Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaolejona rurka od turbiny


vorph

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wczoraj miałem okazję obejrzeć autko od dołu i po zdjęciu osłony silnika zauważyłem zaolejoną rurkę wychodzącą od turbiny. Ponieważ nie zrobiłem fotki to załączam zdjęcie poglądowe (też 1.5 z tym że to chyba nie jest wersja 105KM). Czy to oznacza, że turbina jest nieszczelna? Nie zauważyłem ubytku oleju - wymieniany ok. 2 mcy temu, od tej pory przejechane 5 tys. km. Proszę o poradę. Mam nadzieję że nie zmierza to do wymiany turbiny:(

post-24268-1280899689_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ujmę to tak, puki nie spływa po tym przewodzie olej to nie masz się czego martwić.

Co innego jakbyś zauważył, że trubina świszczy auto przydymia na czarno lub biało (zależnie od problemu czarny oznacza turbinę, biały egr albo inteercooler bynajmniej tak mam w fordzie <piwko>). Jest to najzwyczajniejsze zapocenie nie masz się czego martwić diesle już tak mają :oops:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czarny to za mało powietrza za dużo paliwa np lejący wtrysk otwarty EGR uciekające powietrze z turbiny

biały olej lub woda w dużych ilościach lub niedopalona ropa np przy padniętych świecach

W małych ilościach olej na niebiesko

Co do rurki jest to przewód doprowadzający lub odprowadzający olej (turbina jest nim smarowana i chłodzona) może wystarczy dokręcić lub zmienić przewód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(zależnie od problemu czarny oznacza turbinę, biały egr albo inteercooler bynajmniej tak mam w fordzie <piwko> )

Bez obrazy, ale zdeczka głupoty piszesz...

czarny:

- turbo nie doładowuje

- wtryski padają

- nieszczelność w dolocie

- uszkodzenie EGR, został w pozycji otwartej

Biały:

- uszczelka pod głowicą

- pęknięcia głowicy, bloku

- niekiedy uszkodzenie turbiny gdy jest chłodzona płaszczem wodnym np 1,9 dci 130ps

białawo-niebieski:

- padnięta turbina

- zużyte pierścienie, rowki w tłoku w których są pierścienie, zużyta tuleja...

- nieszczelne uszczelniacze zaworowe

- zapchana odma

Mniej więcej w miarę jasno to opisałem, piszę z głowy, tak mnie uczyli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Co innego jakbyś zauważył, że trubina świszczy...

 

Hmmm, turbina świszczy jak durna, ale zapewniano mnie w innym wątku, że tak ma być (świst słychać już od niskich obrotów ok. 1200, od jedynki do czwórki jest słyszalna, potem już praktycznie nie - ale to chyba kwestia wiekszej prędkości. Co do dymienia - nic nie zauważyłem, ubytków oleju jak pisałem, też nie ma. Teraz już nie wiem jak z tą turbiną - ma gwizdać czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że 2 kolegów rozpisało się trochę bardziej na temat dymania wychodzi na to, że i tak za wiele nie minąłem się z prawdą...

Jest to w jak najlepszym porządku przy wyższych obrotach i obciążeniu silnika...

Są dwa najważniejsze objawy kończącej się turbiny olej w układzie doładowania (intercooler) dość duże jego ilości, bo śladowe zawsze są, i brak mocy.

Co do gwizdania turbiny lubią gwizdać na wolnych obrotach i zimnym silniku jak się kończy.

Co do turbiny nie będę się rozpisywał łap 2 stronki gdzie czarno na białym wszystko wyjaśniono:

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Wrazliwa-...ka,16408,1.html

http://www.mq.pl/turbo-service/prasa.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!