczając..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze na pewno nie było odtłuszczone. Przy mnie gość otwierał pudło i od razu je montował a mi do łba nawet nie przyszło aby mu napomknąć o odtłuszczeniu :-x Potem dostałem kawkę a jak już wróciłem do zalewali płyn... Czytając różne tematy w necie można spotkać też takie gdzie jest mowa o tym że po zmianie płynu na lepszy wzrasta skuteczność hamulców, lub sytuacja jest odwrotna - zmiana na gorszy skutkuje słabszymi hamulcami. Prawda to czy mit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda o ile wymieniasz go co tydzień :mrgreen:

Po pewnym czasie w płynie hamulcowym pojawia sie coraz wiecej wody która wrze w temperaturze 100 stopni C w porównaniu z 300C w których wrą dobre płyny hamulcowe, a im wiecej wody tym temperatura wrzenia płynu mniejsza.

Jeżeli doprowadzisz płyn do wrzenia to hamulce przestaną funkcjonować.

DOT 3 4 5 różnią się temperaturami wrzenia, im większy tym większa temperatura.

Dlatego płyn powinno sie wymieniać co 2/3 lata aby odpowiedznia temperatura wrzenia była zachowana.

Jazda po polsce = dot 3 , jazda po chorwacji = dot 5 :P, nie z uwagi na temperature otoczenia a na ilość wzniesień :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie demonizował. Jeszcze mi się w karierze nie zdarzyło zagotować płynu, a czasami się spieszę. Poza tym dużo hamuję silnikiem i to też jest skuteczny sposób na wytracanie prędkości. Przy normalnej jeździe DOT3 wystarczy, chyba nikt na rajdy Scenicem nie pojedzie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc niech troszkę pojeździ ten płyn a jak zauważę jakieś niepokojące objawy to go zmienie :mrgreen: Wracając do tematu - czy powinienem się martwić zmniejszoną skutecznością hamulców już teraz czy dopiero za jakieś 300-400 km? W innym pojeździe ( niemarkowym ) po zmianie tarcz na inne od razu odczułem różnicę, stąd mój niepokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płyn zagotowałem już 3 krotnie.. raz nie odbijał tłoczek w przednim kole, drugi raz urwana okładzina w tylnim kole, trzeci raz właśnie w Chorwacji na zjazdach oszczędzałem silnik który sie przegrzewał (przy wentylatorze chodzącym non stop)

Maniak, poczekaj chwile na ten niepokój, chwila moment sie poprawi, a przez najbliższe 2 lata o płynie nie myśl :P Nawet jak szalejesz swoim Scenic Sport Super Wagon :mrgreen:

ed

Napisz jeszcze na ile to hamowanie jest "cienkie", bo jeżeli jest gorzej to tak sobie myśle że może jednak ten misiaczek sie za mocno nie postarał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamowanie nie jest może tragiczne ale jest gorzej niż przed wymianą. Po wymianie czuć jakby klocki brały deko później niż przed wymianą. A może jest to wina tłoczków które majsterek wkręcał głębiej? Akurat moim Scenickiem nie szaleję ale naczytałem się w necie ( chyba za dużo ) o tym że a to przewody mogą pordzewieć od DOT 3 a to ABS może nie działać prawidłowo - zgłupiałem :mrgreen:

 

19Urban94 hamulce były odpowietrzane, może jednak coś gdzieś się uchowało powietrza. Za jakiś czas jak się nie poprawi to pojadę i złożę reklamacje :P I spytam czemu po wymianie jest gorzej niż przed :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak, jeżeli jest gorzej niż przed wymianą to podjedź już teraz, hamulce to nie klima bez której można jeździć - też myślę że gdzieś w układzie zostało powietrze które się lepiej ściska niż olej, stąd może taki efekt.

Wkręcenie tłoczków jest konieczne żeby założyć nowe klocki, przy równoczesnej wymianie tarcz trzeba je praktycznie wcisnąć całkowicie.

Co do tego rdzewienia to zignoruj sprawę, w necie jak w necie znajdziesz i takie i takie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!