Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Konserwacja podwozia


Rekomendowane odpowiedzi

Pędzlem też da radę.

Najpierw wyczyść miejsca, gdzie masz rdzę, daj podkład na rdzę, a na to baranek. Można taki kupić w sprayu, koszt ok 15 zł za puszkę 250 ml, kupisz w większości marketów budowlanych, podkłady też tam kupisz. Pytanie czy nie lepiej kupić całej puszki i wymalować pędzlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

rok temu konserwowałem auto, teraz mam kolejne auto i w sobotę również zabieram się za malowanie podwozia. Środek to bitex, do kupienia w Praktikerze albo innych sklepach, obi , nomi, castorama. To jest taka czarna jakby maź. Łatwiej się maluje pistoletem ale trzeba za to położyć 2-3 warstwy bo cienko maluje. Pędzlem będzie gruba warstwa ale jest dużo zabawy. Najlepiej kupić ze 2 pędzle. Jeden długi lekko załamany na końcu a drugi jakiś krótszy do ciężko dostępnych miejsc. Zabawy jest trochę i łatwo się pochlapać pędzlem. Warto się ubrać w coś co się nadaje do wyrzucenia po pomalowaniu:D Chyba że ktoś będzie malował pól dnia bardzo ostrożnie:D

Bitex, dość spora puszka 15-20zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomagam czasem znajomemu w warsztacie i "bawię się " w konserwację podwozi.

Z renówek to konserwowałem Scenica I phII jakoś 2002 rok.

Ogólnie jeśli chce się zrobić taki zabieg raz a porządnie to trzeba trochę czasu i roboty poświęcić. Czas zależny jest od stopnia skorodowania podwozia.

Akurat scenic miał rdzę tylko na belce ale właściciel zażyczył sobie całość zakonserwować.

Ja miałem taką metodę, że do konserwacji belki i nadkoli wykorzystywałem najazd i kobyłki a na samym końcu reszta z kanału.

Najpierw wypiaskowałem belkę, ten wspornik płaski i resztę (ogólnie całe tylne zawieszenie oprócz drążków, oczywiście tylko te miejsca gdzie rozwijała się rdza lub farba odchodziła). Swoją drogą to piaskarka jest idealna na takie roboty choć bywa upierdliwa w obsłudze...

Podniesienie pojazdu i ustawienie na kobyłkach, demontaż kół i nadkoli.

 

Całość trzeba dokładnie wymyć wodą pod ciśnieniem a tam gdzie nie dotrze bezpośrednio to mała szczotka/pędzel aby pozbyć się błota z zakamarków. Do nakładania konserwacji podwozie musi być całkowicie suche...

Jeśli fabryczna konserwacja odchodzi gdzieś od blachy to trzeba ją usunąć a miejsca gdzie odsłoniliśmy blachę należy oczyścić, odtłuścić i zamalować farbą antykorozyjną.

W przednich nadkolach trzeba pozasłaniać otwory które bezpośrednią przechodzą do komory silnika a także osłonić lampy od wewnętrznej strony błotników - ogólnie im mniej elementów które nie są do konserwacji usyfimy tym mniej czyszczenia.

Może to trochę lipny sposób ale polecam owinąć auto folią "strech / strecz" do okoła do wysokości szyb jeśli konserwacja będzie nakładaną za pomocą pistoletu ciśnieniowego.

Nadkola po nałożeniu konserwacji muszą wyschnąć przynajmniej przez noc.

Belkę wymalowałem czarną farbą antykorozyjną a następnie czarnym chlorokauczukiem.

Pozostaje nałożenie konserwacji na podwozie z kanału i na drugi dzień poskładanie nadkoli itp.

Na Scenica zeszło niecałe 5 pojemników Bolla do konserwacji podwozi.

Czasowo około 15 godzin (powoli ale dokładnie) ale najwięcej to schodzi na rozbieranie składanie i czyszczenie.

Przy nakładaniu konserwacji pędzlem to sporo dłużej a w dodatku pasuje dać dwie warstwy w odstępach czasowych gdyż Boll nie jest zbyt gęsty...

Się rozpisałem i w dodatku chaotycznie...

 

W Scenicu tylne nadkola są wykonane z jakiegoś filcu fabrycznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenicu tylne nadkola są wykonane z jakiegoś filcu fabrycznie?

Tak.

Czy belkę zdejmowałeś do piaskowania czy robiłeś to na aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na progach jest ta cienka konserwacja,nie wiem czy taka mozna posmarowac Bitexem np. czy nie ruszac .

2. Na poczatku lewego progu zeszła konserwacja na odcinku 10cm ,jest goła blacha.Podejrzewam ze od kamyczków.Nie ktore megany maja tam nakadki. Czym tam posmarowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam środek o którym pisałem antykorozyjny zabezpieczający podwozie pojazdu to : TECTYL firmy Valvoline do przestrzeni otwartych - podobna najlepszy na rynku - tak twierdzi lakiernik.

 

Jak by ktoś chciał do przestrzeni zamkniętych ML Valvoline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TECTYL firmy Valvoline do przestrzeni otwartych

oraz

Jak by ktoś chciał do przestrzeni zamkniętych ML Valvoline

Miałem tymi środkami konserwowane samochody i potwierdzam środki bardzo dobre, ale najważniejsze jest przygotowanie powierzchni. Jak jest prawie idealnie czysta (bardzo trudno to osiągnąć w garażowych warunkach, warsztaty do tego nie bardzo przywiązują wagę) i sucha to nawet krytykowany Bitex dobrze trzyma i nie jest taki skory do odpadania - wiem to z autopsji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!