Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jakie wybrać tarcze i klocki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie jakie tarcze wybrać ? Do wyboru mam tarcze BOSH w cenie 125 zł sztuka i tarcze firmy KRAFT w cenie 75 zł sztuka. Klocki firmy BOSH za 65 zł komplet na przód.

Byłem dzisiaj w serwisie BOSH i żydki chcieli mnie zgolić za jedną tarczę 150 zł i za klocki 85 zł, ale na szczęście na osiedlu mam sklep z częściami i wyjdzie mnie to trochę taniej tak jak podałem u góry.

Za robociznę chcą 120 zł - to dużo czy mało ? Czy szukać dalej i może gdzieś będzie taniej ?

 

P.S Albo powiedzcie mi jeszcze jakiej firmy kupić tarcze i jakiej klocki ? Co polecacie ?

Dzwoniłem do hurtowni i facet powiedział, że za 169 zł sprzeda mi komplet tarcz na przód za 169 zł firma niemiecka ale nie wie jeszcze dokładnie jaka bo ich nie rozpakował, najprawdopodobniej Zimmerman lub ABS czy SBS nie dosłyszałem <piwko>

I ostatnie pytanie jakie te tarcze zakupić ? Wydaję mi się, że wentylowane bo mam ABS ? Jeśli się mylę to mnie poprawcie.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to zobacz jakie aktualnie masz, jak wentylowane to bierz wentylowane.!

Co do firmy to brałbym Bosch`a - być może dlatego, że to dobra firma i mają dobrą jakość, tej drugiej firmy KRAFT - z ich produktami nie miałem do czynienia więc się nie wypowiadam... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze swojej strony mogę polecić firmę Jurid.

Mam komplet Jurida na przedniej osi (tarcze i klocki), spisuje się naprawdę dobrze.

Bardzo ważne przy kupnie Jurida - wybiera się serię J lub wyższą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja jestem po wczorajszej wymianie tarcze klocki przód. Tarcze KRAFT, klocki ETF.

Zobaczymy wentylowane 262mm. Cały kpl 243 pln. Wymiana własna. Czy u was też tarcze przy wymianie się rozpadły? Jedna poszła u mnie w trakcie jazdy się rozpadła stąd moja wymiana, drugą musiałem sam rozwalić bo nie szło jej ściągnąć. I te śruby trzymające tarczę na torxy to porażka, miękkie ledwo co odkręciłem, jedna rozwiercana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków ale trafiłem w sklepach na dwa rozmiary tarcz do Megane 1.6e 90 KM z 1998, 238 i 259 mm, chyba jedyny sposób żeby się dowiedzieć jakie są dla mnie to zdjęcie koła i zmierzenie. Jaka jest różnica pomiędzy tarczami wentylowanymi i nie (co do jakości hamowania)i czy można je stosować zamiennie, jeśli mam niewentylowane to czy mogę kupić i założyć wentylowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz bez wentylacji, to raczej będą to te mniejsze tarcze.

Wentylowane nie zmieszczą się w zaciski od tarcz bez wentylacji.

Jeśli chcesz zmienić na takie, to musisz zmienić zaciski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedź, szukając tarcz natknąłem się jeszcze na jeden problem, tarcze występnuja w dwóch grubościach: 12 i 20 mm a sprzedawane z nimi klocki są takiej samej grubości, ma ktoś pomysł jak rozwikłac tą zagadkę? chyba będą musiał zdjąć koło i mierzyć

 

Dodano: 25 cze 2012 - 15:25

no tak , trzeba czytać ze zrozumieniem, juz sam sie doczytałem że te grubsze to wentylowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

generalnie jest tak

sa 3 rodzaje tarcz

1 bez wentylacji (są cięższe)

2 wentylowane mniejsze

3 wentylowane większe

ważne jest by znać swój rozmiar bo każda z nich ma inna grubość a jak macie dobry sklep pod nosem to tez sie zorientujecie ze klocki maja 2 grubości. nie wiem jak jest z tarczami całymi ale wentylowane mniejsze był chyba to 08,1998 ale mogę sie mylić w programie serwisowym u mnie w sklepie było to dokładnie wyszczególnione tak samo jak to czy auto ma abs czy nie.

tarcze polecał bym trw i brembo, co prawda sa droższe ale na hamulcach chyba nie warto oszczędzać *na brembo trzeba zwrócić uwagę bo maja bardzie szeroką skale jakościowa zależna od ceny od tandety po najlepsze produkty) obie firmy tarcze sprzedają pojedynczo na sztuki. jak ktoś juz chce tańsze tarcze polecam protechik sprzedawane sa w zestawach

 

jeśli chodzi o klocki sprawa wygląda podobnie z tym ze miedzy trw a pro technikami polecił bym jeszcze brd (tutaj sprzedawane są tylko zestawy)

 

aaa i warto pamietac o "dotarciu" hamulców

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki Aston76

 

Kolego Kaziu59 nowe zdania zaczynamy z wielkiej litery. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ubiegłym roku wymieniłem w Lagunie tarcze na Boscha i już zaczynam odczuwać trzepotanie kiery przy hamowaniu, przebieg niecałe 10 tys. W meganie natomiast wymieniłem klocki przednie na Boscha i popiskują coraz bardziej po 5 tys. Podsumowując następne zakupy na pewno nie Bosch. Wszystko kupowane w Intercars.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!