Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Scenic IphII] Wysokie obroty na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Hej od kilku dni kiedy temperatura spadła do 13 stopni z rana zauważyłem, że po uruchomieniu silnika obroty utrzymują się na poziomie 1500. Dodatkowo dziś telepało mi silnikiem i wajchą z biegów. Po rozgrzaniu silnika wszytko wróciło do normy. Nie wiem czy takie obroty to norma ale w zimie tez dziwiłem się że przy minusowych temp. były jeszcze wyższe. Przez to wszytko spalanie mi wzrosło o litr. ktoś miał podobny problem bo znalazłem tylko to http://megane.com.pl/6megane-i-phii-auto-b...uje-vt24069.htm ale nie ma tam nic konkretnego. Co to może być jakiś czujnik padł czy coś innego?

 

Zauważyłem też, że mam jakieś zwarcie gdy wrzucam wsteczny lub naciskam hamulec podświetla mi się kontrolka z tylnego przeciwmgłowego. Komus jeszcze się to zdarzyło.

 

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo! Z elektryką faktycznie odwieczny problem renówek. Przeczyszczę kostki i zobaczę co się będzie działo. Swojego czasu problem się pojawiał po wizycie w myjni lub w deszczowe dni.

A co do tych obrotów to jakie macie przy niższych temperaturach do ilu powinny wzrastać? Może u mnie wystarczy wyczyścić korkowca i czujnik temperatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie! Od miesiaca jezdze megane 1.6 16v,kupujac auto oczekiwalem spalania na poziomie 9ltr w warunkach miejskich..a tu prosze czasem nawet 11.5. Pojawil sie problem z wysokimi obrotami na zimnym silniku,wiem ze to ssanie ale ono sie nie wylacza tak szybko jak powinno moim zdaniem. Silnik ma juz swoja temp. a tu dalej okolo 2000rpm.. czy to mozliwe ze padl jakis czujnik??obroty w koncu wracaja do poziomu 750rpm,ale moim zdaniem trwa to zbyt dlugo. no i buja mi troche tymi obrotami. Moze ktos mial podobne objawy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba wszyscy w 1.6 16V to przeszli albo przejdą :) Problem podobno załatwia wymiana gumek na przepustnicy (koszt tych uszczelek to 60zl w ASO). Mnie ten problem też od pewnego czasu doskwiera i mam zamiar się za to zabrać jakoś w przyszłym tygodniu. O przebiegu i skuteczności wyżej wymienionych prac poinformuję.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mihoo masz pewność z tymi gumkami? Ja wymieniłem czujnik temperatury i sinik krokowy. Nic to nie dało. Byłem w auto-mako w Gliwicach gość powiedział, że to może być wina nieszczelności w układzie dolotowym.

Możesz coś więcej na temat tych gumek napisać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zorbie zorbie - bo to wygląda na typowy problem w tym modelu.

 

[ Dodano: 2010-10-01, 11:42 ]

no uszczelki przepustnicy już są:) Nabyłem wczoraj w ASO za 64zl. Teraz muszę tylko znaleźć chwile czasu w week i zobaczymy..... c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już po wymianie :) Rewelacja panowie - wszystkie problemy z obrotami zniknęły :) A odpowiadając na pytanie kolegi theeye7777 to do przepustnicy potrzebne są 2 uszczelki i każdą kupuje się osobno. Jeśli chodzi o kolektor to ja nie kupowałem uszczelek - uszczelniłem silikonem. Wszystko opisałem w manualu. (manual pisałem "na szybko", ponieważ jest już późno - jakby ktoś miał problem ze zrozumieniem czegoś proszę pytać. Najlepiej w temacie, nie na PW, żeby inni z pytań i odpowiedzi też mogli skorzystać)

 

Finalna wersja w ostatnim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko opisałem w manualu.

Manuale wysyłamy do kolegi Preseza ([email protected]), umieści w dziale Download.

Ja teraz pliku nie ściągnę mam zablokowane serwery plików przez moich wspaniałych administratorów :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście po dokonaniu poprawek jeśli takowe są konieczne

Hmm! Są konieczne, trochę to nieczytelne, szczególnie wyjęcie obudowy filtra powietrza, z Twojego opisu nie jarzę jak go wyjąć. Powinieneś ten fragment trochę przeredagować.

Jeszcze jednego mi w tym wszystkim brakuje. Mianowicie średnicy i grubości uszczelki, a właściwie o-ringu na przepustnicy. Wydaje mi się, że podobną widziałem u hurtowni łożysk. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!