Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osobliwe szarpanie po ok. 150km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako, że jestem początkujący na tym forum proszę wszystkich respondentów o wyrozumiałość i przepraszam za ewentualne błędy.

 

Zacznę od tego, że zanim zdecydowałem się na opisanie mojego problemu dokładnie przeszukałem to jak i inne fora w nadziei, że ktoś miał podobny problem do mojego.

 

Problem polega na tym, że po przejechaniu 150km mają Megi zaczyna się gehenna. Ściśle pisząc silnik zaczyna wykonywać coś w rodzaju krótkich szarpnięć (jakby na chwile brakowało mu paliwa lub odłączone zostało napięcie od cewek) całość trwa ok. 0,5s. Później jest już tylko gorzej. Wraz z ilością pokonywanych kilometrów częstotliwość szarpnięć zwiększa się. Po przejechaniu ok 300km problem jest coraz większy ponieważ w momencie wciskam mocniej pedał gazu (próbując np. wyprzedzić lub podjechać pod wzniesienie) auto traci moc obroty spadają. Gdybym nie puścił pedału gazu to auto zatrzymałoby się. Bywa tez tak, że po kilku sekundach auto "załapuję". Często jak już widzę, ze nie chce załapać kombinuję puszczając i wciskając kilka razy pedał gazu. Często pomaga ale bywa i tak że muszę zjechać na pobocze bo Megi nie reaguje.

Po wizytach u kilku "specjalistów" wymienione zostały: filtr paliwa, filtr powietrza, świece, czujnik położenia wału a diagnoza komputerem nic nie wykazała (tj. prawdopodobne błędy sondy lambda, zła mieszanka itp.). Prawie zawsze tankuję na Neste lub Orlen.

Teraz kolej na cewki zapłonowe chociaż wątpię aby to coś pomogło ponieważ objaw pojawia się po 150km tj. na rozgrzanym silniku. Apropo temperatury silnika jest ok.

Ostatnio ledwo przejechałem 600km myślałem, że mnie trafi. Proszę o pomoc gdyż brak mi cierpliwości. Nie jestem mechanikiem ale moim skromnym zdaniem problem może być po stronie przepustnicy która się zawiesza przy nagrzanym silniku. Niestety mechanicy patrzą na mnie jak na idiotę jak podsuwam im ten pomysł. Czy faktycznie tak jest ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja obstawiam silniczek krokowy ,bo dokładnie te same objawy miałem dosć niedawno,szybkie czyszczenie i jedziemy dalej :mrgreen: ,silniczek krokowy przy przepustnicy się poprostu przycina ,i autem szarpie jakby miał silnik z niego wyskoczyć , męczyłem tak trasę 150 km ,aż nerwy puściły i na poboczu dokonałem naprawy . Przy okazji zobacz sobie jak wygląda filtr powietrza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja obstawiam na cewkę,w zależności ile ich masz... Ja mam 2 ,jedna na 2 świece i druga tez na 2 swiece i mój problem wyglądał podobnie do twojego. Po przejechaniu wiekszego dystansu cewka mi sie nagrzewała i nie podawała iskry no i autka traciło moc. wymieniłem cewke i śmiga:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja obstawiam silniczek krokowy ,bo dokładnie te same objawy miałem dosć niedawno,szybkie czyszczenie i jedziemy dalej <piwko> ,silniczek krokowy przy przepustnicy się poprostu przycina ,i autem szarpie jakby miał silnik z niego wyskoczyć , męczyłem tak trasę 150 km ,aż nerwy puściły i na poboczu dokonałem naprawy . Przy okazji zobacz sobie jak wygląda filtr powietrza .

 

Z tego co wiem silnik krokowy to sprzężenie w regulacji niskich obrotów, a u mnie z nimi wszystko gra. Na jałowym wskazówka prędkościomierza stoi jak wryta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ocenie nie jest to wina silniczka krokowego, bo odpowiada on za regulację przepustnicy na biegu jałowym.

Przyczyn szukałbym

1) brak masy na silniku, chwilowe przerwy

2) brak dobrego styku na klemach akumulatora

3) kable WN, szczególnie końcówki na świecach i cewce, jak kable są stare to po prostu trzeba je wymienić

4) świece, ale to by się działo od razu po nagrzaniu silnika, a nie bądź co bądź paru godzinach jazdy, chociaż...

6) cewka, ale j.w.

7) zanieczyszczony lub uszkodzony czujnik położenia wału, on właśnie odpowiada za prawidłowe sterowanie zapłonem

8) filtr paliwa i/lub filtr powietrza

9) pompa paliwa.

Szukałbym problemu dokładnie w takiej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafftech, u mnie też obroty na biegu jałowym były ok ,a w trakcie jazdy krokowiec się zacinał ,zrobisz jak zechcesz ,u mnie to było powodem takich akcji

 

Zacznę od sprawdzenia tego silniczka bo skoro on steruje przepustnicą również podczas jazdy to może być to. A po drugie kombinowanie gazem podczas wystąpienia usterki często pomagało (silnik załapywał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mi się przypomniało, na przepustnicy jest potencjometr położenia przepustnicy, może on jest zabrudzony lub uszkodzony (nie wiem czy nie jest on integralną częścią przepustnicy).

http://megane.com.pl/dload.htm?action=download&id=32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kombinowanie gazem podczas wystąpienia usterki często pomagało (silnik załapywał).

dokładnie ,po puszczeniu pedału gazu lub wciśnięciu sprzęgła ,na jakiś czas mi pomogło,ale przy dłuższej trasie to takie wkurzające było ,że mi nerwy puściły . :evil:

przy okazji wyczyść czujnik położenia wału ,2 śrubki do odkręcenia ,tam też potrafią się zebrać różne brudy-u mnie były opiłki jakieś 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

jako, że jestem początkujący na tym forum proszę wszystkich respondentów o wyrozumiałość i przepraszam za ewentualne błędy.

 

Zacznę od tego, że zanim zdecydowałem się na opisanie mojego problemu dokładnie przeszukałem to jak i inne fora w nadziei, że ktoś miał podobny problem do mojego.

 

Problem polega na tym, że po przejechaniu 150km mają Megi zaczyna się gehenna. Ściśle pisząc silnik zaczyna wykonywać coś w rodzaju krótkich szarpnięć (jakby na chwile brakowało mu paliwa lub odłączone zostało napięcie od cewek) całość trwa ok. 0,5s. Później jest już tylko gorzej. Wraz z ilością pokonywanych kilometrów częstotliwość szarpnięć zwiększa się. Po przejechaniu ok 300km problem jest coraz większy ponieważ w momencie wciskam mocniej pedał gazu (próbując np. wyprzedzić lub podjechać pod wzniesienie) auto traci moc obroty spadają. Gdybym nie puścił pedału gazu to auto zatrzymałoby się. Bywa tez tak, że po kilku sekundach auto "załapuję". Często jak już widzę, ze nie chce załapać kombinuję puszczając i wciskając kilka razy pedał gazu. Często pomaga ale bywa i tak że muszę zjechać na pobocze bo Megi nie reaguje.

Po wizytach u kilku "specjalistów" wymienione zostały: filtr paliwa, filtr powietrza, świece, czujnik położenia wału a diagnoza komputerem nic nie wykazała (tj. prawdopodobne błędy sondy lambda, zła mieszanka itp.). Prawie zawsze tankuję na Neste lub Orlen.

Teraz kolej na cewki zapłonowe chociaż wątpię aby to coś pomogło ponieważ objaw pojawia się po 150km tj. na rozgrzanym silniku. Apropo temperatury silnika jest ok.

Ostatnio ledwo przejechałem 600km myślałem, że mnie trafi. Proszę o pomoc gdyż brak mi cierpliwości. Nie jestem mechanikiem ale moim skromnym zdaniem problem może być po stronie przepustnicy która się zawiesza przy nagrzanym silniku. Niestety mechanicy patrzą na mnie jak na idiotę jak podsuwam im ten pomysł. Czy faktycznie tak jest ??

 

Witam wszystkich!

Jako, że nie udało mi się odzyskać hasła do mojego pierwotnego loginu (rafftech) piszę z nowego. Chciałbym przekazać cenną z mojego punktu widzenia informację dla wszystkich zainteresowanych usterką mojej Megi. Otóż po wizytach u kilku "specjalistów" i ich majestatycznych hipotezach co do prawdopodobnej usterki poddałem się. Mając na uwadze nie do końca funkcjonujące auto, moje "podróże" ograniczałem do poruszania się po mieście. Miesiąc temu usterka postanowiła dać o sobie znać i zaczęła występować tym razem po przejechaniu zaledwie paru kilometrów. Emocje sięgnęły zenitu zacisnąłem zęby zebrałem się w sobie i "przekopałem" ponownie wszystkie fora w nadziei, że chociaż otrę się o możliwą przyczynę. Naszpikowany informacjami korzystając z portalu dobrymechanik.pl wyszukałem potencjalnie dobrego fachmana od elektryki. Opowiedziałem historię mojej Megi elektromechanikowi i zaczęło się…Sprawdził wszystko co mogło przewodzić prąd od najbardziej prawdopodobnego uszkodzenia cewek po obecność masy na silniku, czujnik uderzeniowy, czujnik położenia wału, potencjometr przepustnicy, sensor MAP, czujnik temperatury, komputer itp., a Megi wciąż fundowała „kangurki” podczas jazdy. Oczywiście również uczestniczyłem w burzy mózgów nad otwartą maską mojej Megi. Gdy już powoli zacząłem godzić się losem zadzwonił mechanik i przekazał pozytywną informacje. Jak się okazało uszkodzeniu uległ filtr węglowy w pompie paliwa. Uszkodzone części filtra błąkały się w okolicy pampy i przytykały ją najwidoczniej. Wymiana pompy + filtr paliwa + robocizna 400 PLN i auto jak nowe ! Mam nadzieje, że ów opis pomoże komuś i oszczędzi nerwów i niepotrzebnie wydanych pieniędzy w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!