Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z odpalaniem i dziwne objawy podczas


ivano

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie na forum, będzie to moja pierwsza aktywność w świecie megane.com

Od ponad roku jestem zadowolonym posiadaczem Megane Scenic 1998; 1,6; 90KM. Niestety Od jakiegoś czasu zaczęły dziać się dziwne rzeczy.

 

1) Po pierwsze mam często problem z odpaleniem samochodu tzn. rozrusznik kręci, ale nie chce zaskoczyć, mam immobilizer na podczerwień. Po kilku włączeniach i wyłączeniach odpali. Zaznaczę jeszcze, że łatwiej jest na luzie, bez wciśniętego sprzęgła i z lekkim gazem.

 

2) Czasami podczas jazdy mrugną bądź zaświecą się na dłużej kontrolki: pomarańczowa ABS i czerwona Hamulca ręcznego. Do tej pory nić więcej podczas tych objawów się nie działo, auto jest w codziennej eksploatacji dojazdy do i z pracy 60 km dziennie. Ostatnio miałem dłuższą podróż ponad 2000km. W drodze powrotnej znów zaczęły mrugać co jakiś czas kontrolki, aż zaświeciły się na stałe. Po kilkuset metrach samochód zaczął tracić moc, mogłem jechać do 100km/h nic więcej, jakby odcinało paliwo. Zjechałem na pobocze dałem na luz auto jeszcze się toczyło, po krótkiej chwili zgasł silnik. Przy próbie uruchomienia silnika nie było żadnej reakcji, nie kręcił, przy tym zresetował się zegarek i licznik kilometrów dziennych, radio trzymało pamięć. Odpaliłem na hol i wszystko wróciło do normy, ale co jakiś czas kontrolki znów mrugały, samochód nie zgasł już ponownie. od dwóch dni nadal auto jest w codziennej drodze do pracy.

 

Mam nadzieję że taki obszerny opis ułatwi identyfikację problemu i może ktoś będzie mi w stanie pomóc

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 wydaje mi się że bez diagnozy komputerowej nie da się jednocześnie stwierdzić bo niekoniecznie może być immo może być czujnik położna wału itd.

 

2 kontorlka abs i hamulca może wyskakiwać jak samochód ma czujnik grubości okładzin na klockach lub za niski poziom płynu hamulcowego.

 

objawy zresetowania zegarka itd akumulator lub alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A1) problemy z zapłonem - świece, kable WN, silniczek krokowy, czujnik położenia wału korbowego, zabrudzona przepustnica.

Ad2 - tu jest wszystko razem do jednego wora wrzucone.

ABS - brak styku na którymś czujniku przy kole lub luźny czujnik

Kontrolka hamulca - zużyte klocki/ szczęki, mała ilość płynu hamulcowego

zaczęły mrugać co jakiś czas kontrolki

Jakbyś napisał jakie było by łatwiej coś podpowiedzieć.

nie było żadnej reakcji, nie kręcił, przy tym zresetował się zegarek i licznik kilometrów dziennych,

Luźne lub zabrudzone klemy na akumulatorze, dodatkowo brak styku na kablu "+" na rozruszniku.

taki obszerny opis ułatwi identyfikację problemu

Nie ułatwi, jest tu prawdopodobnie kilka problemów jednocześnie, które trzeba kolejno znaleźć i wyeliminować.

 

Poza tym najpierw trzeba było wykorzystać opcję <piwko>, bo niedawno był podobny problem.

REGULAMIN się kłania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolki ABSu i hamulców mogą być związane z brakiem ładowania/słabym akumulatorem.

Sprawdź styki w puszce bezpieczników pod maską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin

 

Dzięki za podpowiedź sprawdzę. Tylko w którym miejscu jest ta skrzynka mówisz o tej w której jest plusowa klema?

 

Już kolega wyżej upominał, zalecam zapoznanie się z regulaminem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W dniu wczorajszym, odpaliłem Megankę pod sklepem. Pochodziła chwilę na wolnych obrotach, wrzuciłem wsteczny i próbuję wyjeżdżać. Nagle silnik zaczął się dławić i w końcu zgasł. Pedał sprzęgła i hamulca zostały w dolnym położeniu. Nic nie działało z elektryki, oprócz centralnego zamka. Poziom paliwa i naładowanie akumulatora jest OK. Wcześniej tego samego dnia, dwukrotnie podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka hamulca ręcznego. Niestety zmuszony byłem skorzystać z pomocy holownika, aby doczłapać się do domu. Co mogło być tego przyczyną?

 

Niestety już wiem. Było mało płynu hamulcowego, skończyło się na uszkodzonym siłowniku sprzęgła i wymianie bezpiecznika. Polecam sprawdzić poziom płynu od czasu do czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!