skolp5 Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 Witam mam problem z meganą 1.6 8v, zjadało mi płyn chłodniczy co 100km dolewałem niecały litr wody, olej był czysty więc szło to do spalania, przegrzewał się silnik. Wymieniłem uszczelkę (stara wyglądała ok, aż się zdziwiłem) głowice sprawdził fachowiec uznał, że nie trzeba szlifu więc sam to poskładałem no i problem dalej ten sam, jedynie woda narazie nie ubywa, lałem wodę bezpośrednio przez chłodnice i nagrzewnice i przepuszczały więc nie były zapchane (kiedyś wsypałem proszki). Ma ktoś pomysł co jest z tym autem? Jeszcze strasznie źle odpala i nie idzie na jeden motor do czasu aż się lekko nie przegazuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsonx Napisano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2010 a może nie głowica tylko pompa wody zakończyła żywot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skolp5 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Cięcie Pompa jest 100% ok, zdejmowałem pasek rozrządu, odpalałem auto bez pokrywy rozrządu wiec było fajnie widać, że z pompy nic nie leci. Myślę o głowicy, czy gość nie zajrzał gołym okiem i stwierdził, że jest ok bo nic nie widać? Ale z drugiej strony jeśli wydawała się prosta (również mnie) to uszczelka musi docisnąć moim zdaniem i aż takich cyrków by nie mogło być? Ewentualnie minimalne ubytki jeśli by już był 1mm prześwit :-/ Lampka temperatury zapala się też kiedy chce?! np. gdy wskazówka ma połowę to lampka się zapala a powinna chyba tylko przy max, znów wskazówka jak jest prawie na max to lampka się raz świeci raz nie, no i jeszcze wentylator przy takiej temperaturze powinien chodzić non stop chyba? A on się załączy od czasu do czasu i ma to gdzieś Regulamin forum się kłania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baciuś Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 czy ja dobrze zrozumiałem że fachowiec na oko stwierdził że głowica jest równa :shock: ? że pompa od wody chodzi to nie znaczy że dobrze pompuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skolp5 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 cytowanie Nie nie stwierdzał na oko tylko na jakiś tam maszynach czy coś. Zastanawiałem się tylko, gdyby mnie zrobił w konia mówiąc, że sprawdzał a nic nie sprawdził Pompa przejechała dopiero 70 tyś. także chyba odpada Regulamin do ponownego wglądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baciuś Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 a chłodnica nie przytkana robakami i innymi ustrojami? za każdym razem powinno sie zplanować głowice po zdjęciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsonx Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 za każdym razem powinno sie zplanować głowice po zdjęciu. co do planowania głowicy to nie za każdym razem sie planuje tylko wtedy kiedy nie trzyma wymiarów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skolp5 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 chłodnica ma rok bo wymieniałem. Z zewnątrz jest jak nówka nic na niej nie ma. Myślałem, że może zapchałem ją proszkami, które kiedyś sypałem, żeby nie pił tyle wody. Ale wczoraj cały układ płukałem wodą z węża ogrodowego i osobno chłodnice nagrzewnice, woda przelatywała bez problemu. Sam nie wiem czemu to auto się przegrzewa :-/ Teraz mam to gdzieś jeżdżę tak mimo że się to grzeje, wody mi jeszcze nie wyrzuciło jedynie korek lekko sobie upuszcza ciśnienie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsonx Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 wywal termostat bo moze siem zacina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baciuś Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 no to długi sobie tak nie pojeździsz z taką temperaturą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skolp5 Napisano 15 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 próbowałem już bez termostatu było tak samo. Trochę dla mnie to dziwne, bo jeśli temperatura urośnie do max i jadę dalej to powinna opadać, natomiast u mnie wskazówka w ciągu sekundy z max spadnie do połowy przejechałem 60km z takim skakaniem temperatury i nic się nie dzieje, a auta wogóle nie gasiłem powinno moim zdaniem wywalić korek i wylać wodę, a tam sobie tylko syczy ze zbiorniczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merkaba Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 Co bym zrobił? Znowu całkowicie wyciągną bym pompę wody i zobaczył jak wygląda nie ważne ile ma przejechane może być że kupiłeś czy ktoś kupił badziewie "made in Bangladesz" i mogło się coś rozsypać. Dalej piszesz że na 100km 1l i że spala to byś wyczuł spalanie płynu bo śmierdzi spalonymi włosami albo sparciałymi jajami. Termostat wyciągną bym i sprawdził bym go w gotującej się wodzie czy otwiera się itp i nie raz tylko razy odczekać aż ostygnie i znowu go przetestować (jaka temperatura otwierania 88,95,98C?). Ściągną bym cały płyn z układu i spróbował przepłukać jakimiś środkami detergentowo-dyspersyjnym (szlam w układnie?) podobnie z chłodnicą nawet bym ją wyją. Zapowietrzony układ bo piszesz, że dużo dolewasz czyli na 99% zapowietrzony. Jak już rozebrałeś rozrząd to proponuje odesłać głowice do Krotoszyna albo Głogowa na ponowne sprawdzenie czy jest cała i czy jest konieczny szlif a nie do jakiś pseudo kogoś tam znajomego... chodzi głównie o nanodokładne pomiary. A jak nadal to samo to masz problem z blokiem silnika prawdopodobniej jest pęknięty pownie od temperatury i trzeba będzie go wymienić albo coś w tym rodzaju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelsonx Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 inna sprawa wskazanie temperatury na liczniku a rzeczywista . Byc moze masz zwarcie gdzieś z masą i wskaźnik szaleje (u mojego ojca tak było w landrowerze cały czas pokazywał maks ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meganecoupe02 Napisano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2010 nanodokładne pomiary Bez przesady, gdyby w grę wchodziła nanodokladność to uszczelka pod głowicą byłaby zbędna. Również bym rozważył to co napisał pawelsonx, może na siłę szukasz problemu w sprawcą jest czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
P_r_z_e_m_o Napisano 10 Września 2010 Udostępnij Napisano 10 Września 2010 Dalsza część dyskusji została wydzielona z tematu i przeniesiona do nowego działu, jako nic nie wnosząca do tematu http://megane.com.pl/co-moze-vag-kkll-vt25645.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.