Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik 1,9dci nie chce zapalic


malinka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stało się to nagle, odstawiłem wieczorem samochód a rano nie mogę zapalić.

Paliwo dochodzi do pompy wtryskowej, a na szynie wtrysków nie ma paliwa.

Byłem w ASO Renault odczytał błędy i żadnego nie znalazł- powiedział że za małe ciśnienie na szynie-ok 20barów jest.

 

Pocpykał coś w komputerze i silnik zapalił, powiedział że pootwierał zawory recznie- egr i zawór, grzybek w pompie wtryskowej. Zadowolony pojechałem do domu a dziś rano znowu nie zapalił. Od czego zacząć naprawę, co może być zepsute- EGR to raczej odpada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr raczej odpada, jeśli nie działa i nie zacina się to zawsze jest zamknięty=zaślepiony.

Zresztą najbardziej był by odczuwalny spadek mocy pow. 2000 obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzybek w pompie wtryskowej.

raczej tu będzie problem, tylko nie wiem gdzie dokładnie się znajduje ten grzybek.

Kumpel miał taki problem w tdi, podałem 12V na elektrozawór, otworzył się i odpalił bez problemu.

Czy masz jakiś alarm/zabezpieczenie antykradzieżowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz fabrycznego immobilisera nie mam nic, żadnych zabezpieczeń. Czyli pompa do wymiany? A może jakaś elektronika? Chodzi o to że w ASO koleś popykał w kompa i uruchomił-mówił że wysterował ręcznie ten zawór ciśnieniowy,grzybek. Żeby wymienić pompę trzeba zdejmować pasek rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem będzie z elektroniką, skoro otworzył go przez komputer. Pompy bym nie wyjmował bo po co? Jak siedzi na swoim miejscu to ok. Jak możesz to zapytaj gdzie jest ten "grzybek", sprawdzę u siebie, jak to wygląda i może coś się wymysli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, już wiem.

Na chwilę obecną podpowiem tak, tylko zastrzegam, że to są moje domysły.

 

Jak tam jest jeden kabelek (biały), to podaj na niego + z akumulatora i wtedy próbuj odpalić.

Nie mam teraz pewności czy tam idzie 12V, ale raczej tak, bo masa jest na silniku (obudowie zaworu).

Od tego bym zaczął ja.

Sprawdzić będę mógł u siebie dopiero późnym wieczorem/w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem u dislowca, wymienił mi to coś (czujnik ciśnienia common rail) cena 450zł, i samochód już pali. Wyjechałem od niego ale samochód nie ma mocy, kopci wiec wróciłem. Mechanik mówi egr, zostawiłem samochód mówię mu żeby robił, ale przy okazji spisałem numery z części wymienionej i tam było (stara) 0281002483, a nowa część ma końcówke 480. Czy to możliwe ze popieprzył części? Na moją uwagę stwierdził że to części zamienne.

Oto zdjęcia części

http://img153.imageshack.us/img153/7408/dsc00130hy.jpg

http://img841.imageshack.us/img841/8012/dsc00131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to zamiennik. Sprawdź na intercars.com.pl esklep

Jeśli masz stary czujnik to możesz sprawdzić zwykłym miernikiem czy jest sprawny. Oporność pomiędzy 2 stykami powinna wynosić ok 5om. Jeśli nie pokazuje omów to znaczy ze jest uwalony. na odpalonym silniku można sprawdzić jakie napięcie idzie na kable. Powinno być od 11-14V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam ani czujnika ani samochodu obecnie. podaj linka do intercars do tej części, ponieważ ja nie mogę znaleźć.

Znalazłem za to te dwa czujniki w innym sklepie i są do rożnych samochodów:

http://autosklep.istore.pl/pl,product,1389...81,002,480.html ten nowy wsadzony do bmw

 

http://autosklep.istore.pl/pl,product,1389...81,002,483.html

oryginal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w końcu to jest czujnik czy jakiś elektrozawór?

W nocy u siebie odłączyłem wtyczkę i auto nie odpaliło, natomiast w kostce, na zapłonie pojawia się 12V. Gdybyś podał bezpośrednio napięcie na ten (moim zdaniem) elektrozawór to powinien odpalić.

Są dwa rodzaje tych urządzeń, jedne mają długi trzpień wchodzący do pompy, drugie trochę krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ta zepsuta część- są na niej numery http://img153.imageshack.us/img153/7408/dsc00130hy.jpg

 

natomiast część którą wsadził mechanik pokazuje tu http://autosklep.istore.pl/pl,product,1389...81,002,480.html

na tej nowej części samochód odpalił, na luzie wchodzi na obroty, jest wszystko ok, ale w trakcie jazdy nie ma mocy i strasznie kopci.

 

Co zepsute już wiem- ten czujnik common rail, ale teraz pytanie czy mechanik mi wsadził odpowiedni? Po numerach się nie zgadza, ale on twierdzi ze to zamiennik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!