Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak kontrolki ręcznego


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich, od 2 miesięcy jestem właścicielem Scenica IIphI i mam pytanie odnośnie kontrolki hamulca ręcznego, w instrukcji wyczytałem, że po zaciągnięciu ręcznego powinna palić się kontrolka na wyświetlaczu u mnie nigdy ta kontrolka jeszcze się nie zapaliła :-( mam więc pytanie jak jest u was? <piwko> a jeśli się zapala co może być przyczyną jej braku? :oops: Dodam tylko, że ręczny działa bez problemów i poza kontrolką wszystko jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że powinna się świecić. Jeżeli ręczny jest automatyczny to za wyświetlenie kontrolki odpowiada moduł zespolony w kabinie, a jeżeli zwykły to należałoby sprawdzić włącznik ręcznego gdzieś przy dźwgni. W wyświetlaczu za wyświetlenie kontrolki ręcznego odpowiada pin nr.10 w złączu szarym 30-ścieżkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny jest automatyczny i dioda na przycisku do spuszczania ręcznego się pali, wiec dziś zobaczę czy na tym pinie jest prąd po włączeniu recznego

 

[ Dodano: 2010-08-10, 19:30 ]

No to dziwna sprawa bo u mnie nie ma 10 pinu w szarej kostce jest wolne miejsce. Ma może ktoś jakiś pomysł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 rok później...
  • 4 lata później...

W wyświetlaczu za wyświetlenie kontrolki ręcznego odpowiada pin nr.10 w złączu szarym 30-ścieżkowym.

Ta uwaga dotyczy tylko wersji z hamulcem ręcznym mechanicznym. Przy hamulcu elektrycznym kontrolka jest sterowana przez CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź włącznik, może tylko zaśniedziały styki, albo cały będzie do wymiany.

gdzie ten włącznik się znajduje w mechanizmie ręcznego ?

dodatkowo gdzie powinno być podpięte zwalnianie ręcznego awaryjne? u mnie jest pod autem ale linka nie ma rączki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapytam inaczej czy widziałeś że wcześniej świeciła? Dioda na rączce się zapala i gaśnie adekwatnie do czynności? Było coś robione przy liczniku w między czasie? Możliwe że trzeba włączyć w liczniku info o ręcznym, podpięcie pod clipa i do sprawdzenia.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-wcześniej nie świeciła (tzn od ok 2 miesięcy mam auto i nie świeciła no chyba że na zapłonie razem z kontrolką oleju itp. po odpaleniu wszyskie czerwone kontrolki gasną)

-dioda na rączce działa ok a na wyświetlaczu brak komunikatów o ręcznym

- przy zegarach nic nie robiłem jeszcze

- niestety clipa jeszcze nie mam

- może mieć to coś wspólnego że pod autem mam linkę do spuszczania ręcznego ale nie ma na niej rączki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linki i braku rączki to normalka w Grand SCII PHII, krótkie też chyba tak mają.

Możliwe że trzeba powypinać wszystkie złączki i ponownie je powpinać, sprawdzić czy nie są zaśniedziałe styki, czy nie ma przetartych przewodów/uszkodzonych.

Tak to tylko przychodzi mi do głowy tylko wyłączone wyświetlanie info w liczniku. Możliwe że wcześniejszy użytkownik wyłączył automatyczne zaciąganie komputerem w ustawieniach hamulca ręcznego oraz w liczniku i dlatego to tak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automatycznie zaciąganie, zwalnianie ręcznego działa ręcznie, również jest ok. Popatrzę po instalacji, dzięki za rady, jak rozwiążę problem to na pewno dam znać.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według dialogysa przy tej usterce powinno się postępować zgodnie z poniższym diagramem.

 

Nie radziłbym jednak doprowadzać do wywołania usterki tego hamulca bo prawdopodobnie błąd skasujesz tylko clipem lub czymś podobnym.

Prawdopodobnie licznik nie jest skonfigurowany do hamulca automatycznego tak jak to wcześniej zauważył karllo.

Jeszcze jedna ważna rada: zanim zaczniesz rozłączać wtyczki od hamulca to obowiązkowo odłącz akumulator lub wyjmij bezpiecznik 25A od hamulca pod siedzeniem kierowcy. W przeciwnym wypadku stały błąd na wyświetlaczu masz murowany.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!