Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przy próbie odpalenia włącza się wentylator


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Miałem ostatnio taki problem ze swoją Megi 1,9 dci (130km). Przy próbie zapalenia samochodu pojawiał sie komunikat "Ustaw N", czasami też "błąd ładowania akumulatora", ale samochód nie odpalał tylko włączał się wentylator chłodnicy - i działał tak również po wyjęciu karty i zamknięciu drzwi. Wentylator tak chodził przez około 30min i wtedy się wyłączał. Przy ponownej próbie zapalenia działo się to samo i tak w kółko.

Piszę ten post ponieważ udało mi się znaleźć rozwiązanie problemu (może komuś się przyda, a nie znalazłem podobnego problemu na forum). Winny wszystkiemu był przepalony bezpiecznik 30A (pomarańczowy) znajdujący się na dodatniej klemie akumulatora (po lewej stronie od dużego czarnego bezpiecznika). Podobno może się przepalać ten bezpiecznik podczas częstego zdejmowania i zakładania klemy "+" oraz przy zbyt słabym akumulatorze. Mam nadzieję, że komuś przyda się rozwiązanie tego problemu.

Pozdrawiam

Teddyberek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja miałem w swoim Scenicu II phI podobny problem. Auto stało trzy miesiące nie jeżdżone i kiedy chciałem je odpalić miałem dokładnie takie same objawy plus komunikat brak ciśnienia oleju. Po podłączenu do komputera okazało się, że brak połączenia z komputerem sterującym silnikiem, a przyczyną całego zamieszania były zaśniedziałe wtyczki kabli podłączone właśnie do tego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

No to mieliście błahe problemy. Ja już przerobiłem chyba wszytko i szczerze to się poddaje. Megane II zachowuje się jak rozkapryszone dziecko. Mianowicie rano biegnę do bolida, karta w czytnik, sprzęgiełko, przycisk i kicha. Kontrolki się zapalają, ale nie zakręci w zamian odpala wiatrak chłodnicy. i tak kilka razy, zauważyłem że kiedy nie kręci nie widać sprężynki na wyświetlaczu. Gdy zechce łaskawie odpalić to za którymś razem puści rozrusznik i odpali. Jak już raz zapali to potem praktycznie pali za każdym razem, może postać z 6 godzin i pali, problem jest rano kiedy nie chce nawet zakręcić tak jakby komp nie puszczał rozrusznika. Nie wiem jaka jest procedura startu, czy jeśli nie ma jakiegoś odczytu z czujnika to puści rozrusznik czy nie ?. Wymieniałem UPC, przeczyściłem wszystkie masy oraz sprawdziłem bezpieczniki. Immo podczas próby rozruchu pali się ciągłym światłem, gdy zapali gaśnie. Ta sama sytuacja dotyczy 2 kart. Może wy macie jakieś pomysły bo ja się już poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie zakręci w zamian odpala wiatrak chłodnicy

Świadczy to o uszkodzeniu czujnika temperatury silnika.

Sprawdź

1) akumulator

2) przewód + od automatu, na rozruszniku

3) czujnik położenia wału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zastanawiam się nad czujnikiem temperatury, ostatnio nie chciał odpalić to go wypiąłem. Próbuję odpalić to załączył wiatrak dłużej pogrzał świece i zapalił, ale nie wiem czy to przypadek czy może to to. Pozatym po nieudanej próbie odpalenia wyrzucił mi błąd immo, ale dziwne bo immo się odblokowuje.

 

Rozrusznik sprawdzony

Czujnik położenia wału raczej też odpada.

 

A gdzie znajduje się czujnik położenia wału w Megane II 1.9 Dci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry zapomniałem zmienić :-D, melduje posłusznie że już zmienione ;).

 

Wracając do tematu to przed chwilą spotkało mnie znowu, nie mogłem zapalić, włączył się wentylator, zero komunikatów na tablicy że coś nie tak. Kontrolki elegancko zgasły, blokada kierownicy puściła a samochód nic, próbuje drugą kartę dalej nic. Wypiąłem czujnik temperatury także nic. ;) ;) ;) :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mam podejrzenie że jest oryginalny, czyli ma około 6 lat, prąd utrzymuje się na poziomie 12,5V przy rozruchu spada do 10,5V nie wiem jak z amperami, jeśli jutro odpali zamierzam pojechać i sprawdzić go odpowiednim sprzętem.

 

Generalnie w innych autach gdy miałem słabe aku to wiem jak auto się zachowuje, tutaj jest dziwna sytuacja bo kręci bez zająknięcia, ale oczywiście jak mu coś odbije bo najczęściej jest tak że coś blokuje start rozrusznika, nawet się nie zająknie tylko odrazu włącza wiatrak na chłodnicy i pali się service oraz stop i dioda od immo stałym światłem i cisza.

 

Może ktoś z was to miał lub coś podobnego, proszę o jakieś wskazówki. Do serwisu aż się boje jechać bo jak zwykle nic nie zrobią a skasują połowę wartości samochodu.

 

Najgorsze jest to że nie ma stałych objawów. To znaczy że wcześniej gdy nie odpalał przez 3 dni to wymieniłem UPC , przeczyściłem styki i masy i za 20 razem załapał, ok myślę sobie to było to ale następnego ranka znowu, wciskam start a tu kontrolki się palą, 2 piknięcia wiatrak i lipa, wyciągam kartę wkładam ponownie start i zapala się sprężynka auto zapala jak gdyby nigdy nic. Po czym cały dzień kilkanaście odpaleń autko bangla. Podładowałem jeszcze aku na prostowniku 6 godzin większym prądem. Rano wsiadam +2 odpala na dotyk, myślę sobie ok , za 2 godziny próbuje odpalić bach włącza wiatrak, zapala się service i stop, kierownica odblokowana i 2 sygnały dźwiękowe i cisza, ok wysiadam odpinam czujnik temperatury wsiadam karta, sprzęgło, start widzę że odblokował kierownicę, włączył wiatrak ale to uzasadnione bo nie widzi czujnika, widzę sprężynka pali się 5 sek. pach odpala. Gaszę zakładam wtyczkę na czujnik. zapalam pach pali, następnego dnia to samo, powtarzam trick z czujnikiem zapalił. Dziś wróciłem z pacy, postał 3 godzinki , wsiadam start i kicha, wiatrak chodzi, wszytko się odblokowało i nic, ok odpinam czujnik dalej nic , próbuje kilka razy dalej nic. Założyłem czujnik wsiadam próbuje jeszcze 5 razy pach zapalił. Jednak za każdym razem gdy jest problem nie uruchamia rozrusznika za to uruchamia wiatrak oraz nie widzę sprężynki na wyświetlaczu. świece sprawne, paliwo podaje bo jak zakręci to pali na dotyk. I jak tu określić co mu jest skoro każdego dnia objawy są nieco różne !!. Szlak mnie zaraz trafi z tym samochodem.

 

[ Dodano: 2011-04-19, 07:09 ]

No i kolejna zagadka. Wczoraj palił, dziś wsiadam karta w czytnik, sprzęgło, przycisk kicha. Włączył się wiatrak i nawet nie ruszył rozrusznikiem. Zapalają się kontrolki, włącza się wiatrak, 2 piknięcia, świece grzeje bo widzę po światełku w środku jednak nie widzę sprężynki na wyświetlaczu. teraz pytanie, z czym powiązana jest ta sprężynka ? i jak działa wogóle procedura startowa rozrusznika ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam,

boobik

Przyłączam się do tematu. Mam dokładnie takie same objawy co boobik. Może ktos rozwiązał ten problem ?

 

U mnie problem rozwiązany. Okazał sie uszkodzony sterownik silnika (ten który się znajduje zaraz za aku). Kupiłem drugi, wgrane imo i teraz wszystko ok. Ciężko było znależć sterownik o takich samych numerach ale sie udało. Koszt naprawy to sterownik 430zl sterownik + 350zl naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

U mnie facet stwierdził awarię immobilizera gdyż komputer nie widzi w ogóle żadnych sterowników po podpięciu do programu.

Podobno immobilizer odciął możliwość połączenia się komputera zewnętrznego ze komputerem w aucie.

Po włożeniu karty tylko włącza się wiatrak chłodnicy, blokada kierownicy puszcza, wspomaganie sie włącza i zapalają się kontrolki rezerwy, abs, air bag, olej, akku, później dwa piknięcia i gasną i zostają tylko te po prawej stronie czyli olej, akku i jeszcze jedna (juz nie pamiętam która).

Bezpieczniki wszystkie sprawdzone, akumulator dobry.

Chyba trzeba jechać na autoryzowany serwis.... :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość jako nowy na forum. Po lekturze forum stwierdziłem że jednak założę nowy temat. Kupiłem Megane 2 1,6 16V 2003r ok rok temu do tej pory jeździło się nim w miarę normalnie, mogę dodać że sprzedawca nie okazał się za uczciwy. Ostatnio przestał odpalać silnik, rozrusznik kręci normalnie, akumulator przy rozruchu ma 11V. W samochodzie zostały wymienione świece, sprawdzone bezpieczniki, czujnik położenia wału, podmieniony czujnik wałka rozrządu, ale nic to nie dało. Dodatkowo ostatnio podczas próby uruchomienia załącza się wentylator chłodnicy. Do tej pory miałem do czynienia z gr VAG proszę o sugestie od czego zacząć. Przed awarią pojawiał się tylko błąd obwodu czujnika wałka rozrządu, autko było słabsze. Z góry dziękuję za sugestie, wskazówki.

 

Kolego nie zakładamy nowych tematów jeżeli już istnieją. Piszemy w istniejących. Przeniesiono. Aston76

 

Mogę dodać że po podłączenie pod kompa (nie clip interfejs z alegro, jedyna dziwna rzecz jaka występuje to czujnik płynu pokazuje -38*C. Po podaniu paliwa bezpośrednio do cylindrów odpala i gaśnie (metoda epoki poloneza). Pompka pracuje, ciśnienie nie sprawdzone. Proszę o porady może ktoś już miał podobny przypadek.

Edytowane przez marcinp250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!