Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konserwacja podwozia


Rekomendowane odpowiedzi

Pędzlem też da radę.

Najpierw wyczyść miejsca, gdzie masz rdzę, daj podkład na rdzę, a na to baranek. Można taki kupić w sprayu, koszt ok 15 zł za puszkę 250 ml, kupisz w większości marketów budowlanych, podkłady też tam kupisz. Pytanie czy nie lepiej kupić całej puszki i wymalować pędzlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

rok temu konserwowałem auto, teraz mam kolejne auto i w sobotę również zabieram się za malowanie podwozia. Środek to bitex, do kupienia w Praktikerze albo innych sklepach, obi , nomi, castorama. To jest taka czarna jakby maź. Łatwiej się maluje pistoletem ale trzeba za to położyć 2-3 warstwy bo cienko maluje. Pędzlem będzie gruba warstwa ale jest dużo zabawy. Najlepiej kupić ze 2 pędzle. Jeden długi lekko załamany na końcu a drugi jakiś krótszy do ciężko dostępnych miejsc. Zabawy jest trochę i łatwo się pochlapać pędzlem. Warto się ubrać w coś co się nadaje do wyrzucenia po pomalowaniu:D Chyba że ktoś będzie malował pól dnia bardzo ostrożnie:D

Bitex, dość spora puszka 15-20zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomagam czasem znajomemu w warsztacie i "bawię się " w konserwację podwozi.

Z renówek to konserwowałem Scenica I phII jakoś 2002 rok.

Ogólnie jeśli chce się zrobić taki zabieg raz a porządnie to trzeba trochę czasu i roboty poświęcić. Czas zależny jest od stopnia skorodowania podwozia.

Akurat scenic miał rdzę tylko na belce ale właściciel zażyczył sobie całość zakonserwować.

Ja miałem taką metodę, że do konserwacji belki i nadkoli wykorzystywałem najazd i kobyłki a na samym końcu reszta z kanału.

Najpierw wypiaskowałem belkę, ten wspornik płaski i resztę (ogólnie całe tylne zawieszenie oprócz drążków, oczywiście tylko te miejsca gdzie rozwijała się rdza lub farba odchodziła). Swoją drogą to piaskarka jest idealna na takie roboty choć bywa upierdliwa w obsłudze...

Podniesienie pojazdu i ustawienie na kobyłkach, demontaż kół i nadkoli.

 

Całość trzeba dokładnie wymyć wodą pod ciśnieniem a tam gdzie nie dotrze bezpośrednio to mała szczotka/pędzel aby pozbyć się błota z zakamarków. Do nakładania konserwacji podwozie musi być całkowicie suche...

Jeśli fabryczna konserwacja odchodzi gdzieś od blachy to trzeba ją usunąć a miejsca gdzie odsłoniliśmy blachę należy oczyścić, odtłuścić i zamalować farbą antykorozyjną.

W przednich nadkolach trzeba pozasłaniać otwory które bezpośrednią przechodzą do komory silnika a także osłonić lampy od wewnętrznej strony błotników - ogólnie im mniej elementów które nie są do konserwacji usyfimy tym mniej czyszczenia.

Może to trochę lipny sposób ale polecam owinąć auto folią "strech / strecz" do okoła do wysokości szyb jeśli konserwacja będzie nakładaną za pomocą pistoletu ciśnieniowego.

Nadkola po nałożeniu konserwacji muszą wyschnąć przynajmniej przez noc.

Belkę wymalowałem czarną farbą antykorozyjną a następnie czarnym chlorokauczukiem.

Pozostaje nałożenie konserwacji na podwozie z kanału i na drugi dzień poskładanie nadkoli itp.

Na Scenica zeszło niecałe 5 pojemników Bolla do konserwacji podwozi.

Czasowo około 15 godzin (powoli ale dokładnie) ale najwięcej to schodzi na rozbieranie składanie i czyszczenie.

Przy nakładaniu konserwacji pędzlem to sporo dłużej a w dodatku pasuje dać dwie warstwy w odstępach czasowych gdyż Boll nie jest zbyt gęsty...

Się rozpisałem i w dodatku chaotycznie...

 

W Scenicu tylne nadkola są wykonane z jakiegoś filcu fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenicu tylne nadkola są wykonane z jakiegoś filcu fabrycznie?

Tak.

Czy belkę zdejmowałeś do piaskowania czy robiłeś to na aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na progach jest ta cienka konserwacja,nie wiem czy taka mozna posmarowac Bitexem np. czy nie ruszac .

2. Na poczatku lewego progu zeszła konserwacja na odcinku 10cm ,jest goła blacha.Podejrzewam ze od kamyczków.Nie ktore megany maja tam nakadki. Czym tam posmarowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam środek o którym pisałem antykorozyjny zabezpieczający podwozie pojazdu to : TECTYL firmy Valvoline do przestrzeni otwartych - podobna najlepszy na rynku - tak twierdzi lakiernik.

 

Jak by ktoś chciał do przestrzeni zamkniętych ML Valvoline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TECTYL firmy Valvoline do przestrzeni otwartych

oraz

Jak by ktoś chciał do przestrzeni zamkniętych ML Valvoline

Miałem tymi środkami konserwowane samochody i potwierdzam środki bardzo dobre, ale najważniejsze jest przygotowanie powierzchni. Jak jest prawie idealnie czysta (bardzo trudno to osiągnąć w garażowych warunkach, warsztaty do tego nie bardzo przywiązują wagę) i sucha to nawet krytykowany Bitex dobrze trzyma i nie jest taki skory do odpadania - wiem to z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!