Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jazda do odcięcia, na maksymalnych obrotach


theeye7777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam takie zapytanie, chodzi mi o jazdę na tzw "do dechy".

Czasem mam tak że jak wracam z pracy to coś mi się przestawi i chcę pocisnąć do oporu.

Wcześniej posiadałem astrę I i tam biegi były dość krótkie, a tutaj w megance 1.6 16v 110KM biegi są strasznie długie.

Do ilu obrotów mogę spokojnie kręcić megi żeby było ok??

Bo jak coś mnie natchnie to do odcięcia prawie, do 6000obr <ok>

Czy to dobrze??

Oczywiście nie na długim dystansie, tak z 5km po mieście jak wracam, uliczki puste są to da się pociągnąć :mrgreen:

Ale często tak nie robię bo spalanie by mnie zabiło :oops:

Czekam na opinie czy ten silnik tak lubi, czy preferuje takie wysokie obroty czy raczej nie.

Bo wiem że np civic to lubi, lubi jak się ją piłuje do 7000obr :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo Hondy 1,5 np są typowo wysokoobrotowe i największy efekt przynosi właśnie jazda na obrotach >5k.

 

Megi też źle nie odchodzi powyżej 4tysięcy, ale 6-7k to już przesada, ja bym wolał oszczędzić i paliwo i silnik ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

No proszę Cię, że raz na jakiś czas przeciągnę autko do 6000obr to nie znaczy że od razu silnik mam zajeździć.

Jeśli Ty jeździsz jak stary dziadek do 2500obr i zmiana biegu i przy 60km/h już 5 bieg leci to nie znaczy że wszyscy muszą jeździć. Raz na jakiś czas wg mnie to jest dobre że się pociągnie autkiem żwawiej żeby się przedmuchało

 

REGULAMIN

8. Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. Zbyteczne i nie estetyczne jest przepisywanie tego samego bezpośrednio pod oryginaln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

theeye7777, oczywiście, że Megi przydało by się raz na jakiś czas przedmuchać do 5500 - 6000 rpm, ale bez przesady - ja tam wole oszczędzać autko, chociaż nasz diesel czasem też jest kręcony do 4000 rpm, ale to raz na jakiś czas i dla przedmuchania, dobrze mu to robi, widać czarny kłąb dymu wydobywający się z rury wydechowej, jak to w dieslu... <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, ja jeżdże tak samo, jak zimny to 2-2,5 tysia, sie rozgrzeje 2,5 ewentualnie 3, a od czasu do czasu (np. przy szybkim wyprzedzaniu) 4, do więcej go nie kręce, bo nie ma sensu (czytałem, że dti najwięcej mocy mają przy 4) <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja ma odcięcie przy ok 6600obr. Na co dzień jeżdżę raczej spokojnie, ale czasem dam ostro w palnik. Jak jechałem na Chorwację, to przeważnie utrzymywałem 5tys obr i nic się nie stało. Moim zdaniem wysokie obroty raczej wpływają na zawartość portfela i słuch, niż na trwałość. Znacznie gorsza dla silnika jest jazda na bardzo niskich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój najlepiej pali w granicach 3500 - 4000 rpm czyli jakieś 120 - 130 km/h, na 5-ce. Wtedy sobie można długo i spokojnie jechać,

Dobrze jest przedmuchać silnik ale czy ja wiem, chyba nie na max. aż do odcięcia. W nowym silniku to może bym się i odważył, jak bym miał gdzie, a nie mam.

Widziałem w zeszłym roku dwóch chłopaczków w kilkunastoletnim golfie jak stali na parkingu przed Świeciem, zaraz za zajadem z A1. Dawali taką zasłonę dymną, że szkoda gadać. Zastanawiali się czemu silnik się grzeje, a ze zbiorniczka ubywa płynu i kopci na biało. Z rozmowy wyszło, że dali czadu. Z tym, że czad się skończył, a do domu przeszło 500 km. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!