Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie pali nawet na popych...


go21go

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Megane 1,4 eco, r. 96, po 3 tygodniach stania nie pali. AKumulator podładowany, jest ok, przeczyszczone klemy, przewody masy, przewody idące do rozrusznika i dalej nic. Po przekręceniu kluczyka przygasają kontrolki i słychać tylko jakieś pyknięcie, jakby rozrusznik chciał załapać a nie mógł. Auto nie pali nawet na popych, coś jakby go blokuje. Czy to coś z rozrusznikiem czy jakaś głębsza sprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możliwość jest jeszcze jedna, dajmy na to że aku jest ok, a w chwili kiedy próbujesz odpalić wszystko pada, może to też oznaczać że na rozruszniku robi się jakieś zwarcie i Ci wywala aku

sprawdź najpierw aku żeby mieć pewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na popych nie odpala się samochodów z paskiem rozrządu zwłaszcza 16v istnieje jakieś tam ryzyko przestawienia go.

 

Poza tym jak aku padł tak że nie ma nawet siły zakręcić rozrusznikiem to nie miał siły rónwnież podać napięcie na komputer który wysterował by zapłon i wtryski benzyny czy nawet pompkę w baku więc odpalanie na popych nie ma sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kbarann: Nie czepiaj się Urbana, bo dobrze pisze, mimo, iż nie ma własnego samochodu (to jakiś wyznacznik wiedzy na temat samochodów?).

 

Poczytaj może opinie ludzi bardziej doświadczonych w takich kwestiach od siebie (np. http://www.motofakty.pl/artykul/na_pych_.html i http://www.motoblondi.pl/samochody/odpalan...chodu-na-pych/), a potem dopiero wygłaszaj swoje teorie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pawelsonx, no tak ale kolega ma 1.4 8V więc da radę odpalić na popych...

 

[ Dodano: 2010-08-06, 10:49 ]

CareK, no tak kolega Carek nigdy nie odpalał auta na pych...

 

wiecie co to jak ze wszystkim jak ktoś chce to odpala i na popych... auta na ON tez nie wolno ciągać a ja już z 3 w swoim życiu ciągałem i odpalały więc teoria teorią a praktyka robi swoje... ale sam u siebie w autach odpalam je z kabli :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg tego co napisał kolegago21go, to wina raczej leży po stronie rozrusznika; zwarcie, zawiesiły się szczotki, tulejki, albo już podziękował za współpracę.

Nie dowiesz się dopóki go nie wyciągniesz. Nie ma rady wyciągaj, albo do mechanika, nich robi. Tak to tylko gdybanie.

 

Co do dyskusji o dopalaniu auta na pych, to mam odrębne zdanie.

Każdy robi jak mu się podoba. W końcu to jego własność jak sobie popsuje to będzie naprawiał. ;-)

I tyle...

Odbiegacie koledzy od głównego tematu.

Tylko przypominam. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek można trzasnąć rozrusznik młotkiem raz i drugi, może odpuści.

Inna sprawa, to wrzucenie wstecznego biegu, sprzęgło pchnięcie do tyłu i puszczenie sprzęgła (tak jakbyśmy chcieli odpalić na pych, ale do tyłu, ale zapłon wyłączony) żeby ruszyć kołem zamachowym. (nie wiem czemu do tyłu, ale często jest to skuteczniejsze niż do przodu). Po tym zabiegu próbujemy odpalić z kluczyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko powyższe było już wykonywane, tj. pukanie w rozrusznik i próba odpalenia na wstecznym. Bez powodzenia.

 

[ Dodano: 2010-08-09, 16:24 ]

Diagnoza mechanika: uszkodzona głowica, przeskoczył rozrząd. Koszt naprawy trudny do zdiagnozowania na tym etapie, zamknie się w 2 tys...

 

I moje pytanie: tak jak wspominałem na początku - auto jeździło bez problemu, problem się pojawił po tym jak 3 tygodnie stało. Na dodatek rozrząd był robiony w lutym, przebieg od tego czasu ok. 10 tys. km. Czy ta diagnoza jest możliwa?

 

[ Dodano: 2010-08-09, 17:42 ]

dodam jeszcze, że samochód był po tym holowany... i pewnie to mogło zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!