Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osobliwe szarpanie po ok. 150km


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jako, że jestem początkujący na tym forum proszę wszystkich respondentów o wyrozumiałość i przepraszam za ewentualne błędy.

 

Zacznę od tego, że zanim zdecydowałem się na opisanie mojego problemu dokładnie przeszukałem to jak i inne fora w nadziei, że ktoś miał podobny problem do mojego.

 

Problem polega na tym, że po przejechaniu 150km mają Megi zaczyna się gehenna. Ściśle pisząc silnik zaczyna wykonywać coś w rodzaju krótkich szarpnięć (jakby na chwile brakowało mu paliwa lub odłączone zostało napięcie od cewek) całość trwa ok. 0,5s. Później jest już tylko gorzej. Wraz z ilością pokonywanych kilometrów częstotliwość szarpnięć zwiększa się. Po przejechaniu ok 300km problem jest coraz większy ponieważ w momencie wciskam mocniej pedał gazu (próbując np. wyprzedzić lub podjechać pod wzniesienie) auto traci moc obroty spadają. Gdybym nie puścił pedału gazu to auto zatrzymałoby się. Bywa tez tak, że po kilku sekundach auto "załapuję". Często jak już widzę, ze nie chce załapać kombinuję puszczając i wciskając kilka razy pedał gazu. Często pomaga ale bywa i tak że muszę zjechać na pobocze bo Megi nie reaguje.

Po wizytach u kilku "specjalistów" wymienione zostały: filtr paliwa, filtr powietrza, świece, czujnik położenia wału a diagnoza komputerem nic nie wykazała (tj. prawdopodobne błędy sondy lambda, zła mieszanka itp.). Prawie zawsze tankuję na Neste lub Orlen.

Teraz kolej na cewki zapłonowe chociaż wątpię aby to coś pomogło ponieważ objaw pojawia się po 150km tj. na rozgrzanym silniku. Apropo temperatury silnika jest ok.