Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III - dotarcie silnika.


Greed

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Zwracam się głównie do posiadaczy Megane III z silnikiem 1.4

Mianowicie, niedawno odebrałem autko z salonu. Na chwilę obecną przejechane ma niecałe 300km [niemowlak :D]. No i tu rodzi się moje pytanie, chciałbym wiedzieć z jaką max. prędkością oraz ilością obrotów powinienem jeździć Megi, aby służyła mi przez kilka[kilkanaście?] lat. Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni forumowicze , nie popadajmy w paranoję. Oczywiście nie należy katować silnika do pierwszych 3 tyś km. ale też jazda z minimalnymi obrotami może bardziej zaszkodzić silnikowi ze względu choćby na większe obciążenia w układzie korbowo - tłokowym przy czym nie zapomnijmy , że mniejsze obroty to mniejsze ciśnienie smarowania olejem oraz słabszy obieg cieczy chłodzącej w układzie. O ile po płaskim terenie możemy się bujać na 6-ce te 60 - 70 km/h to w przypadku podjazdu , wzniesienia trzeba zredukować do tej 4-ki. Nie oszukujmy się , mimo iż silnik pociągnie na 6-ce to przechodzi katorgę i w ekstremalnym przypadku może dojść do spalania stukowego w cylindrach. Co prawda komp reguluje kąt i czas wtrysku ale do pewnego momentu. Wiadomo też , iż silnik jest najmniej obciążony mechanicznie jeśli jego obroty zawierają się między wartością max momentu obr. a max mocy. Oczywiście jest to uproszczenie ale jak łatwo się o tym przekonać w praktyce ma to potwierdzenie. W naszym przypadku jeśli 1,4TCe ma 190Nm przy 2250obr/min a 130 KM przy 5500 to analogicznie przy około 3500 obr będzie ciągną najlepiej bez względu na obciążenie. Oczywiście w turbo benzynie mniej odczujemy brak mocy na niższych obr. Ale już w silniku wolnossącym jadąc pod górkę w załadowanym aucie przy 2000 obr silnik słabnie i wcale nie pali mniej paliwa tylko więcej niż analogicznie ale na niższym biegu przy wyższych obr.

 

Ważne jest również to , iz w trakcie docierania nie powinno się jeździć z jednostajnymi obrotami silnika. Tzn. nie należy jechać np na 5-ce np. 70 km/h i cieszyć się z tego iż jak jedziemy spokojnie to silnik się lepiej ułoży. Tu sytuacja jest odwrotna i należy często zmieniać biegi oraz przyspieszajac i zwalniając na poszczególnych biegach modulować obrotami silnika.( oczywiście nie do czerwonego pola).

Ja osobiście zrobiłem już ponad 3000 km i podczas tego etapu jeździłem w miare rozsądnie ale nie ślamazarnie. W instrukcji piszą aby nie przekraczać 3000 obr. Jednak jadąc nie bedę wpatrywał się w obrotomierz bo tak piszą tylko patrzę aby cało dojechać do celu a wiadomo jak jeździ się po Wrocku czy na trasie. Jak się wyprzedza to szybko i bezpiecznie a nie przez 10 km bo już nie można dalej cisnąć silnika.

Teraz już śmiało kręcę silnik bez oporów ale max do 5000obr bo przeciez więcej nie ma sensu. Autko i tak nieźle się zbiera już od 2500 obr. Reasumujac , wszystko mozna tylko z rozsądkiem.

Pomyślnego docierania. <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym już pomyślał o zmianie oleju. Nigdy nie docierałem silnika w aucie, lecz w rożnego rodzajach kosiarkach itp to olej zmieniałem po ok 5-7 godzinach pracy i był cały metaliczny z widocznymi kawałkami metalu. Oczyścicie w aucie zrobiłbym bym to po zakończeniu docierania czyli 4-6 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym już pomyślał o zmianie oleju.

Ja też właśnie myślę intensywnie, Ale czekam jak stuknie ze 5000 km i na jesieni ( akurat przed zimą i mrozami) wymienię. Tylko biję się z myślami czy polegać na ELF 5W30 i nie komplikować sobie życia czy może CASTROL EDGE 5W 30 lub 40? W serwisie powiedzieli , że nie ma problemu i można ze swoim przyjechać ale wiecie jak jest. Potem powiedzą ,że olej nie ich i turbosprężarkę na swój koszt naprawiam albo w ogóle po gwarancji jak coś się stanie.

A wy jak z olejem robicie? Pytam tych co zmieniali lub będą zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem olej po 1500km - oddałem auto do serwisu i poprosiłem o wymiane oleju i wlanie oleju zalecanego przez Renault - a jakiej firmy olej mi wlali to nie wiem - ale przynajmniej w razie czego nie będę miał problemów że olej byl nie taki - bo sami go wlali.

Poza tym Elf wcale nie jest taki zły <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!